تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۳۸
کد مطلب : ۴۴۹۱۲۱
در برنامه تلویزیونی بی‌تعارف شبکه دنا مطرح شد

سرمایه گذار میدان میوه و تره بار یاسوج: جهاد کشاورزی می‌خواهد میدان جمع شود! / سوتی مسئولان متولی در برنامه زنده / معتمدی: با نگاه‌های تقابل‌وار نمی‌توانیم به نتیجه برسیم

۵
۱
سرمایه گذار میدان میوه و تره بار یاسوج: جهاد کشاورزی می‌خواهد میدان جمع شود! / سوتی مسئولان متولی در برنامه زنده / معتمدی: با نگاه‌های تقابل‌وار نمی‌توانیم به نتیجه برسیم
کبنا ؛این روزها که بازارهای میوه و تره بار با میوه‌های رنگارنگ و متنوع تابستانه گرم‌تر از هر جایی است، اما تورم و گرانی، این گرمای خرید کردن را بیش از همیشه سرد می‌کند و مشتری‌های ناراضی مجبورند به کمترین میزان میوه و کاهش خرید اکتفا کنند، یا بالاجبار میوه را با قیمت‌های گران و گزاف خرید کنند. میدان میوه و تره بار یاسوج که قرار بود با حمایت دستگاه‌های متولی راه اندازی شود و بتواند در قیمت گذاری میوه و تره  بار نقش آفرینی کند، اما حالا بدون هیچ حمایتی، همچنان بی جان و خالی از مشتری مانده و هنوز که هنوز است وجود آن برای اصناف میوه و تره بار همشهری‌های خود و مسئولان امر احساس نمی‌شود.
به گزارش کبنا، نماینده شرکت سرمایه گذار میدان میوه و تره بار یاسوج در نشست برنامه بی تعارف شبکه دنا که با حضور رئیس جهاد کشاورزی استان برگزار شد، به مشکلات موجود میدان میوه و تره بار اشاره کرد.
عوض پور اظهار کرد: مصوباتی با حضور مسئولان متولی تدوین شد که بر اساس آن می‌بایست جلوی گلوگاه‌هایی که بار میوه و تره بار از انجا گذر می‌کنند گرفته شود که این کار انجام نشد.
قرار بود جلوی دلال‌ها و واسطه گرانی که میوه از بازارهای دیگر خرید می‌کنند گرفته شود، ولی متأسفانه کارشکنی‌های زیادی انجام گرفت که دستگاه‌های متولی هم در این خصوص کارشکنی داشتند.
سردخانه‌های موجود استان در دست باغداران نیست، بلکه غالباً در دست دلالان است.
عدم قیمت گذاری برای خرده فروشی‌ها موجب مشکلاتی شد.
دستگاه‌های متولی به وعده‌هایی که داده بودند عمل نکردند و موجب شده که میدان میوه به چنین وضعیتی دچار شود.
عوض پور: آقای دکتر معتمدی پور در ابتدای کار همکاری خوبی داشتند، اما زیرمجموعه ایشان اصلاً اعتقادی به میدان میوه و تره بار ندارند. صراحتاً در جلسات اعلام کردند که میدان میوه و تره بار را جمع می‌کنیم. جهاد کشاورزی اعلام کرد که سرمایه گذار باید فرد دیگری باشد، باید کار را دست فرد دیگری بدهیم.
معتمدی گفت: میدان میوه و تره بار نیازمند تعاون است. اما شما به گونه‌ای رفتار کردید که همه را در مقابل خود قرار دادید. تعاون نداشتید.
مدیریت میدان میوه و تره بار در تمام استان‌ها زیرمجموعه شهرداری است. در فارس، اصفهان و تهران ببینید که میدان جزو مجموعه شهرداری است. اما در استان کهگیلویه و بویراحمد ما به دلیل اینکه می‌خواستیم حمایت کنیم وارد کار شدیم.
کاری که باید کردیم این بود که اتحادیه‌ها را جمع می‌کردیم و می‌گفتیم که اتحادیه‌ها خرید خود را از میدان یاسوج انجام دهند. همچنین باید میدان با تولیدکنندگان پیش قراردادی می‌نوشت تا موضوع خرید و فروش مشخص باشد.
کارشکنی ...!
عوض پور گفت: کارشکنی‌هایی که جهاد کشاورزی در کار میدان میوه و تره بار کرد، اول تهیه میوه شب عید از شیراز بود. میوه‌ای که آوردید کیفیتی نداشت و مردم نخریدند.
آمادگی تأمین پرتقال کیلویی  11 هزار تومان را داشتیم، ولی از جیرفت کیلویی 14 هزارتومان تهیه کردند.
در بحث توزیع نیز با ما هیچ همکاری نکردند.
عوض پور در خصوص تعامل با جهاد  اصناف میوه و تره بار گفت: ما با اصناف همکاری کردیم و چند غرفه در اختیار صنف‌ها گذاشتیم، اما بعد از چند ماه کار را رها کردند و رفتند. چون دیدند که ادارات حمایت نمی‌کنند و تصور کردند که میدان جمع می‌شود.
بازرسی، تخلفات و هر موضوعی از میدان مربوط به جهاد کشاورزی است، وظیفه شهرداری فقط این است که مکان در اختیار بهره بردار قرار دهد.
چرا اصناف از میدان یاسوج خرید نمی‌کنند؟ / سوتی رئیس اتحادیه صنف
رضایی رئیس اتحادیه صنف میوه و تره بار بویراحمد در پاسخ به اینکه دلیل عدم همراهی صنف میوه و تره بار چه چیزی است، گفت: معضلاتی وجود دارد و دست به دست هم می‌دهند تا در متروکه بودن میدان میوه و تره بار مشکل باشد. اولاً باید رقابت وجود داشته باشد، باید تعداد سرمایه گذاران را در میدان بیشتر کنیم و رقابت میان سرمایه گذاران بیشتر شود.
مشکل اساسی این است که میوه‌هایی که می‌خواهیم موجود نیست. انبه موجود نیست، گیلاس درجه یک موجود نیست.
وظیفه ما حمایت از میدان میوه و تره بار  است. باید خودروها و وانت بارها را ساماندهی کنند. قیمت در میدان بالا نباشد، پایین باشد.
انتظار داریم که آقای عوض پور سرمایه گذارهای بیشتری را وارد میدان کنند و تنوع میوه را بیشتر کنند.
مجری: وقتی که تره بارهای ابتدایی را خرید نمی‌کنند و حمایت نمی‌کنند، چه انتظاری دارید که میدان انبه بیاورد. شما حمایت کنید که میدان جان بگیرد.
عوض پور: دو نوع انبه در میدان قیمت گذاری کردیم. همچنین گیلاس در غرفه‌های مختلف تأمین شده است. همه اقلامی که مورد نیاز بازار است تأمین شده است. قیمت گذاری‌هایی که ما گذاشته‌ایم از تمام قیمت گذاری‌های میدان شیراز پایین‌تر است. اگر پایین‌تر نبود آنوقت حرف دوستان منطقی است.
مجری: آقای رضایی شما از میدان بازدید کردید انبه را ندیدید؟
رضایی: بله عذرخواهی می‌کنم، بنده مثال زدم.
مجری: شما باید مثال میوه‌ای را بزنید که موجود نیست.
از کشاورز هیچ حق العملی دریافت نمی‌کنیم
عوض پور: ما از کشاورز هیچ حق العملی دریافت نمی‌کنیم. هر شخصی که آمادگی داشته باشد ما دعوت می‌کنیم که اگر غرفه بخواهند می‌توانند سرمایه گذاری کنند. از طریق باغداران سی سخت بخشی از میوه خود را تأمین می‌کنیم. هندوانه، گوجه، احمدی را از باشت، ممسنی، مصیری خرید و عرضه می‌کنیم. در خصوص صیفی جات، قراردادهایی بستیم، منتها با برخی از باغداران پیش‌قرارداد منعقد کردیم.
مجری: چرا کارشناسان جهاد کشاورزی را با خود همراه نمی‌کنید.
عوض پور: جهاد کشاورزی می‌خواهد میدان جمع شود!
معتمدی پور: با وجود همه ایرادات، آماده هستم که حمایت کنم، اما آقای عوض پور باید همکاری کنند. اگر می‌خواهند مشکل را حل کنند، تعامل بیشتری داشته باشند. با نگاه‌های تقابل وار نمی‌توانیم به نتیجه برسیم. از زمانی که همه ادارات اعلام آمادگی کردند، جهاد کشاورزی همه کارهایی که باید را انجام داد. آقای عوض پور به عنوان سرمایه گذار چند اقدام انجام داده که رقابت ایجاد شود؟ چند پیش قرارداد با کشاورزان بسته است؟ چند بار به بنده مراجعه کردید که رسیدگی نکردم؟ ایشان باید بگوید که ما گلخانه داران و کشاورزان را به ایشان معرفی کنیم. ما به ایشان گفتیم که تبلیغات داشته باشند. آیا واقعاً تبلیغات داشتند؟
نام شما

