کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا بررسی کرد؛

مسائل دانشگاه یاسوج؛ از بحران غیرمرتبط‌ها تا کاستی‌ در امکانات رفاهی و سرعت پایین اینترنت

7 خرداد 1401 ساعت 21:45

خوابگاه‌های دانشجویی با وجود چندین ماه تعطیلی دانشگاه، تغییرات مثبت چندانی بر روی آنها صورت نگرفته است و صرفاً به تغییر نام آنها اکتفا شده و به کیفیت و کاربری آنها نیز اضافه نشده است.


خوابگاه‌های دانشجویی با وجود چندین ماه تعطیلی دانشگاه، تغییرات مثبت چندانی بر روی آنها صورت نگرفته است و صرفاً به تغییر نام آنها اکتفا شده و به کیفیت و کاربری آنها نیز اضافه نشده است.
به گزارش کبنا، دانشگاه یاسوج در سال‌های اخیر همواره از مشکلات رفاهی و دانشجویی رنج برده است. با بازگشایی و حضوری شدن کلاس‌های دانشگاه یاسوج بعد از چندین ماه تعطیلات کرونایی، انتظار می‌رفت در نبود دانشجوها و هزینه‌های سالانه دانشجویی در دوران پیش از کرونا، ضعف‌ها و کاستی‌های قبلی، روز به روز کاهش یافته و دانشجویان با اطمینان خاطر بیشتر به امر آموزش و تحصیل بپردازند. اما با کمال تاسف کافی است سری به خوابگاه‌های دانشجویی بزنید و یا درد دل دانشجویان این دانشگاه را بشنوید.
گلایه‌های دانشجویام از ضعف‌های موجود در خوابگاه‌های دانشجویی شنیدنی است؛ به گفته برخی از آنها، سرعت اینترنت در این دانشگاه در بدترین حالت ممکن قرار دارد. به گونه‌ای که دانشجویان تحصیلات تکمیلی حتی برای یک ایمیل زدن دچار مشکل‌اند و ناچارند از اینترنت شخصی استفاده کنند. قطع و وصلی‌های مکرر اینترنت در خوابگاه‌های دانشجویی موجبات نارضایتی بسیاری از دانشجویان را فراهم کرده‌اند.
از سوی دبگر، خوابگاه‌های دانشجویی با وجود چندین ماه تعطیلی دانشگاه، تغییرات مثبت چندانی بر روی آنها صورت نگرفته است و صرفاً به تغییر نام آنها اکتفا شده و به کیفیت و کاربری آنها نیز اضافه نشده است.
جمع زیادی از دانشجویان غیربومی از کیفیت پایین غذا و سلف سرویس به شدت شاکی‌اند. اما از آنجا که دسترسی به مسئولین دانشگاه چندان راحت نیست و دانشگاه نیز فاقد هر گونه نماینده صنفی و دانشجویی است، این دانشجویان تاکنون نتوانسته‌اند مطالبات خود را مطرح کنند. با وجود اینکه چند ماه از انتصاب ریاست دانشگاه یاسوج می‌گذرد، اما به نظر می‌رسد وی تاکنون به صورت رسمی در جمع دانشجویان چندان حضور نیافته و مطالبات آنها را حضوری نشنیده است. 
دانشگاه یاسوج به‌واسطه ساخت و سازهایی در دولت قبل دارای امکانات رفاهی و خدماتی متعددی در حوزه ورزش و سلامت از جمله چمن فوتبال، استخر و ... می‌باشد. اما در کمال تأسف، سیاست دانشگاه بر بازاری‌سازی و تجاری کردن امکانات دانشگاه است و دانشجویان عملاً از این خدمات و امکانات، هفته‌ای دو ساعت استفاده می‌کنند و عملاً این خدمات به نام دانشجو و به کام دیگران احداث شده است.
این دانشگاه از دیرباز مورد هجوم سیاسیون و افراد متنفذ سیاسی بوده است؛ چرخش و چیدمان نیرو ها و کارکنان به طرز عجیب و غریبی تغییر پیدا کرده است به گونه ای که نیروهای حراست به امور فرهنگی دانشگاه رفته خدماتی ها وارد بخش اداری شده‌اند. از آنجا که اقدامات فرهنگی نیازمند ظرافت‌های خاص و دانش مورد نیاز در این زمینه است، این اقدام ممکن است آسیب‌هایی برای دانشگاه در پی داشته باشد. همچنین می‌تواند برای تشکل‌ها و فعالیت‌های صنفی و دانشجویی نیز پیامدهای نامطلوبی در پی داشته باشد. به نظر می‌رسد بحران غیرمرتبط‌ها در دانشگاه به نقطه اوج خود رسیده است. دانشگاه یاسوج به عنوان نهادی که سالانه میزبان و پذیرای دانشجویانی از سایر نقاط کشور است و نمایانگر وجهه فرهنگی استان است می‌بایست در چینش کادر اداری‌ای که با دانشجویان و خانواده‌های آنها در ارتباط است، دقت نظر ویژه‌ای داشته باشد، نه اینکه بر اساس سفارش‌ها دست به چینش نیروها بزند. چرا که سیاست‌های فرهنگی دانشگاه از اهمیت به خصوصی برخوردارند و نمی‌توان بی‌توجه و به سادگی از کنار آنها عبور کرد.
انتظار می‌رود این نقدها مورد سمع و نظر مسئولین دانشگاه قرار گیرد و همچون گذشته به نیروهای مخالف نسبت داده نشود.


کد مطلب: 448518

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/448518/مسائل-دانشگاه-یاسوج-بحران-غیرمرتبط-ها-کاستی-امکانات-رفاهی-سرعت-پایین-اینترنت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1