کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در خطبه‌های نماز جمعه قلعه رئیسی مطرح شد

اصلاح توزیع یارانه‌ها پایان وابستگی معیشت مردم به دلار است

30 ارديبهشت 1401 ساعت 19:02

امام جمعه قلعه‌رئیسی گفت: طرح مردم‌سازی یارانه‌ها پایان قاچاق کالاهای اساسی، تأمین امنیت غذایی؛ پایان وابستگی معیشت مردم به دلار؛ و به صرفه شدن تولید داخلی؛ و توزیع عادلانه ثروت و سود سازی در بازار سرمایه است.


امام جمعه قلعه‌رئیسی گفت: طرح مردم‌سازی یارانه‌ها پایان قاچاق کالاهای اساسی، تأمین امنیت غذایی؛ پایان وابستگی معیشت مردم به دلار؛ و به صرفه شدن تولید داخلی؛ و توزیع عادلانه ثروت و سود سازی در بازار سرمایه است.
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قلعه رئیسی ضمن دعوت همگان به رعایت تقوی الهی  اظهار کرد: نماز جمعه این هفته به یاد شهید والامقام ابراهیم نویدی از روستای کلاب برگزار می‌شود یکی از افتخارات ایران اسلامی و استان و بخش چاروسا شهید نویدی است یک پاسدار متخلف به اخلاق الهی و انسانی و بسیار خوش اخلاق و مهربان و شجاع و متواضع بود.
امام جمعه قلعه‌رئیسی گفت: این شهید والا مقام از یک خانواده اهل رعایت و مقید به حساب سال خمسی بود شهیدی که مظلومانه اما قهرمانانه در عملیات پد خندق به شهادت رسید وجود او آنچنان برای دشمن سخت بود و از او حقد و کینه داشتند که حتی به جسد او هم رحم نکردند و آن را آتش زدند.
وی افزود: شهیدی که در وصیت نامه‌اش مردم را به خدا قسم می‌دهد که  امام و ولایت را تنها نگذارند و همیشه بازوان پرتوان امام یعنی سپاه پاسداران را تقویت کنید و به سپاهیان سفارش می‌کند که مانند کوه محکم و استوار باشید و صبر انقلابی داشته باشید و سفارش می‌کند که  پاسداران  وسپاهیان به خانه ما سر بزنید و برادران و خانواده‌ام را دلداری بدهید شهیدی که سفارش می‌کند اگر خواستید گریه کنید برای مظلومیت و مصائب امام حسین ع و شکنجه‌ها و زندانی‌های امام موسی ع کاظم گریه کنید.
صلواتی بیان کرد: شهیدی که سفارش می‌کند راه شهدا را ادامه بدهید و وصیت نامه را در بین مردم پخش کنید.
وی عنوان کرد: یکی از گناهانی که در جامعه وجود دارد شایعه است هم شایعه سازی حرام است هم دوست داشتن شایعه سازی و هم حمایت از شایع ساز حرام است باید در مقابل افرادی که نشر اکاذیب و اشاعه زشتی‌ها و به دنبال بی آبرو کردن مردم هستند ایستاد.
حجت‌الاسلام صلواتی تصریح کرد:  افراد شرور و حقیر و ضعیف الایمان و کینه ورز بیمار دل در جامعه شایعه سازی می‌کنند حریم شکنی و بی آبروی و تفرقه و اختلاف بی اعتمادی در جامعه از آثار این گناه است کسانی که شایعات را در جامعه ترویج می‌دهند در مورد لعن خدا و عذاب الیم در انتظار آنان است. خدای متعال در سوره نور آیه ۱۹ می‌فرماید إِنَّ الَّذِینَ یُحِبُّونَ أَنْ تَشِیعَ الْفَاحِشَةُ فِی الَّذِینَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَةِ ۚهمانا برای کسانی که دوست دارند زشتی‌ها در میان اهل‌ایمان شایع گردد، در دنیا وآخرت عذاب دردناکی است.
وی بیان کرد: شایعات چه با زبان باشند و چه با قلم باشد چه تشویق دیگران به گناه باشد و چه امکانات گناه را در اختیار دیگران قرار دهد مشمول این آیه هستند کسانی که در جامعه اشاعه فحشا می‌کنند باید نظام اسلامی آنان را تنبیه کند و در مقابل آنان باید ایستاد.
امام جمعه قلعه‌رئیسی افزود: امروز نقطه و تمرکز و اولویت و کانون جنگ شناختی و نفوذ راهبردی دشمن کجاست؟ نفوذ راهبردی دشمن ادراک و بینش آحاد جامعه اعم از مسئولان و نخبگان و خاص و توده مردم را شامل می‌شود تصرف دشمن در ادراک مسئولان و مردم به منظور تغییر بینش و نگرش و کنش آنهاست دشمن با نفوذ در ادراک مردم آنها را به پیروی از سیاست‌های خود هدایت می‌کند و کسانی که تحت نفوذ ادراکی واقع می‌شوند تبدیل به پیاده‌سازی اهداف دشمن می‌شوند.
