تاریخ انتشار
شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب : ۴۴۸۵۰۰
کبنانیوز؛

اقدام تحسین برانگیز دستگاه قضا در برخورد با قدرت نمایی با اسلحه

۷
۱
اقدام تحسین برانگیز دستگاه قضا در برخورد با قدرت نمایی با اسلحه
کبنا ؛بعد از سفر مسئولین استان به بخش لوداب و دهستان چین پخش کلیپ هایی از تیراندازی و نمایش قدرت  افراد اسلحه به دست این اتفاق با واکنش های زیادی در سطح افکار عمومی مواجه شد . البته کسانی بودند که تلاش کردند این حرکت را توجیه و یا حساب آن را از حرکت های مشابه جدا کنند ولی واقعیت آن بود که تخلف ، تخلف است و در چنین موضوعاتی مدیر یا نماینده فعلی با قبلی فرقی ندارد.
از همان روز اول نیز انتظار افکار عمومی ورود دستگاه قضا به این موضوع و برخورد جدی با عاملان آن جهت عدم تکرار آن بوده است . شکی نیست که چنین رفتارهایی می تواند به یک فاجعه منجر شود و بروز کوچکترین حادثه در حضور مسئولان یک خوراک خبری برای رسانه های ضد انقلاب خواهد بود که در آن صورت نه تنها استان که کشور باید هزینه چنین قصور و اشتباهی را پرداخت کند . پس پیشگیری از این حوادث یک ضرورت است که تاکیدات مقام معاونت در دادگستری استان کهگیلویه وبویراحمدی مبنی بر تشکیل پرونده برای این حرکت اقدام شایسته و قابل تحسینی است.
از طرف دیگر رواج سنت تیراندازی در مراسمات شادی و عزا در سال های اخیر با واکنش های زیادی مواجه شده است که در سال های اخیر با اهتمام جدی مسئولین قضایی و انتظامی  حرکت خوبی برای مدیریت و کنترل آن آغاز شده است . بنابراین تیراندازی با هر نیت و قصدی در جلوی استاندار  و نماینده مجلس پذیرفتنی نیست و منت گذاشتن برای چنین حرکتی بر سر نظام و انقلاب عذر بدتر از گناه می باشد . چرا که بخوبی همه می دانند نیت از چنین رفتارهایی بیشتر در چارچوب همان منازعات سیاسی و منطقه ای قابل تفسیر است . اقدام دستگاه قضا در تشکیل پرونده برای چنین اتفاقی را باید به فال نیک گرفت و امیدوار بود از دل این قاطعیت حذف این سنت نامیمون و خطرناک را شاهد باشیم . نگرانی بزرگتر تکرار این رفتارها در ایام انتخابات و یا در مراسمات مردم است . قرار نیست رفتاری که بر مذموم بودن آن تاکید می شود برای آن استثنا قائل شد  و با دلیل تراشی و توجیه آن را نه تنها محکوم نکرد که با خوشحالی به نمایش گذاشت .
اظهارات سید عیسی حسنی معاون قضایی و پیشگیری از جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد خواست قاطبه افکار عمومی استان است که اتفاقا دستگاه قضا باید چنین موضعی را تا به آخر پیگیری و گزارش آن را به مردم ارائه  دهد تا درس عبرتی برای جلوگیری از تکرار و یا بروز حادثه ای تلخ شود . همچنین مسئولین و نماینده محترم نیز باید تمکین و احترام به قانون خود  را با حمایت از این اقدام و اقرار به اشتباهی که صورت گرفته است بیان نمایند .
نام شما

آدرس ايميل شما

محسن
Iran, Islamic Republic of
الان تمام مشکل شما شده تیراندازی لوداب؟ به خدا مشکلات از شماهاست که همه چی رو سیاسی میکنید.
Romania
&&&
Iran, Islamic Republic of
&
Iran, Islamic Republic of
از مدیران محترم دستگاه قضایی و جناب حسنی بزرگوار تشکر می کنم .
اجرکم عندالله .
خواهش می کنم با قدرت تمام و در هر جای استان با این حرکات تفنگ بدستی از طرف هر کسی چه استقبال،چه شادی،چه عزا،... برخورد کنید و عزیزان نیروهای نظامی و انتظامی با پشتوانه قانونی (پیشنهاد از طرف سیاسیون و مجلسیون و ائمه جمعه به مجلس برای وضع قانون صریح ومانع وبا اقتدار) نسبت به جمع آوری اسلحه ها اقدام کنند .
به امید آنروز
صالح
Iran, Islamic Republic of
لطفا تیراندازی در توتنده هم‌رسیدگی شود
Jamal
Iran, Islamic Republic of
طبق آمار بیشترین تورم در کل کشور متعلق به استان ما بود
چرا دستگاه قضا به صورت جد در بحث اقتصادی وارد نمی شود
چرا نتیجه پرونده های احتکار های بزرگ رو اطلاع رسانی نمیکنید
.چرا به درمانگاهای سطح شهر با هزینه های سرسام آور ورود نمیکنید
ما هم مخالف استفاده از اسلحه در مراسم ها ومهمانی ها هستیم
ولی چون این فرهنگ ازقدیم تا الان بوده باید فرهنگ سازی شود ودرطول زمان برداشته شود .هرجایی از اجباراستفاده کردیم نتیجه عکس داده
روش های جدیدی در تمام استان اجرا کنید تا جایگزین این فرهنگ قدیمی و ریشه ای شود
با تشکر
Iran, Islamic Republic of
برخورد کنید تا رویه ای بدتر نشده..
البته نماینده خودش میتونست جلوگیری کنه
عباس عبدی: از زشت‌ترین اقدامات نواصولگرایان تحریف مفهوم انقلاب است

عباس عبدی: از زشت‌ترین اقدامات نواصولگرایان تحریف مفهوم انقلاب است

بنیان انقلابی بودن، التزام به این اصل یعنی حاکمیت بدون استثنای مردم است. از این مرحله ...
اشتباه بزرگ پوتین

اشتباه بزرگ پوتین

از زمانی که روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه به اوکراین حمله کرد بی وقفه در مورد جنگ در آن کشور ...
عبدالکریمی: صداوسیما در خبر رسانی و جذب مخاطب، بسیار کم‌کاری کرده است

عبدالکریمی: صداوسیما در خبر رسانی و جذب مخاطب، بسیار کم‌کاری کرده است

بیژن عبدالکریمی باور دارد که صداوسیما به عنوان یک رسانه داخلی، در خبر رسانی و جذب مخاطب ...
1