آدرس ايميل شما

بادمجان!
Iran, Islamic Republic of
سبیل برخی ها را چرب کنید آن چنان رونقی میگیرد که خودت کیف کنی...

گویا آقای مجری میدان میوه دستش با جیبش آشنا نیست. سر کیسه را شل کن برادر همه سختی ها و موانع از سر راه برداشته میشه. پول را بذار رو سنگ، اون سنگ آب میشه...

حالا منظورم رشوه نیست. حق پذیرایی ، پول چایی، ماموریت روزانه و .... الا ماشالا تا دلت بخواد اسم های جایگزین داریم...

بده بره دیگه که کل سرمایه ات بر باد میره...

رقبا دارند از همین روش استفاده میکنند و دستشون هم با جیبشون خیلی خوب آشنا هست!!!!
Iran, Islamic Republic of
وقتی رئیس یک مرکز خدمات شبه شهرستان ، رییس سازمان استان می شود،،، بهتر از این نخواهد شد
یعنی یک نیروی توانمند نبود!!!!
Iran, Islamic Republic of
در حال حاضر مدیریت این سازمان عریض و طویل در دستان افراد دیگری است ..
خدا وکیلی با همه انتقادهایی که به تاج الدینی وارد بود ولی یک سر و گردن از رییس فعلی بالاتر بود
خدایا عاقبت بهره برداران و تولیدکنندگان را به خیر و سلامتی بگذرون
خیبر
Iran, Islamic Republic of
خدایی اگر ایقدی سر ای میدون تره بار جولان دادید سر هر چی دیگه ایقد حساس بودید الان استان گلستان بود
Iran, Islamic Republic of
آدرس این میدان رو مردم به بگین ؟حرف رو همه بلند بزنند جلوی دوربین کارایی می خواد که نیست
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1