تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۵۶
کد مطلب : ۴۴۸۱۶۸
تحلیل کبنا بر سفر امروز مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد به بخش لوداب؛

آقای روشنفکر و استاندار اگر راست می‌گویید، کلیپی از یک کار عمرانی بزرگ در لوداب منتشر کنید

۵۶
۶
رفتار غیرقانونی و فقر ... در سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مجلس به لوداب
کبنا ؛فقر ابعاد مختلفی دارد، فقر مدیریتی، فقر برنامه ریزی، فقر تفکر، فقر تخصص و... و مسئولی که صاحب اینگونه فقرها باشد، نمی‌تواند در جامعه اثرگذار باشد.
امروز استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون به بخش لوداب یکی از بخش‌های شهرستان بویراحمد سفر کردند. کلیپی از حضور احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد و روشنفکر نماینده مردم بویراحمد و دنا منتشر شده که در آن تعدادی از مردم، زن و کودک به استقبال مسئولان آمده‌اند، و دیده می‌شود که «تیراندازی»‌های هوایی متعددی به خاطر حضور آنها در جمع مردم انجام می‌گیرد. این در حالی است که مسئولان قضایی، انتظامی و ائمه جمعه و نماینده ولی‌فقیه بارها نسبت به فرهنگ «تیراندازی» تذکر داده‌اند و حتی تیرانداختن و عکس گرفتن با تفنگ مورد نکوهش قرار گرفته است. بارها دادستان مرکز استان در خصوص فرهنگ غلط تیراندازی در مراسمات تذکر داده است و بازداشت‌های متعددی در این خصوص صورت گرفته، اما می‌بینیم که در مراسم استقبال از بالاترین مقام دولتی و نماینده مجلس این استان، به راحتی بالای سر مردم، زن‌ها و بچه‌ها تیراندازی می‌شود، و کسی جلوی این افراد را نمی‌گیرد.
مسئولان وقتی در جایی حضور پیدا می‌کنند باید به همه ابعاد سفر خود توجه داشته باشند، اما می‌بینیم که استاندار هیچ تذکری به نوع رفتارهای نادرست و مرگ‌آفرین [تیراندازی] نمی‌دهد، همینطور روشنفکر که عضویت کمیسیون آسیب‌های اجتماعی مجلس را دارد، چطور جلوی این رفتارها را نمی‌گیرد و چطور است که در مقابل این رسم غلط تاکنون هیچ حرفی نزده و از آن انتقاد نکرده و حتی از آن استقبال کرده و تفنگ به دست گرفته است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدیدی که از لوداب و چین داشته، تعدادی از مردم به جهت استقبال از استاندار حضور یافتند اما در این بین رسم غلط تیراندازی‌های هوایی نیز انجام گرفت.
از طرفی، در یکی از این کلیپ‌ها می‌بینیم که زنان نیز در تیراندازی مشارکت دارند! به نظر می‌آید در این کلیپ‌های سر تا پا ایراد و تیراندازی‌هایی که صحیح نیست و خطر آفرین هستند، تلاش ناموفقی برای پوشاندن عدم استقبال مردم که شاید به خاطر عملکرد نه چندان موفق آنها، انجام گرفته است.

