تاریخ انتشار
شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۵۸
کد مطلب : ۴۴۸۵۱۴
رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی استان خبر داد؛

تولید داروهای دامی دانش‌بنیان در کهگیلویه و بویراحمد

۰
تولید داروهای دامی دانش‌بنیان در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛یک قلم داروی دامی توسط شرکت های دارویی دانش بنیان در کهگیلویه وبویراحمد ساخته شد.
به گزارش کبنا نیوز، محلول خوراکی کوکسی فیت ال بمنظور پیشگیری، کنترل و درمان بیماری کوکسیدیوز در دام وطیور به همت دو شرکت دانش بنیان و با نظارت دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد در استان ساخته شد.
حسن عبدالی، رئیس اداره رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد با اعلام این خبر گفت: شرکت دارویی دانش بنیان زردبند یاسوج با همکاری شرکت دارویی ماکیان دام پارس یک قلم داروی دامپزشکی با نام‌ تجاری کوکسی فیت ال به منظور پیشگیری، کنترل و درمان بیماری کوکسیدیوز در دام و طیور  را با همکاری و نظارت این اداره کل ساخته و تولید کرده است.
وی با بیان اینکه مجوز‌های لازم برای ساخت این دارو‌ها از سازمان دامپزشکی کشور اخذ شده است افزود: اکیپ نظارت و  کارشناسی این اداره کل از ابتدا تا انتهای این پروسه بر روند تولید اولین سری ساخت و مراحل بسته بندی این محلول خوراکی دامی حضور داشته و اقدامات لازم در خصوص برداشت نمونه های لازم صورت پذیرفته است.
رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی استان با بیان اینکه نمونه دارو‌های تولیدی برای انجام تست‌ها و آزمایش‌های نهایی به آزمایشگاه مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور ارسال شده است ادامه داد: در صورت تائید نتایج، تولید انبوه این داروی دانش بنیان که بر پایه گیاهان دارویی تولید شده است در سبد توزیع دارو‌های دامی قرار خواهد گرفت.
عبدالی، حمایت دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد بمنظور تولید داروهای دامی دانش بنیان را یکی از سیاست های دامپزشکی برشمرد و گفت :این محلول خوراکی دامی ، دهمین محصول تولیدی شرکت دارویی زردبند با همکاری سایر شرکت های دانش بنیان در سطح کشور است  که از آن می‌توان به عنوان یکی از شاخص‌های پیشرفت و توسعه در زمینه دارو‌های دامی در استان نام برد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

کارنامه‌سازی میلیاردی زاکانی

کارنامه‌سازی میلیاردی زاکانی

اولین خروش رسانه‌ای شهرداری علی‌رضا زاکانی پر کردن بیلبوردهای تبلیغاتی شهر تهران با گزارش ...
وزش باد خیلی شدید در تهران/خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا

وزش باد خیلی شدید در تهران/خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان‌ تهران، وضعیت جوی استان تهران آسمانی صاف تا قسمتی ...
شوک روسی به فولاد ایران

شوک روسی به فولاد ایران

روسیه پس از نفت، بازار فولاد را هم از چنگ ایران درآورد. با تهاجم روسیه به اوکراین، آمریکا ...
1