تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۵۵
کد مطلب : ۴۴۸۵۹۲

جلسه هم اندیشی مدیریت آموزش وپرورش شهرستان بهمئی با دانش آموزان برتر / خوبی زاده: دبیرستان شهید ستمی بهمئی مورد حمایت مسئولان قرار بگیرد

۰
جلسه هم اندیشی مدیریت آموزش وپرورش شهرستان بهمئی با دانش آموزان برتر
کبنا ؛ جلسه هم‌اندیشی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بهمئی با دانش‌آموزان برتر این شهرستان برگزار شد.
به گزارش کبنا، مدیریت آموزش وپرورش شهرستان بهمئی ضمن خیر مقدم به دانش آموزان و ابراز خرسندی از حضور در جلسه مذکور تمام نکته نظرات دانش آموزان را با صبر و حوصله گوش دادند و نکات قابل پیگیری را جهت ارجاع به مدیران و رفع مشکلات دانش آموزان مصوب نمودند. 
مدیریت محترم آموزش و پرورش در این مراسم گفت: از تلاش های انجام شده توسط دانش آموزان نخبه و معلمان و اولیاء آن ها قدر دانی می کنم و امیدوارم بتوانیم اقدامات خوبی برای این دانش آموزان نخبه انجام دهیم
مشکلات دوره تحصیلی و اقدامات موثر برای حل آن هاتحصیل و کسب علم و دانش از جمله مراحل بسیار مهم زندگی هر فردی است. شاید همه ما دورانی را به خاطر بیاوریم که در دوران تحصیل خود دچار مشکلاتی مقطعی و یا بلند مدت شده باشیم. شناسایی انواع مشکلات دوره تحصیلی از جمله مشکلات تحصیلی دانش آموزان ، مشکلات تحصیلی جوانان و مشکلات تحصیلی زنان کمک بزرگی می کند تا بتوانیم برای مواجه با آن ها خود را آماده کنیم و همراه با افق سلامت به بررسی انواع مشکلات دوره تحصیلی می پردازیم:
مدیریت  آموزش وپرورش شهرستان بهمئی در جمع دانش آموزان اظهار داشتندضمن پیگیری مشکلات دانش آموزان  با توجه به ظرفیت شهرستان  یادآور شدند که در سال آینده پیگیر تاسیس مدارس نمونه دخترانه در شهرستان هستیم و از هیچ کمکی جهت ارتقاء آموزش شهرمان و خدمت به فررندان این مرز وبوم دریغ نخواهد کرد. 

فرح بخش ادامه داد با هماهنگی کادر ستادی و در جلسه  مدیران  مدارس، مشکلات را مطرح خواهیم کرد و مدیران محترم طی جلسه ای  مشکلات را در شورای معلمان آموزشگاه مطرح و عملکرد را طی بازخورد به اداره متبوع ارسال نمایند.
فرح بخش اظهار داشتند: یکی از شایع ترین مشکلات تحصیلی که ممکن است فرد و اطرافیان او را تحت تاثیر قرار دهد، مشکلات تحصیلی دانش آموزان است. فراز و نشیب ها و مشکلات دوران تحصیلی بخشی از زندگی همه افراد است. در حالی که مشکلات تحصیلی دانش آموزان می تواند عمدتا مربوط به عملکرد دانش آموزان باشد، اما در برخی موارد این مشکلات از سوی معلم ها و سایر دانش آموزان ایجاد می شود. برخی از انواع  مشکلات تحصیلی دانش آموزان به صورت کلی که در اولین فرصت تا حد امکان به یاری خداوند متعال و همکاری همه جانبه همکاران برطرف می گردد. 
مدیریت آموزش وپرورش افزود: در سال های نخستین هزاره سوم میلادی، که عصر دانایی و انفجار اطلاعات نامیده شده است، تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان ارزشمندترین، دشوارترین، ظریف ترین و پیچیده ترین امور قلمداد می شود و معلم به عنوان مهم ترین عامل انسانی در نظام آموزش و پرورش، مسئولیتی عظیم و حساس بر عهده دارد. بطور معمول تمام معلمانی که در مدارس تدریس می کنند، با دانش آموزانی روبرو هستند که مشکلات آموزشی، تربیتی و رفتاری دارند. واین یک امر طبیعی است و قطعا با همکاری تمه جانبه مشکلات را به حداقل میرسانیم. 

