کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در استان ایلام اتفاق افتاد؛

کارمندی که با نارنجک به زندگی خود و همکارانش پایان داد؛ جزئیاتی از حادثه امروز بنیاد مستضعفان (+ عکس و فیلم)

28 ارديبهشت 1401 ساعت 23:04

مردم استان ایلام صبح امروز را با خبر گروگانگیری در اداره کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان آغاز کردند که به سرعت به سرخط اخبار استان و کشور تبدیل شد.


مردم استان ایلام صبح امروز را با خبر گروگانگیری در اداره کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان آغاز کردند که به سرعت به سرخط اخبار استان و کشور تبدیل شد.
به گزارش کبنا به نقل از ایرنا، در این حادثه تلخ که استان ایلام را تحت تاثیر قرار داد، فرد شاغل در در اداره کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان به علت وجود پاره ای از اختلافات کاری (آنچه که تاکنون در مورد علت بروز این حادثه ذکر شده است) با در دست داشتن سلاح گرم شامل ۲ قبضه نارنجک و یک اسلحه کلاشینکف به محل کار خود می رود.
وی با گروگان گرفتن تمامی کارکنان این اداره، اقدام به شلیک به سوی همکاران خود کرده و یک فاجعه خونین و غمبار را رقم زد.
در این حادثه خونبار، گروگانگیر با شکیک گلوله و پرتاب نارنجک به سمت کارکنان اداره کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان موجب کشته شدن سه تن از همکاران خود شد و با خودکشی به این تراژدی دردناک پایان داد و رویدادی جانگداز و بی سابقه با چهار کشته و ۶ زخمی را در تاریخ حوادث استان ایلام و کشور ثبت کرد.

از همان لحظات اولیه حادثه گروگانگیری نیروی انتظامی در محل حادثه حضور یافت و باتوجه اینکه اتفاق در یکی از مناطق پرتردد نزدیک به هسته مرکزی شهر ایلام روی داده بود اقدام به اعلام منع عبور و مرور مردم و عدم اجازه خروج ساکنان منطقه از منازل کرد تا با ضمن ایجاد  امنیت برای شهروندان، بتواند مدیریت و اشراف بیشتری بر حادثه داشته باشد.
گروگانگیری در ایلام با چهار کشته پایان یافت
فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: در حادثه گروگانگیری امروز چهارشنبه در این استان، فرد گروگانگیر پس از کشتن سه نفر، دست به خودکشی زد و به زندگی خود پایان داد.
 سردار «دلاور القاصی مهر» از پایان گروگانگیری امروز در ایلام خبر داد و تعداد کشته شدگان قطعی این حادثه را چهار نفر ذکر کرد.
حوالی ساعت ۱۰ صبح امروز در سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان ایلام شخصی اقدام به گروگانگیری کرد که گفته می شود این شخص از نیروهای سابق این مجموعه بوده که اخراج شده است.
پس از اعلام وقوع حادثه بلافاصله نیروهای امنیتی و نوپو (یگان ویژه) در محل حاضر شدند، حاضران از شنیده شدن صدای تیراندازی در این منطقه که در مرکز شهر ایلام واقع شده خبر دادند.
آرامش به محل حادثه گروگانگیری ایلام بازگشت 
آرامش به محل حادثه گروگانگیری در خیابان پاسداران شهر ایلام بازگشت و امنیت منطقه با حضور نیروهای پلیس برقرار است.
       
هم اکنون شرایط در این منطقه عادی است و محدودیت تردد به محل حادثه که توسط پلیس راهور اعمال شده بود پایان یافته و تردد خودروها جریان دارد.
زخمی‌ها از طریق آمبولانس فوریت های پزشکی به مراکز درمانی اعزام شدند که گفته می شود تعدادی از آنها  به اتاق عمل اعزام شده اند.
بنا بر اعلام پلیس، در حادثه گروگانگیری در این استان، گروگانگیر سه نفر را کشت و خودش نیز دست به خودکشی زد.

