کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در بازدید رئیس تعزیرات حکومتی از میوه‌فروشی‌ها مطرح شد؛

پلمپ در انتظار مغازه‌های بدون فاکتور / عدم شفافیت در میوه‌فروشی‌ها / چه کسی باید پاسخگو باشد؟

23 خرداد 1401 ساعت 22:20

رویس تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از واحدهای میوه و تره‌بار گفت: هیچ مغازه فروش میوه‌ای در هفته آینده نخواهیم داشت که باز باشد و فاکتور ارائه نداده باشد.


براتعلی صالحی رئیس تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد به همراه خبرنگاران از مغازه‌های میوه و تره‌بار کهگیلویه و بویراحمد بازدید کرد.
به گزارش کبنا، در این بازدید صالحی رئیس تعزیرات حکومتی استان اظهار داشت: یکی از صنف‌هایی که امروز بررسی کردیم میوه فروشی‌ها بود که عیب بزرگ آنها عدم ارائه فاکتور است.
وی اضافه کرد: در صورتی که مغازه‌داران فاکتور ارائه ندهند، بازرس در زمان بازرسی کاری از دستش برنمی‌آید. یعنی‌نمی‌تواند بررسی کند که در فروش این کالاها در حق مردم اجحاف می‌شود یا نه.
وی افزود: واحدهای صنفی ملکف هستند فاکتور را در زمان بازرسی ارائه دهند.
صالحی عنوان کرد: یکی از شاخص‌هایی که در تورم استان نقش دارد، همین میوه و سبزیجات است و قیمت میوه در این استان بالا است.
رئیس تعزیرات حکومتی بیانن کرد: رفع این مشکل نیاز به شفافیت دارد.
وی اظهار داشت: هیچ مغازه فروش میوه‌ای در هفته آینده نخواهیم داشت که مغازه باز باشد و فاکتور ارائه نداده باشد.
صالحی در ادامه افزود: از دستگاه‌های نظارتی می‌خواهیم به وظیفه قانونی خود عمل کنند و اگر عمل نکنند با بالاترین مقام آن برخورد می‌شود.

وی عنوان کرد: تمام نیروهای بازرس، باید در بازرسی به کار گرفته شوند و تمام توان بازرسی فقط باید در بازرسی به کار گرفته شوند. نتیجه آن را هم مردم شاهد خواهند بود که ان شاء الله تغییری در وضعیت به وجود می آید.
وی در پایان گفت: این بازدید ادامه دار خواهد بود. امروز تخلف عدم ارائه فاکتور نوشتیم که قطعاً جریمه سنگینی به دنبال دارد. بعد از 24 ساعت بررسی می‌شود و فردا یک بار دیگر همین مسیر را بررسی می کنیم. هر کدام فاکتور ارائه ندهند قطعا برخورد می‌کنیم.
در این بازدید مغازه‌داران از ارائه فاکتور طفره می‌رفتند و هر کدام به نحوی می‌گفتند که ارائه فاکتور مشکلاتی دارد. به نظر می‌رسد این عدم شفافیت اهداف دیگری را پشت پرده رقم می‌زند. در صورتی که میوه بازار از طرف این میدان تأمین شود، علاوه بر وجود شفافیت، تورم نیز کاهش پیدا می‌کند. متأسفانه تفاوت قیمت‌ها نیز بسیار زیاد بود. این تفاوت قیمت را می‌شد در اغلب مغازه‌ها دید. گویی نظارت چندانی وجود ندارد و هر فروشنده‌ای میوه خود را به هر قیمتی که خود دوست داشته باشد به فروش می‌رساند. در صورتی که نظارت افزایش پیدا نکند و میوه بازار از طریق میدان میوه و تره بار تأمین نشود، باز هم شاهد این عدم شفافیت و قیمت بالای میوه در یاسوج خواهیم بود.


کد مطلب: 449070

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/449070/پلمپ-انتظار-مغازه-های-بدون-فاکتور-عدم-شفافیت-میوه-فروشی-ها-کسی-باید-پاسخگو-باشد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1