در این مراسم مدیریت آموزش وپرورش با بیان اینکه حاصل یک دوره تلاش مداوم معلمان، والدین و دانش آموزان سخت کوش شهرستان است، گفت: امروز روز هم اندیشی از دوستداران علم و دانش و مجموعه ای پرتلاش و سخت کوش است.
وی در جمع رتبه های برتر با بیان این که تقدیر از موفقیت های نخبگان جوان، موجی از امید و نشاط را در فضای تعلیم و تربیت پراکنده می سازد، بیان داشت: برخورداری از نعمت جوانی و توانایی فکری و جسمانی، فرصت ارزشمندی است که همه جوانان باید از آن به خوبی استفاده کنند، چرا که آینده ایران اسلامی متعلق به آنان است.
وی دو عامل اراده و برنامه ریزی را سبب موفقیت دانش آموزان حاضر در این مراسم دانست و افزود: اگر این عوامل با معنویت، قرآن و سیره اهل بیت (ع) توام باشد دانش آموزان را با سرعت بیشتری در مسیر پیشرفت هدایت می کند.
وی ادامه دادند با بیان اینکه بهمئی در طول تاریخ همواره خاستگاه ستارگان فروزان آسمان دانش و فرهنگ بوده و حاصل آن دانشورانی است که  میراثی ماندگار از علم و شخصیت و اخلاق محسوب می شوند و امروز ایران نقطه امید بسیاری از کشورهای آزادی خواه دنیاست و توانسته است با همت همین نوجوانان و جوانان فرهیخته به مقتدرترین و تاثیر گذارترین کشور منطقه در عرصه جهانی تبدیل شود.

وی گفت: باید همه ما خودمان را آماده تحول در همه حوزه ها خصوصا حوزه های فرهنگی و آموزش و پرورش کنیم.
 فرح بخش ادامه دادند آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش آموزان پیشگامان توسعه کشور هستند، اظهار داشت: پس از سالها از انقلاب اسلامی ایران آموزش و پرورش تاثیرات ارزشمندی را در عرصه انسان سازی و تعلیم و تربیت بر جای نهاده است.
 وی با اشاره به اینکه آموزش و پروش ما نیازمند تحول بنیادی است، تصریح کرد: توسعه، صنعت و پیشرفت نیازمند تفکر خلاق است چرا که آنچه بشر امروز به عنوان فناوری های تمدنی به همراه دارد، محصول این نوع تفکر است.
در پایان مدیریت محترم آموزش وپرورش نکته نظرات کلیه ی دانش آموزان راجهت بررسی بیشتر و رفع مشکلات جمع آوری تا طی مکاتبه کتبی برای رفع مشکلات به مدارس ارسال نماید.
محمدمهدی نصیری، نماینده دانش آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بهمئی در کنگرهء ملی بسیج دانش آموزی گفت: یکی از شایع ترین مشکلات تحصیلی که ممکن است فرد و اطرافیان او را تحت تاثیر قرار دهد، مشکلات تحصیلی دانش آموزان است.  فزار و نشیب ها و مشکلات دوران تحصیلی بخشی از زندگی همه افراد است. در حالی که مشکلات تحصیلی دانش آموزان می تواند عمدتا مربوط به عملکرد دانش آموزان باشد، اما در برخی موارد این مشکلات از سوی معلم ها و سایر دانش آموزان ایجاد می شود. 
وی افزود: همه ما می دانیم که تمامی دانش آموزان مانند هم نیستند و برخی از آن ها نیاز به توجه بیشتری از جانب معلم خود دارند. برای مثال دانش آموزی را در نظر بگیرید که در زمینه املا مشکل دارد و نیاز دارد تا معلم بسیار آهسته و شمرده با او صحبت کند. در صورتی که معلم او به این نکته توجه نکند نمرات املا دانش آموز به طور جدی افت می کند و این امر می تواند آغاز مشکلات دوره تحصیلی او باشد.

نصیری ادامه داد: یکی از مشکلات تحصیلی جوانان که معمولا در سال اول دانشگاه خود را بیشتر نشان می دهد، احساس سردرگمی برای رسیدگی به امور تحصیلی و در برخی موارد امور مسکن است. در این برهه ناگهان حجم دروس چند برابر می شود، روش تدریس تغییر می کند و گذراندن امتحانات به راحتی دوره دبیرستان نخواهد بود.  توصیه ما به شما این است که سعی کنید در صورت بروز هرگونه نشانه های مشکلات تحصیلی جوانان، از یک مشاور کمک بگیرید. مشاور می تواند در انتخاب درست واحدهای درسی راهنمایی لازم را ارائه دهد. شاید لازم باشد در ابتدا برنامه سبک تری برای خود داشته باشید و مجبور باشید برخی از دروس را حذف کنید تا وقت بیشتری برای سایر دروس بگذارید.
وی گفت: یک راه حل دیگر برای حل  مشکلات تحصیلی جوانان در سال های ابتدایی دانشگاه، درخواست کمک از اساتید است. شاید در ابتدا شما برای درخواست کمک از آنها کمی خجالت زده به نظر برسید ولی انجام یک مکالمه یا مشاوره فرد به فرد کمک زیادی برای افزایش اعتماد به نفس در شما و یا معرفی منابع تکمیلی آموزشی دارد و موجب می شود تا هنگام برگزاری کلاس نیز احساس بهتری داشته باشید.
سامان خوبی زاده نماینده دانش آموزان دبیرستان شبانه روزی شهید ستمی شهرستان بهمئی گفت: مسئله ای که مطرح است و علاوه بر نظراتی که دوستان ارائه دادند اختلاف سنی بین نوجوان و خانواده دیده می شود به خاطر ازدواج های دیرهنگام که انجام می شود و فرزند آوری بعد از سال های سال و اختلاف سنی بین آنها که مطرح می شود و برمی گردد به عدم درک و تفاهمی که در خانواده می تواند وجود داشته باشد.
وی افزود: فضای مجازی هم برای نوجوان معضل است و هم برای خانواده. اگر از پدر و مادر بپرسید می گویند نوجوان درگیر این فضا است و اگر از نوجوان بپرسید می گوید پدر و مادر. یک نوجوان درگیر فضای مجازی نیست درگیر انسان های مجازی است که در آن فضا وجود دارند و سکوتی که شما گفتید در خانواده سکوت تعبیر می شود و صدایی می شود که ممکن است بین انسان ها انعکاس داشته باشد که بازخوردهای مثبت و منفی در پی خواهد داشت.