اما مسئولان اگر واقعاً به فکر مردم بوده‌اند می‌توانستند با طرح‌هایی از پیش مشخص شده، با پکیج‌های طراحی شده از کارهای اقتصادی و عمرانی در این روستاها حضور پیدا کنند. نه آنکه بدون هیچ حرف کارشناسی و سندی و مطالعه دقیقی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد از شهرستان شدن لوداب حرف بزند، مبنای کارشناسی حرف استاندار برای بخش شدن توتنده و شهرستان شدن لوداب چه چیزی است؟ شهرستان شدن لوداب پروسه طولانی دارد و به نظر می‌رسد به این سادگی امکان‌پذیر نباشد. آیا این حرف عوام‌فریبی نیست؟ در جلسات آسیب شناسی اجتماعی از آسیب‌های متعدد اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی به خاطر تغییر بافت سیاسی مناطق گفته می‌شود، اما استاندار به راحتی در بین مردم حضور پیدا می‌کند و چنین وعده و وعیدی را می‌دهد که هیچ مبنای دقیق و کارشناسی‌ای برای آن وجود ندارد.
مارگون که تبدیل به شهرستان شده، هنوز در برگزاری یک شورای اداری مانده است، چرا باید به جای ارتقای شرایط رفاهی یک روستا و بخش، به فکر تغییر بافت سیاسی آن بیفتیم؟ آیا این فکر یک مصلحت اندیشی بخاطر فشارهای سیاسی و پوشاندن ضعف عملکردی است یا اینکه باید بگوییم ضعف تخصص و تفکر و مدیریت موجب چنین وعده‌هایی می‌شود!؟
آقای استاندار از روز اول گفتید باید به فکر خصوصی سازی و ایجاد تعاونی برای مردم روستا باشیم، حالا می‌خواهید روستایی را بدون پشتوانه علمی و سندیتی تبدیل به بخش کنید؟ استان کهگیلویه و بویراحمد بافت غالب روستایی دارد، تغییر این بافت چیزی جز آسیب‌های متعدد به مردم، هیچ سودی نخواهد داشت. نه تنها لوداب، بلکه هیچ روستا و بخش دیگری بدون مبنای کارشناسی اگر مشمول تقسیمات کشوری شود، فقط آسیب زا است. دنیا تغییر کرده و بخش شدن یک روستا موجب افتخار نیست، بلکه حفظ هویت اصیل روستایی و عشایری ما است که می‌تواند برای ما افتخار آفرین باشد.
            
و اما، در ادامه بحث ابتدایی، چرا به جای پخش شدن چنین کلیپ‌هایی سرتاپا ضعیف و پر ایراد، کلیپ انجام یک کار بزرگ عمرانی و اقتصادی در لوداب منتشر نمی‌شود؟ اگر این مراسم تیرانداختن، خدای ناخواسته موجب مرگ فردی می‌شد و این مرگ به پای نظام و دولت نوشته می‌شد، برای دولت فعلی امتیازی منفی محسوب می‌شد و کارنامه‌ای با نمره‌های ردی عاید دولت می‌شد.
پیش از این بارها استاندارها و فرماندارهای دیگری هم بوده‌اند که به لوداب سفر کرده‌اند و مشکلات این منطقه را از نزدیک دیده‌اند، قطعاً دولت پس از هر بازدیدی باید مشکلات موجود را برای برنامه ریزی‌های آینده مستندسازی کند، آیا این مستندسازی پیش از این انجام نشده است؟ و اگر شده، چرا استاندار فعلی و هیئت همراه نیز دوباره با پول و هزینه‌هایی به این منطقه سفر می‌کنند برای اینکه بخواهند مشکلات را از نزدیک ببینند؟! اگر مستندسازی شده و می‌دانند مشکلات چه چیزی است چرا به جای سفرهای دوباره و چند باره به این مناطق محروم به فکر بردن اعتبارات و اجرایی سازی کارها نیستند؟ آقای احمدزاده، از «روشنفکر» که فرزند همین بخش است و بطور کامل با خبر هستند مشکلات را بپرسد. آیا باز هم نیاز هست که چنین سفری صورت بگیرد؟
در پایان انتظار می‌رود مسئولان نظامی و انتظامی که همچنان برای ارتقای امنیت اجتماعی استان شبانه روزی زحمت می‌کشند، افرادی که در این کلیپ‌ها اقدام به تیراندازی کرده‌اند، شناسایی و با آنها برخورد لازم قانونی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
این رفتار تا به کام استاندار و نماینده و فرماندار باشه مجرمانه نیست
برای فقرا و بی کسان مجرمانه هست
تازه جرم که نیست هیچ انعامی هم دارد
لودابی
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر این تحلیل
آخرین دست و پازدن های نماینده با این هیاهوها
آقای نماینده بودجه چی شد؟
شکایتتون به کجا رسید؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
الان هم تیم رسانه ای نماینده تحت عنوان حماسه ای دیگر از این کار یاد می کنند
متاسفیم
سادات امامزادعلی لوداب
United States
جمع کردن چندنفربرای یک کارنمایشی دردی رادوانمی کند...اگریک حساب سرانگشتی بکنیم خواهیم فهمیدروشتفکرتمام شده است....اکثرمردم ازرای دادن به روشنفکرپشیمانند.....
محمد
Iran, Islamic Republic of
من که تا الان ندیدم روشنفکر تموم شده باشه و تا الان هم خوب کارکرد براتون
بعد یچی بگم که من ماله یاسوج نیستم گفتم که بدونیت قدر شناس باشید عزیز
Romania
زنده باد ندای وحدت و دکتر روشنفکر محبوب دلها
دنا و بویراحمد واحد
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر بدترین دوران نمایندگی را در بویراحمد و دنا داشته و دارد
دورانی سراسر تبعیض و تفاوت و فامیل گرایی و قومیتی
دورانی که همه‌ی فرزندان توانمند بویراحمد و دنا نیست و نابود شدند
این دوران تلخ با شلیک چهارتا تیر هوایی و کل زدن و کارهای پوپولیستی فراموش شدنی نیست

