تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۵۸
کد مطلب : ۴۴۹۰۶۱
کبنا گزارش می دهد؛

اجاره بهای مسکن در شهر یاسوج که لرزه به اندام مستأجران انداخته + جدول

۲
۰
اجاره بهای مسکن در شهر یاسوج که لرزه به اندام مستأجران انداخته + جدول
کبنا ؛پایان مهلت اجاره‌ها با شروع تابستان، لرزه به اندام اجاره نشینان انداخته است، بر اساس آنچه که بنگاه دارها و مستأجران می گویند غالب اجاره منزل‌ها بیش از 100 درصد در کهگیلویه و بویراحمد افزایش داشته است. مصوبه دولت در 29 اردیبهشت ماه 1401 که باحضور مخبر معاون اول رئیس جمهور انجام گرفت، سقف افزایش اجاره بهای مسکن نسبت به اجاره بهای سال ۱۴۰۰  در شهرهای کوچک را  ۱۵ درصد و در شهرهای بزرگ را 25 درصد تصویب کرده است. اما این مصوبه اجرایی نشده است.
به گزارش کبنا، در جدول زیر مشخصات تازه‌ترین واحدهای مسکونی عرضه شده به بازار اجاره یاسوج در مناطق مختلف مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد درج شده است. این قیمت ها در بازار اجاره نشان دهنده وضعیت بی قانونی در بازار اجاره و مسکن است.

یکی از بنگاه‌های مشاور املاک شهر یاسوج گفت: یک واحد مسکونی در شهرک امام حسین این شهر سال گذشته به قیمت ۱۰۰ میلیون تومان رهن با یک میلیون تومان کرایه قولنامه کردم که امسال و هم اکنون همین واحد مسکونی را به قیمت ۳۰۰ میلیون تومان رهن با چهار میلیون کرایه به ما سپرد که ما این قیمت را نپذیرفته ایم ثبت نکرده ایم.
نمایندگان مجلس درآخرین اقدام خود برای کنترل بازار اجاره بها مسکن طرح دوفوریتی را به هیات رئیسه تقدیم کردند که براساس آن موجرانی که در قرارداد اجاره نرخ اجاره بها را به میزان بیش از سقف تعیین شده افزایش داده باشند در ازای مبلغ مازاد، مکلف به پرداخت مالیات بر درآمد اجاره به نحو مضاعف می‌شوند تا موضوع اجاره بها را که ورود ممنوع دولت به صورت مستقیم است را با ابزار مالیات و به عنوان تنبیهی برای موجران متخلف بتواند استفاده کند.
اما این در حالی است که حتی مصوبه دولت نیز روی زمین مانده است.
عوامل مختلفی موجب افزایش قیمت اجاره بها شده است، با این حال، افزایش قیمت های سلیقه ای و خودسرانه نیز موجب فشار به اجاره نشین ها شده است و مشکلاتی را ایجاد کرده است. در صورتی که دولت بر بازار اجاره بها نظارت کند وضعیت در این بازار بهتر خواهد شد.
با توجه به وضع موجود و در صورت تداوم گرانی اجاره بها و رهن خانه بی شک پدیده پشت بام خوابی، چادر خوابی، روی آوردن به حاشیه نشینی و ... در استان کهگیلویه و بویراحمد بخصوص شهر یاسوج دور از ذهن نخواهد بود.



 
نام شما

آدرس ايميل شما

یاسوج
Iran, Islamic Republic of
سلام دوست عزیز
همه اقلام سه تا شش برابر شده
چطور توقع داری اجاره ثابت بمونه
اجاره یک لودر روزی شش میلیون تومنه بیل مکانیکی هشت میلیون کامیون چهار میلیون تومن علاوه بر افزایش قیمت خرید دستگاه‌های گفته شده
حالا مثلا یه خونه با این همه هزینه ماهی چهار میلیون عدد بسیار پایینی هست
یاسر
Iran, Islamic Republic of
توراخدا این مسولین نظارتی کجان نظارت داشته بشن بر اجاره املاک مسکن یاسوج چه خبره مگه قانون نیست ما که بیکار هستیم
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1