تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب : ۴۴۸۱۴۵
سلامتی و تندرستی؛

خواص هویج برای کاهش کلسترول

۱
خواص هویج برای کاهش کلسترول
کبنا ؛ شاید گاهی اوقات خوردن سبزیجات به اندازه کافی دشوار باشد. با این وجود، اگر از مصرف سبزیجات صرفنظر کنید به طور بالقوه مقدار زیادی مواد مغذی، ویتامین‌ها و فواید آن برای سلامتی را از دست خواهید داد.
به گزارش کبنا به نقل از فرارو، سبزیجات خاصی وجود دارند که حاوی مواد مغذی برای سلامت قلب و کاهش کلسترول هستند. برای مثال، هویج یکی از بهترین سبزیجاتی است که می‌تواند به کاهش و مدیریت سطح کلسترول کمک کند.
هویج منبع خوبی از فیبر محلول است که می‌تواند به کاهش سطح کلسترول کمک کند. هم چنین، هویج سرشار از بتاکاروتن، آنتی اکسیدان و ویتامین «آ» است که می‌تواند از شما در برابر بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی محافظت کند.
بهترین بخش آن است که هویج به شکل قابل توجهی همه کاره است: می‌توانید آن را با هوموس نوش جان کنید، به سالاد اضافه کنید یا با روغن زیتون و سیر برشته کنید و به عنوان غذای جانبی از آن لذت ببرید.
هویج تقریبا همیشه ابتدا با سلامت چشم شما مرتبط است و دلیل خوبی نیز برای این موضوع وجود دارد. هویج سرشار از ویتامین «آ» است که به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های چشمی کمک می‌کند. هم چنین، هویج حاوی لوتئین (به عنوان یک آنتی اکسیدان جهت جلوگیری از آسیب‌های سلولی ناشی از رادیکال‌های آزاد عمل می‌کند و در سلامت چشم و پوست بسیار موثر می‌باشد) است که می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا (یک مشکل چشمی شایع و یکی از علل اصلی از دست دادن بینایی در افراد بالای ۵۰ سال می‌باشد) کمک کند. با این وجود، علیرغم آن که هویج برای بینایی شما عالی است فواید آن به همین جا ختم نمی‌شود.
هویج یک میان وعده عالی برای کمک به قلب و کاهش کلسترول می‌باشد زیرا خوردن آن آسان بوده و سرشار از فیبر است. ارتباط بین فیبر غذایی و کلسترول قابل توجه است. مقاله‌ای منتشر شده در نشریه Nutrients نشان می‌دهد که فیبر نامحلول و محلول به کاهش سطح کلسترول خون کمک می‌کند که در نهایت به کاهش خطر بیماری قلبی می‌انجامد.
نتیجه پژوهش دیگری که در نشریه لنست منتشر شد نشان داد که خوردن دست کم ۲۵ گرم فیبر در روز به کنترل وزن، قند خون، سطح فشار خون و کلسترول کمک می‌کند.
هویج علاوه بر فیبر موجود در آن از طریق سطوح بتاکاروتنی که دارد فوایدی برای سلامت قلب دارد. بر اساس پژوهشی که در نشریه Circulation Research منتشر شده بتاکاروتن به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته مغزی و برخی سرطان‌ها کمک می‌کند.
در نهایت، هویج حاوی ویتامین «آ» است که کارشناسان می‌دانند با سلامت قلب ارتباط دارد. با این وجود، پیش از آن که بتوانیم به طور قطع بگوییم چگونه ویتامین «آ» می‌تواند به قلب شما کمک کند باید پژوهش‌های بیش‌تری انجام شود.
بنابراین، دفعه بعد که هوس یک میان وعده سریع کردید و قصد داشتید سبزیجات خوشمزه را در فر برشته کنید سعی کنید مقداری هویج بگیرید و مقداری مواد مغذی برای سلامت قلب به بدن خود بدهید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

هشدار «اتحاد ملت» به دولت

هشدار «اتحاد ملت» به دولت

حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت در واكنش به برنامه‌ دولت در خصوص رهاسازي قيمت‌ها، بيانيه‌اي انتقادي ...
قوای سه‌گانه شفاف می‌شود

قوای سه‌گانه شفاف می‌شود

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني، گزارش کميسيون امور داخلي کشور و شورا‌ها در ...
نمایشگاه عکس با آثار جمعی از عکاسان کهگیلویه و بویراحمدی افتتاح شد

نمایشگاه عکس با آثار جمعی از عکاسان کهگیلویه و بویراحمدی افتتاح شد

به مناسبت دهمين هفته فيلم و عكس، نمایشگاه عکس با آثار جمعی از عکاسان استان کهگیلویه و ...
1