مردم به ستوه آمده اند
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرفت کبنای عزیز. که همواره شفاف سازی میکنی اولا این سناریو از پیش تعیین شده ضمن تشکر از زحمات جناب احمد زاده استاندار محترم ولی در یک کلام از چند روز پیش این سناریو بوسیله اندک یاران باقی مانده روشنفکر صرفا جهت پوشش بر افت شدید مقبولیت ایشان ( روشنفکر ). بوده ولی در یک کلام آب در آونگ کوبیدن هست و توصیه ای هم داریم به برادر انقلابی جناب احمد زاده اینه که وارد فیلمهای هندی نمایندگان نشه و در همین کلیپ که دقت کنی همه چیز مشخص است تورا به خدا با شعور مردم بازی نکنید و مردم خسته شده اند از چنین بازیهای که هیچ خروجی ندارد ‌. و جناب روشنفکر بنویس چه کار. اشتغال زایی برای مردم بویراحمد و دنا و مارگون تاکنون انجام دادی لطفا از این فیلم های هندی دست بردارید
Iran, Islamic Republic of
روشنفکز در انتخابات اینده حداکثر
۵,تا۱۰هزار رای بیشتر نخواهد اورد چون ۹۰درصد طرفدارانش را از دست داده است
چون مردم دیگر آگاه شده اند وبا منطق ودانایی رای میدهند دیگر کسی از روی هیجان واحساسات تصمیم نمیگیرد ورای نمیدهد
ر وشنفکر تک دوره ای است این را هم‌خودش میداند وهم طرفدارانش.
دیگر کسی از روی هیجان واحساسات رای نخواهدداد
Iran, Islamic Republic of
خدایی دلم سی تحلیلت ایسوز اب بریز همن جایی که میسوزه
Iran, Islamic Republic of
کارهای غلط برای احساسانی نمودن مردم!!
دیگر کسی از روی احساسات رای نمیدهند؛!! در سال آینده در انتخابات مجلس مردم به کارآمدی وتوانمندی رای میدهند نه به هیجان واحساسات !!!!
Iran, Islamic Republic of
نتیجه این سفرها چبست؟
تبلیغات و احسایاتی نمودن مردم!!!
گزارش عملکرد هم بفرمایند
ناشناس
Romania
باسلام در 43سال گذشته تجربه شده مسوولان فقط بفکر قدرت و ثروت هستند تا کنون فقط وحده دادن در مورد اقتصاد و معیشت مردم و بیکاری فرزندان مشکلات وبی عدالتی کجا عملکرد خوبی داشتند ناکارآمدی هر روز پیدا می شود
Iran, Islamic Republic of
نتیجه هیجان سازی واحساساتی نمودن نتیجه عکس خواهد داشت.چون‌هدف از این کلیپها خدا نیست
نیاید از احسایات مردم برای سیاست بازی وقدرت بازی سواستفاده نمود و برای چنددروز در قدرت ومسئولیت بودن در دنیا خودمان را بازیچه‌نماییم
اصل صداقت با مردم وبندگاه خداست
وخدا بر همه چیز شنوا وبینا وداناست
از خدا بترسید و این چند روز در قدرت بودن نیز بگذرد
محیط زیست
Iran, Islamic Republic of
جلسه اولین روز حکم مدیرکل با نیروهای ندای وحدت درخانه ع.. رفسنجان کبنا برسی فرمایید
