تاریخ انتشار
جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۴۴۸۷۰۹
کبنا گزارش می دهد؛

مهدی صباغی بازیگر پیشکسوت مشهدی درگذشت

۰
مهدی صباغی بازیگر پیشکسوت مشهدی درگذشت
کبنا ؛مهدی صباغی بازیگر مشهدی و پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون بامداد امروز (جمعه) درگذشت.
به گزارش کبنا، این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون مدتی به علت بیماری بستری بود و بامداد امروز در بیمارستان ماهدشت کرج درگذشت.
مهدی صباغی متولد۱۳۳۰ در مشهد، خاطرات بسیاری را برای مخاطبان تلویزیون، رادیو، تئاتر و سینما رقم زده است. او در چهارمین جشنواره تئاتر فجر برای بازی در نمایش «پیشنهاد» به کارگردانی جواد اردکانی، مقام نخست بازیگری را به دست آورد.
بازی در فیلم‌های سینمایی گریز از شهر، گردو، زمزمه، طوبی، تماس، سایه خیال، بازگشت قهرمان، گرگ‌های گرسنه، سلطان، راننده شخصی، صورتی، گل یخ، کافه ستاره، ستاره‌ها، عاشق، راننده تاکسی، آخرین نقش، مهتاب روی سکو، زنان ونوسی مردان مریخی، آسمان هشتم، مرز خوشبختی و ایفای نقش در مجموعه‌های تلویزیونی سال‌های دور از خانه، سلام، دفترخانه شماره ۱۳، راه بی پایان، پلیس جوان، خانواده حمزه‌علی خان، کمند خاطرات و عقیق از جمله فعالیت‌های هنری مرحوم صباغی است.
در رادیو نیز او علاوه‌بر تلاش‌هایی که برای احیا و معرفی لهجه مشهدی کرد توانمندی این را داشت که با ۹‌ لهجه گوناگون صحبت کند و همین موضوع، صباغی را از بسیاری از هم‌دوره‌ای‌ها و همکارانش متمایز می‌کرد.
از مرحوم صباغی آثار ماندگاری در زمینه صدا پیشگی نیز وجود دارد که از جمله آن می‌توان به مجموعه‌های رادیویی "صبح جمعه با شما" و "کوی نشاط" نام برد.

مهدی صباغی در قطعه هنرمندان بهشت رضا به خاک سپرده می‌شود
محمد حسین‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مهدی صباغی در قطعه هنرمندان بهشت رضا (ع) به خاک سپرده خواهد شد.
او گفت: اصل برنامه تدفین پیکر مهدی صباغی برعهده خانواده وی است و ما منتظر تصمیم آن‌ها هستیم و پس از اعلام آن‌ها از طریق معاونت هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاع‌رسانی خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: تا جایی که اطلاع دارم خاکسپاری ایشان در قطعه هنرمندان بهشت رضا (ع) مشهد قطعی است، اما برای زمان تدفین منتظر تصمیم خانواده مرحوم صباغی هستیم.
حسین‌زاده گفت: مهدی صباغی جزو بازیگران خوب، متعهد و تاثیرگذار مشهد بود و درگذشت او را به جامعه هنری تسلیت عرض می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

گریز از اصول

گریز از اصول

«انقلابی‌ماندن بهتر از انقلابی‌بودن است»، هشداری جدی از سوی مقام معظم رهبری به تندروهای ...
لادن طباطبایی و کتایون ریاحی «جزییات» تعرض جنسی بازیگر مرد را افشا کردند

لادن طباطبایی و کتایون ریاحی «جزییات» تعرض جنسی بازیگر مرد را افشا کردند

مدتی پس از آنکه جمعی از زنان سینماگر شروع به شرح روایت‌های خود از آزار و خشونت جنسی در ...
کارنامه‌سازی میلیاردی زاکانی

کارنامه‌سازی میلیاردی زاکانی

اولین خروش رسانه‌ای شهرداری علی‌رضا زاکانی پر کردن بیلبوردهای تبلیغاتی شهر تهران با گزارش ...
1