تاریخ انتشار
جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۴۴۸۹۳۶
چرایی راز یک انتصاب در استان؟.

راز یک انتصاب در استان؟

۱
۱
راز یک انتصاب در استان؟
کبنا ؛ابوالفضل رهامی چرا و چگونه به عنوان ریاست هیئت ورزشهای همگانی استان کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شد؟
به گزارش کبنا،  ابوالفضل رهامی جوانی ورزشکار از خطه کبگیان «روستای دروهان» که به پیشنهاد مجمع، در مجمع انتخابات هیات همگانی استان کهگیلویه وبویراحمد در حضور مُلایی ریاست و فروحی دبیر فدراسیون ورزشهای همگانی کشور و اعضای مجمع انتخابات هیات همگانی استان برگزار شد، با کسب 23 رأی از مجموع 25 رأی مأخوذه برای مدت چهار سال ریاست هیأت ورزش‌های همگانی استان را از آن خود کرد. لکن وقتی از خود ایشان در اینباره پرسیدیم از بینش بالا، وتعابیر عالی وعملکرد قابل قبول دوران سرپرستی و رضایت مدیرکل ورزش وجوانان استان از ایشان فهمیدیم انتخاب ایشان در مجمع بی علت نبوده و تقریباً استحقاقی بوده است. به همین دلیل شخصاً نزد ایشان رفتیم تا درباره ورزشهای همگانی بیشتر بدانیم و علت علاقه مندی ایشان به حرفه خود را جویا شویم.
جناب آقای اَبوالفضل رهامی ریاست ورزشهای همگانی استان کهگیلویه وبویراحمد سلام خسته نباشید بفرمائید علت حضور حضرتعالی در هیئت ورزشهای همگانی و نهایتاً انتخاب شما چه بوده است؟
باسلام و صلوات به روح پرفتوح معمارکبیر انقلاب خمینی کبیر و لاله‌های سرخ مقاومت شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعین حرم و امنیت کشور وآرزوی سلامتی برای مقام عظمی ولایت و مسئول خدمتگزار در نظام مقدس و تمام مردم ایران عزیز اسلامی و تعجیل در ظهور امام عصر "عج" خدمت همه بزرگواران عرض کنم نصف شکل گیری و رسیدن به حرفه مورد نظر علاقه مندی می‌باشد که بنده در این راه با عشق به ورزش وبین مردم بودن گام در این مسیر گزاشتم و از تک تک عزیزانی که (استاندار محترم، نمایندگان بزرگوار استان درمجلس، مدیرکل ارزشمند و مجمع محترم هیأت) به بنده اعتماد داشتند تشکر می‌کنم امیدوارم با توجه به سیاست دولت انقلابی در جوانگرائی مدیریت‌های دولتی بتوانم جوابگوی اعتمادشان باشم. رهامی درباره ورزشهای همگانی می‌گوید: هرچند ورزش همگانی یک عامل اساسی در تأمین سلامتی و کیفیت زندگی افراد جامعه هست، ولی مردم بر اساس فرهنگ و نگرش، باورها و همچنین با توجه به ویژگی‌های فردی (سن، جنس، شغل) و وضعیت مادی خود در ورزش همگانی شرکت می‌کنند. ایشان درباره تاثیرات ورزش در زندگی اجتماعی نیز گفت: در بحبوحه زندگی ماشینی امروز، تحرک بدنی افراد بسیار کم خصوصأَ در بین شهرنشینی‌ها باعث ایجاد ناراحتی‌ها و بیماریهای مختلف شده، لذا ورزش تنها عاملی است که می‌تواند این کمبود فقر حرکتی را جبران کند و سلامتی را تأمین نماید و از طرف دیگر، برخورداری از یک زندگی پرثمر و لذت بخش در صورتی میسر می‌شود که شخص در سنین بالا از سلامتی برخوردار باشند. مسئول ورزشهای همگانی استان با اشاره به نهادینه کردن ورزش همگانی در سطح جامعه در سایه اهتمام دولت در بسترسازی تثبیت زیرساختهای آن افزود: چنانچه به همگانی کردن ورزش توجه و برای تمام گروه‌های سنی برنامه‌های ورزشی مناسب درنظر گرفته شود، یا میادین و امکانات ورزشی توسعه یابد، مردم هرچه بیشتر به ورزش کردن روی می‌آورند. و با توسعه ورزش بین اقشار مختلف جامعه، هزینه‌های مربوط به دارو و درمان نیز کاهش و اعتیاد و سرگرمی‌های ناسالم بسیار کم و کارائی بیشتر افراد به زندگی آنها رونق خواهد یافت. رهامی با اشاره به اینکه ورزش همگانی پرداختن عامه مردم به ورزش حتی در زمانی کوتاه با توجه به امکانات موجود و شرایط افراد است عنوان کرد: در این میان وظیفه اصلی سازمان تربیت بدنی و نهادهای زیربط دعوت از مردم برای ورزش‌های همگانی مانند پیاده روی، دوچرخه سواری، کوهپیمائی، دومیدانی‌های عمومی و ورزش‌های بومی و محلی است.