Iran, Islamic Republic of
سلام .واقعا درد بزرگی هست.تیراندازی در شهر ما،درد بزرگتر حرف بدون داشتن سواد واگاهی،
درد بزرگتر نبودن بودجه وقول دادن به مردم.
نمیدونیم چی بگوییم.نویسنده محترم ادم فکور وتوانمندی هست
واقعا احسنت.کاش روزی بساط قومی وقبیله ای وجناحی در این شهر وکشور برداشته شود وشایسته سالاری جایگزین شود ویه قدم برویم جلو تا نسل آینده به ما نخند د یا چی میدونم با این شرایطی که پیش می رویم نسلی متحول دکارر نیست
Iran, Islamic Republic of
خدايي جز فقر و بدبختي در اين كليپ نميبينم
دلشاد
United Arab Emirates
لر و برنو خشه،نماد لر برنویه
دلشاد
United Arab Emirates
زنده باد روشنفکر کی نصیر زمان
تامرادی
Romania
حیف کی نصر/ ایل تامرادی بزرگترین اشتباهش انتخاب روشنفکر بود اگر یک نفر امثال کی نصر در این ایل باشد باید// تا شاید اشتباهشان جبران شود
سامان
Iran, Islamic Republic of
حیف صد حیف
زبانت را گاز بگیر
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
مایه ی تأسف است
گزارشی از خودکشی ها، طلاق، حاشیه نشینی و راهکارهاتون هم بدین.
از تصادفات در جاده های ناامن
از نبود آب شرب بهداشتی
از سوتغذیه مادران و کودکان
از ازدواج های اجباری
از ترک تحصیل ها
و و....
التماس تفکر
انشاءالله این حماسه ها تکرار نشوند
لودابی
Iran, Islamic Republic of
لطفا به جای تلاش برای شهرستان شدن لطف کنید به وضعیت جاده های روستایی،آب شرب،وضعیت اینترنت،اماکن ورزشی و ایجاده کارخانه باشید. ما در لوداب از حداقل ها محرومیم به فرضم شهرستان شدیم با اومدن دوتا اداره چه مشکلی حل میشه؟؟
لوداب
Iran, Islamic Republic of
سلام
خدایی نقطه به نقطه این تحلیل درست وعین حقیقت هست
احساسی واکنش نشان ندیم
آباده
Iran, Islamic Republic of
درود بر نویسنده ک همه چیزی را ب صورت شفا بیان کرد
انصافا همه چیزی را واقعیت بیان کردن
محمد
Iran, Islamic Republic of
آقای محترم چرا نگفتی که اگر لوداب بخش اعلام بشه بودجه و اعتبار مستقل دریافت میکند . سرمایه گذار میتواند در این بخش سرمایه گذاری کند و برای مردم و جوانان شغل ایجاد کند به طور مداوم تحلیلهای جنابعالی رو رصد میکنم و چیزی به عنوان خیرخواهی برای مردم استان پیدا نمیشود ولی عقده تا دلت بخواد در اظهارنظرات هست کاش حرفات برای رضای خدا بود نه عقده گشایی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سلام. بزرگوار این عقده نیست.
کدوم سرمایه گذار اومد مارگون (چون زیر ساختی نمی بیند).
زیلایی از بخش شدنش چه سودی می برد ؟