خوبی زاده ادامه داد: ما یک کتابی به نام سواد رسانه ای داریم در پایه دهم دوره دوم متوسطه که باید آن را بخوانیم. ولی چیزی که می خواهم بگویم من دانش آموز پایه دهم علوم انسانی هنوز این کتاب را دریافت نکرده ام و هنوز در مدرسه شروع به تدریس نشده است و تازه فهمیده اند این کتابی که قرار است روی آن کار بشود درباره فضای مجازی است. 
نماینده دانش آموزان دبیرستان شهید ستمی شهرستان بهمئی ادامه داد: به نظر من باید این به طور بنیادی کار بشود . به نظر من باید سواد رسانه ای را از سن پایین تر شروع بکنیم و در مدارس بیاوریم این بهتر نیست چون شما حتی الآن کودکان و نوجوانانی را می بینید که از سن دوازده سال یا حتی پایین تر در فضای مجازی مشغول هستند و به آن دسترسی دارند و حالا این که این کتاب در پایه دهم شروع به تدریس می شود ممکن است برای آموزش این کتاب کمی دیر شده باشد. سن نوجوانی بسیار سن مهمی است و سنی است که در آن تاثیرات همسالان به شدت بر روی یک نوجوان دیده می شود و مسئله دوست یابی هست که در فضای مجازی خلاصه می شود.

خوبی زاده بیان کرد:  اگر ما بیاییم همین کتاب سواد رسانه ای را به صورت ریشه ای کار کنیم و دبیران قدری داشته باشیم که بتوانند تاثیرگذار روی کتاب کار کنند درباره موضوعاتی که در آن مطرح است و می تواند خیلی کمک کند به نسل چهارمی که ما هستیم و نسل قبلی که پدر و مادر و خانواده ما را در بر می گیرد و راه کارهای اساسی تری را می خواهد از آموزش و آگاهی و قطعا قابل پذیرش به ما بدهد.
وی درباره اینکه مهمترین چالش ۱۰ سال تحصیلش را چه می داند نیز گفت: ما در این سال ها کنار هم یاد می گیریم و بیشترین ساعات روز خودمان را در مدرسه می گذرانیم. نکته ای که می خواهم بگویم این است که معلم ها حقشان است که ضعف ها و کمبودهایشان جبران شود ولی گاهی به خاطر همین مسائل شان مشکلاتی بین آنها و دانش آموزان ایجاد می شود.
این دانش آموز  درباره کتاب های درسی نیز بیان کرد: به نظرم وقتش است تالیف کتاب های درسی را به کسانی بدهند که سر کلاس چند سال درس داده اند. عمدتا کتاب های درسی را به کسانی می دهند تالیف کنند که دکترای فیزیک و شیمی و... دارند. از معلمی که ۲۰ سال آن درس را سر کلاس داده نمی پرسند نظر تو چیست و برای همین کتاب ها نظری است تا کاربردی. 
دغدغهء دیگر این دانش آموز این بود که چرا برخی معلمان در کلاس درس در مدرسه کم کاری میکنند و برای جبران این کم کاری خود دانش آموزان را به کلاس های خصوصی در موسساتی که اعتبار چندانی هم ندارند رجوع میدهند تا دانش آموز برای فراگیری مبحث مورد نظر هزینه های هنگفتی را به این موسسات بپردازد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

کارنامه‌سازی میلیاردی زاکانی

کارنامه‌سازی میلیاردی زاکانی

اولین خروش رسانه‌ای شهرداری علی‌رضا زاکانی پر کردن بیلبوردهای تبلیغاتی شهر تهران با گزارش ...
وزش باد خیلی شدید در تهران/خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا

وزش باد خیلی شدید در تهران/خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان‌ تهران، وضعیت جوی استان تهران آسمانی صاف تا قسمتی ...
شوک روسی به فولاد ایران

شوک روسی به فولاد ایران

روسیه پس از نفت، بازار فولاد را هم از چنگ ایران درآورد. با تهاجم روسیه به اوکراین، آمریکا ...
1