تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۴۴۸۲۸۳
رئیس دامپزشکی شهرستان بویراحمد خبر داد :

اجرای طرح پایش بیماری‌‌های ویروسی آبزیان در بویراحمد + تصاویر

۰
اجرای طرح پایش بیماری‌‌های ویروسی آبزیان در بویراحمد + تصاویر
کبنا ؛رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد گفت: طرح برنامه ملی مراقبت فعال بیماری‌های ویروسی ماهیان قزل‌آلا در استخرها و مزارع آبزی‌پروری شهرستان بویراحمد در حال اجراست.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، علی روئین تن، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد امروز دوشنبه (2 خردادماه 1401) با اعلام این خبر اظهار داشت: طرح ملی مراقبت فعال بیماری های ویروسی همزمان با سراسر کشور در مراکز آبزی پروری این شهرستان در حال اجراست که در راستای این طرح ،  مزارع و استخرهای پرورشی ماهی قزل آلا از نظر آلودگی به بیماری‌های نکروز عفونی بافت خون‌ساز IHN، سپتی سمی خونریزی دهنده ویروسی VHS و نکروز عفونی بافت پانکراس IPN پایش و مراقبت می‌شوند.
وی  با بیان اینکه در اجرای این طرح مزارع آبزی پروری از لحاظ آلودگی احتمالی به بیماری‌ها بررسی می‌شود، ادامه داد: در راستای حذف مزارع آلوده احتمالی از چرخه تولید و تکثیر و ارتقای وضعیت امنیت زیستی در صنعت آبزی پروری این اداره به جمع‌آوری نمونه از مزارع آبزیان و ارسال آن به آزمایشگاه اقدام می نماید.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد با بیان اینکه این طرح به منظور تضمین سلامت ماهیان مولد و پرورشی قزل آلا در برابر بیماری های خطرناک فهرست سازمان جهانی بهداشت دام (OIE) برنامه ریزی شده است  ادامه داد: با اجرای آن، میزان شیوع بیماری،شناسایی کانون های آلوده، پیشگیری و کنترل بیماری و ارائه راهکارهای مناسب انجام می شود.
روئین تن یادآور شد: اجرای این طرح با مراقبت فعال و بازدید بالینی تمام مزارع سردآبی شهرستان بویراحمد همراه بوده و تا هفته آتی این طرح ادامه خواهد داشت.
شهرستان بویراحمد دارای 15 مرکز تفریخ و تکثیر  و147 مرکز پرورش ماهیان سردآبی در جنوب غربی ایران قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

شوک روسی به فولاد ایران

شوک روسی به فولاد ایران

روسیه پس از نفت، بازار فولاد را هم از چنگ ایران درآورد. با تهاجم روسیه به اوکراین، آمریکا ...
هشدار «اتحاد ملت» به دولت

هشدار «اتحاد ملت» به دولت

حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت در واكنش به برنامه‌ دولت در خصوص رهاسازي قيمت‌ها، بيانيه‌اي انتقادي ...
قوای سه‌گانه شفاف می‌شود

قوای سه‌گانه شفاف می‌شود

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني، گزارش کميسيون امور داخلي کشور و شورا‌ها در ...
1