چرا دیروز نه زحمت دادن به ی کلنگ یا یک قیچی ؟
فقط هیاهو و .....
رسانه ها باید تلاش کنند به جایی پوز برنو، دست ها پینه بسته و رنجور مردم را نشان دهند تا مردم آگاهانه تصمیم بگیرند
دنا
Iran, Islamic Republic of
کارنامه استاندار فقط اون گریه بود ، آقای روشنفکر تا الان چه طرح و برنامه ای در مجلس ارایه داده
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Iran, Islamic Republic of
انصافا تا حالا خیری از استاندار بومی ندیده ایم. ایجاد بخش و شهرستان برای لیدر های نمایندگان پست ایجاد می کند. دوازده سال است که گراب به عنوان شهر در منطقه ایجاد شده چه برکتی برای مردم داشته ما الان هیجده شهر در استان داریم چند تای آنها شرایط شهر شدن را داشتند.شهر شدن این روستاها به ضرر مردم تمام میشود
محتشمی
Iran, Islamic Republic of

کارش فقط آویزان شدن به پروژه های قبلی نیم کاره آقای زارع میباشد زارع حداقل پیگیری و اقدام میکرد‌،
روشنفکر فقط دنبال تبلیغات هستش. ایشان کارها و پیگیری های معاونت عمرانی و استاندار را به نام خود میخواد تمام کند وسلام
مردم شما را خوب شناخته اند بساطت را جمع کن
دنیا جای مکافاتی هرچه تهمت زدی آخرش خودن بساطت را جمع کردی
Singapore
به خداوندی خدا از رای دادن به روشنفکر کور پشیمانم۰حق زارع همه ما را گرفت۰بخدا که زارع هم مردمی و هم پیگیر مشکلات مردم بود۰اشتباه کردم
خرمشهر
Iran, Islamic Republic of
طرفداران روشنفکر کار به کار عمرانی ندارن. روشنفکر فقط داخل لوداب غرق شده سادات محمودی چی کره سمرون بهرام بیگی پاتاوه بیایید نگاه کنید ازاین روستاها ببینیدیکی داخل سازمان پرحجم آموزش وپرورش هست خواهشا منتشر کنید .....این چه عدالتیه فکر می کنید مردم نمیدونند
عدالت علی
Iran, Islamic Republic of
ای داد وای امداد نماینده ای که بعدازدوستل وخورده هنوز بهرام بیگی با اون قدمت فرهنگی هنوز ازنزدیک مشکلات مردم را ندیده دربویراحمد سفلی بعدازسی سخت همیشه بهرام بیگی با تعداد ۱۵۵ فرهنگی نسبت به جمعیت رکوردار بوداند بیایید تحقیق کنید ازاین جمعیت آیا یکنفر دریک جای بویر احمد ازمارگون تا سازمان شاید یکنفر در بویراحمد ویکنفر درسازمان اون هم کارشناس
سید
Iran, Islamic Republic of
اخه برادر روشنفکر. یک‌موج سواری میخاد خودش را نماینده نشان بده شهرستان بویراحمد را بیست سال به عقب برده.
پیروزه
Iran, Islamic Republic of
کار این جماعت علی الخصوص نماینده شده گفتار درمانی
Iran, Islamic Republic of
.عده ای هم بدشان نمی آید در همین مرحله تثبیت شوند هنوز در دوران انتخابات مجلس سیر می‌کنند ...
محتشم یعقوب
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر که بچه همیم بخشه مردم ازش زده شده اند و پشیمانی
حتی این تعداد افراد معدود که حضور میابند با قول وعده به استقبال ایشان میایند؛ ایشان تک دوره ای هستش تمام
دور بعد شک نکن روشنفکر مجدد بر می‌گردد به مدرسه
دسترنج
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر فقط در تیراندازی به نیروهای خودی و البته از پشت سر متبحر است...
Iran, Islamic Republic of
استقبال کننده ها ۱۰۰نفرهم‌نیستند
داوود یزدانپناه
Iran, Islamic Republic of
سلام .
اقای استاندار انقلابی و روشنفکر عزیز .مردم اگاه شده اند .
دست بردارید .