وی گفت: هدف دشمن  تغییر باورها تغییر ساختار تغییر رفتار و مدیریت ادراکات و احساسات و تصمیم‌ها و ایجاد مانع در کار رهبری امت است دشمن در این جنگ اسلام ناب و ولایت مطلقه فقیه و ساختار و کارکرد نظام را مورد حمله قرار می‌دهد.
صلواتی افزود: دشمن می‌خواهد بگوید که نظام اسلامی ناکارآمد است و با تبلیغات دروغین به دنبال این است که تنها راه حل مشکلات اقتصادی حل مشکلات روابط سیاسی با آمریکا و اروپا است یک عده‌ای هم ۸ سال کشور را معطل نگه داشته‌اند لذا دشمن امروز طرح هدفمندی یارانه‌ها را هدف قرار داده است در کوتاه مدت و دنبال التهاب آشوب و اعتراض خیابانی بود که الحمدلله موفق نشد از این به بعد به دنبال ناکام گذاشتن این طرح است.
وی ادامه داد: در یک چنین شرایطی همگان باید به هوش باشند ما نباید منتظر پایان تحریم‌ها بمانیم و باید کشور را از آسیب تحریم‌ها مسدودسازی کنیم باید به سمت اقتصاد منهای نفت حرکت کنیم باید کار جهادی و تعاون را ترویج می‌کنیم باید از ظرفیت‌های دیپلماسی اقتصادی استفاده کنیم.
امام جمعه قلعه‌رئیسی با اشاره به اصلاح یارانه‌ها گفت: از جمله امتیازات مردم‌سازی یارانه‌ها پایان قاچاق کالاهای اساسی، تأمین امنیت غذایی؛ پایان وابستگی معیشت مردم به دلار؛ و به صرفه شدن تولید داخلی؛ و توزیع عادلانه ثروت و سود سازی در بازار سرمایه است.
وی گفت: در سه دهه گذشته نرخ باروری در ایران ۷۰ درصد کاهش یافته است و ما باید در دهه‌های آینده نگران انفجار سالمندی باشیم باید از سالمندی جمعیت نگران باشیم هم هزینه‌های نگهداری سالمندان هم کم شده نیروهای کار و هم کاهش تولید و هم مهاجرت و هم ضعیف شدن نیروی دفاعی کشور و هم کاهش جمعیت جوان و نخبه از آثار سالمندی یک کشور است که همگان باید به فکر چاره اندیشی باشند.
حجت‌الاسلام صلواتی عنوان کرد: جریان نهضت آزادی یک جریان ضد جمهوریت و اسلامیت می‌باشند و طرفدار سلطنت و با انقلاب همراه نبودند و نیستند هم منافقان را پرورش دادند هم از آنان حمایت کردند این جریان دائماً برای دفاع مقدس شبهه افکنی می‌کند یک نمونه آن این است که چرا بعد از فتح خرمشهر دفاع مقدس ادامه یافت؟
اولاً بعد از فتح خرمشهر هیچ گونه پیشنهاد صلحی ارائه  نشد و شورای امنیت تنها نه جنگ و نه صلح را پیشنهاد می‌کرد و این منافع و مصالح ملت ایران و تأمین نمی‌کرد.
وی ادامه داد: ثانیاً هنوز دو هزار کیلومتر از مناطق کشور در اشغال بعثی‌ها بود و صدام حاضر به عقب نشینی نبود و شهرهای آزاد شده هم مورد تهدید بودند و مرز ایران امنیت نداشت و ما در روند پیروزی قرار داشتیم و آتش بس ناپایدار برای فرصت دادن مجدد به رژیم بعث عراق برای تأمین قوا بود و این به ضرر ما بود ما اگر بعد از فتح خرمشهر جنگ را پایان می‌دادیم سرنوشت مسلمانان در جنگ احد برای ما اتفاق می‌افتاد.
امام جمعه قلعه‌رئیسی افزود: روح حاکم بر فتح خرمشهر اعتماد به خدا اعتماد به نیروی خودی و ولایت مداری بود امروز هم رمز پیروزی ما همان اعتماد به خدا اعتماد به ظرفیت‌های داخلی و ولایت مداری است.
وی با بیان این‌که روزها همه شعار شفافیت می‌دهند و مطالبه مردم شفافیت است گفت: مردم شهر قلعه رئیسی هم انتظار دارند شورای شهر شفاف عمل کند و به مردم بگویند تا الان چه کاری برای مردم انجام دادند صورتجلسات و مصوباتی را که داشتید در اختیار عموم مردم قرار دهید مطالبه مردم این است که بودجه‌ای که  برای یک سال تدوین و پیشنهاد دادید در اختیار عموم مردم بگذارید نخبگان و اهل علم و مردم پیگیر شوند و وضعیت و ارقام و طرح‌ها و اعتبارات را مردم ببینند این حق مردم است. 
همچنین در پایان مردم و نمازگذاران شهر قلعه رئیسی در پی توهین به قرآن و اغتشاشات اخیر راهپیمایی کردند.
نمازگذاران با سردادن شعار مرگ بر فتنه گر و مرگ بر منافق خواستار برخورد شدید با توهین کنندگان و اغتشاش کنندگان شدند.


کد مطلب: 448190

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/448190/اصلاح-توزیع-یارانه-ها-پایان-وابستگی-معیشت-مردم-دلار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1