این مسئول با اشاره به شعار منجر به عمل ورزشهای همگانی در بین مردم تصریح کرد: هیئت ورزشهای همگانی با شعار "ورزش برای همه" سعی در نزدیک کردن مردم به ورزش دارد به طوریکه معتقد است با توجه به سلیقه و علاقه مردم هر کس، هر کجا، هر وقت با هر بودجه بتواند ورزش کند، یعنی مردم با کمترین امکانات و هزینه به سمت ورزش روی بیاورند و در این راه در تلاش است با همکاری سایر سازمانها و ارگان‌ها از جمله صدا و سیما و وزارت کشور و شهرداری‌ها بستری مناسب برای ورزش آماده کند. ابوالفضل رهامی فعالیت ورزشهای همگانی در استان را منوط به تقویت همکاری مسئولان در نهادهای زیرمجموعه استانداری، شهرستان‌ها بخشها ودهیاریهای روستاها برشمرد و گفت: با توجه به اینکه اولویت اصلی اینجانب ورزش بانوان، جوانان و سالمندان می‌باشد لکن با اتمام دوران کرونا انشالله به پشتوانه هیئت‌ها، وهمراهی استاندار محترم نمایندگان مردم در مجلس، فرمانداران، بخشداران، وشهرداران تابعه در کنارتبلیغات پویا فعالیت فدراسیون ورزشهای همگانی همانند قبل در مدار اجرائی قرار خواهد گرفت.
ابوالفضل رهامی با اشاره به برخی برنامه‌های برگزارشده در دوران سرپرستی خود در شهرستانهای متعدد استان کهگیلویه و بویراحمد نیز افزود: به فرض نمونه، توزیع وسایل ورزشی در بخشهای سوق و چاروسا دیشموک در ایام نوروز، تقدیر از مدیر آموزش و پرورش شهرستان در همکاری با لیگ تندرستی و چالش‌های ورزشی در مدارس، ورزش صبحگاهی در پارک جنگلی دهدشت به مناسبت سوم خرداد آزادسازی خرمشهر، پیاده روی و تپه نوردی به مناسبت آزاد سازی خرمشهر ازپارک جنگلی تا تپه نورالشهدا، جشنواره ملی فریز بی، ورزش صبحگاهی به مناسبت دهه کرامت، وهمایش پیاده روی، جشنواره مسابقات ورزشی رشته‌های دارت، مچ اندازی، طناب کشی فریز بی در بین زندانیان به مناسبت هفته قوه قضائیه، همایش پیاده روی بانوان به مناسبت هفته عفاف و حجاب در همگی در شهرستان کهگیلویه و دهدشت نمونه شاخص اقدامات فدراسیون در شهرستان کهگیلویه بوده است که نمونه بارز این عملکردها را در دیگر شهرستانها و بخشهای متعدد استان نیز داشته‌ایم.

--------------------------------------
خبرنگار: اسماعیل رسام
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ایل عباسی
Iran, Islamic Republic of
رود بر نگارنده خبر
مغزمتفکر بخش کبگیان
جناب مهندس رسام(خبرنگار،روابط عمومی بخشداری کبگیان)
احسنت بر جناب مهندس رهامی
خلایق هرچه لایق
آیا پوتین می‌تواند؟

آیا پوتین می‌تواند؟

اتحاد جماهیر شوروی به دلایلی که غربی‌ها دوست دارند به آن اشاره کنند از هم فرونپاشید بلکه ...
پریدن مرغ از سفره‌ها

پریدن مرغ از سفره‌ها

 مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران می‌گوید: اکنون قیمت مرغ زنده در بازار به‌طور ...
امتداد همیشگی شریعتی

امتداد همیشگی شریعتی

تغییر، نیازمند همبستگی است و رؤیای مشترک لازمه همبستگی. افراد پراکنده و جدا از هم و فاقد ...
1