طبل تو خالی فایده نداره
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر نماینده لوداب بود ففط
احمدی
Iran, Islamic Republic of
نمی دونم چرا تحمل و طاقت دیدن ندارید.
امیدوارم روز به روز کورتر شوید.با این تفکر و نگاهی که دارید.
اصالت ما برنو هست . هیچ وقت هم زمین نمی زارم . یکی برای دفاع از ناموس و خاک و مهین اسلامی تخت فرمان رهبری و یکی هم برای استقبال از آدم های زحمت کش و انقلابی نظام که دوستشان داریم.
حالا شما می‌خواد ببینید می خواهید نبیند و خواه تخریب کنید و خواه حاشیه ایجاد کنید .
Iran, Islamic Republic of
بیاید از روی قصد و غرض و احساسات حرف نزنیم چرا انموقعی افرادی که به نوعی به مسولئین استانی نسبت دارند که در مراسمات شادی و عزا تیراندازی میکنن حرف از عمل نکردن به قانون نیست اما وقتی نوبت به طایفه خاصی میرسد همه مرد قانون میشید همه به عینه شاهد تبعیضها و بی عدالتها هستن
خ
Romania
این استان نیاز به تغییر وتحولات کامل داره هرکه بیاد باید مطابق میل چند نفر در این استان عمل کنه این استان نیازمند بهسازی نیروی انسانی در تمام نهدهاست
Iran, Islamic Republic of
سایت خبری کبنا یکطرفه چرت نظرات همه را نمیزنی
دنا
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر میخواهد با این نمایش ها بر ناکارامدی و ناکامی خود سرپوش بگذارد، راستی شکایت کردی به خاطر رشد منفی و کاهش بودجه استان؟!! طی این دو سال کدام کار عمرانی را انجام دادی، اگر راست میگی پروژه ای که طی دوران شما تکمیل شده را جشن بگیرید و تیراندازی کنید.
به قول خودت جمع کن بساطت را.
Iran, Islamic Republic of
غیر ت تامرادیها اجازه نمی دهد ک برای ککاشون تیر اندازی نکند آقای روشنفکر کر ککا داره
شهروند
Iran, Islamic Republic of
با سلام.مگه قرار نبود تیراندازی تو مراسمات نباشه؟!!!!
حیدر
Iran, Islamic Republic of
دادستان محترم استانداذر ونماینده را ..
بویر احمد مظلوم
Iran, Islamic Republic of
هنوز در فضای انتخاباتی هستند تا تفکرات این چنینی بین مردم باشد توقع پیشرفت هم نباید داشته باشیم
سی سخت
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین نماینده این دوره بوده که هیچ کاری برای بودجه این استان نکرده خودش هم کاملا میدونه که راه را اشتباه اومده
چویل دنا
Iran, Islamic Republic of
کبنای عزیز مدیرکل // استان در اولین روز کاری خود در بنسنجان با نیروهای ندای وحدت در خانه .. جلسه ای برگزار کرده تحییقات انجام بدهیید خود مدیر کل هم تایید میکنه بقیه نیروهای چوباقله نیستند ...
خانواده شهیدم
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کنه کسی که اینچنین برنامه های از قبل طراحی کرده .خواسته من خانواده شهید برکناری استاندار ودیگری رد صلاحیت روشنفکر است
Iran, Islamic Republic of
فکر نکنم ب کسی ربط داشته باشه این حرفا از سر عقده هست همین
قدرت اله الیاسی نیا
Iran, Islamic Republic of
کار غیر قانونی این بخش نباید تکرار شود
این گلوله ها باید ذخیره بشود برای مقابله با دشمن جمهوری اسلامی ایران
معاونت فرهنگی هنری وفضای مجازی پایگاه مقاومت بسیج شهدای چین لوداب
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
اثر یک دهه بر بازار دلار

اثر یک دهه بر بازار دلار

 برخی فعالان می‌گویند احتمالِ رفتن دلار به سوی کانال بالاتر وجود دارد ولی دشوار است که ...
هشدار قالیباف به جمهوری آذربایجان

هشدار قالیباف به جمهوری آذربایجان

قالیباف تاکید کرد: ما از این حادثه عمیقا متاسف بوده و در حال پیگیری دقیق و همه جانبه ...
فایل های مرتبط
1