اختلاف شخصی انگیزه فرد گروگانگیر در ایلام/سه گروگان آزاد شدند
در آخرین جزییات اعلام شده از واقعه گروگانگیری در سازمان املاک و اموال بنیاد مستضعفان ایلام، اختلاف شخصی انگیزه اصلی گروگانگیر اعلام شده است.
 سردار دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی ایلام روز چهارشنبه در تشریح واقعه گروگانگیری در شهر ایلام اظهار داشت: ساعت ۹:۲۵ دقیقه صبح امروز طی تماس تلفنی یکی از شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر ورود شخصی مسلح به سازمان اموال تملیکی ایلام یگان های ویژه به محل اعزام شدند.
وی افزود: پس از حضور در محل مشخص شد فرد مسلح از کارکنان این سازمان بوده و به دلیل اختلاف شخصی با مدیران این مجموعه اقدام به تیراندازی به سوی تعدادی از کارمندان می کند.
فرمانده انتظامی ایلام یادآور شد: پس از حضور تیم های تخصصی و رهایی گروگان در محل، گروگانگیر عرصه را بر خود تنگ دیده و اقدام به خودکشی کرد.
سردار القاصی مهر تاکید کرد: در این واقعه سه نفر توسط فرد گروگانگیر کشته و هفت نفر زخمی شدند و مصدومان بلافاصله به مراکز درمانی برای مدوا اعزام شدند.
فرمانده انتظامی ایلام گفت: سه نفر از افرادی که توسط گروگانگیر در اتاقی حبس شده بودند نیز سالم توسط تیم رهایی آزاد شدند.
کارمند گروگانگیر در سازمان املاک و اموال ایلام، اخراج نشده بود
رییس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان گفت: کارمندی که در ایلام اقدام به گروگانگیری و خودکشی کرده است، نیروی در حال کار این سازمان بوده و از کار معلق نشده بود.
محمد پیرعلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره دلیل گروگانگیری و اقدام به خودکشی یکی از کارمندان بنیاد مستضعفان در استان ایلام، گفت: بر خلاف گمانه زنی های برخی رسانه ها، این فرد از کار اخراج نشده بود، بلکه مشغول به کار بوده و حتی حقوق اردیبهشت ماه را هم دریافت کرده است.
وی توضیح داد: این فرد کارمند نگهبانی اداره اموال و املاک در ایلام بوده است که امروز با اقدام به گروگانگیری همکاران خود به دلایل شخصی، نهایتا خودکشی کرده است.
۶ مصدوم گروگانگیری در ایلام به بیمارستان منتقل شدند
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: ۶ مصدوم حادثه گروگانگیری در سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان ایلام به مراکز درمانی منتقل شدند.
به محمدسبحان حسنی اظهار داشت: ساعت ۹ و ۴۵ دقیقه صبح امروز حادثه ناگواری در بنیاد مستضعفان ایلام رخ داد که نتیجه آن چهار کشته و ۶ مصدوم بود.
وی افزود: فرد ضارب که یکی از کارکنان این سازمان بوده بدلیل اختلاف با این مجموعه با داشتن سلاح و نارنجک وارد این اداره شده و اقدام به تیراندازی کرده است.
حسنی ادامه داد: بر اثر این حادثه سه نفر از کارکنان این مجموعه کشته و خود ضارب نیز پس از کشتن افراد دست به خود کشی زد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام اظهار داشت: لازم به ذکر است عوامل انتظامی و امدادی بلافاصله به محل  اعزام شدند  و مصدومان حادثه که ۶ نفر بودند به مراکز درمانی اعزام شدند.
به گزارش ایرنا، علت اصلی هدف ضارب گروگانگیر توسط پلیس در دست بررسی است و مصدومان حادثه نیز در مراکز درمانی استان تحت مداوای تکمیلی قرار دارند.
حسن بهرام نیا استاندار ایلام نیز با حضور در بیمارستان با مصدومان این حادثه در دیدار کرد و از نزدیک پیگیر وضعیت درمان آنها شد.
در این حادثه تلخ و خونین شیوا محمدی، ناهید روشنی، میلاد فتاحی و سعید رستمی کشته شدند. در میان کشته شدگان فرزند معاون سیاسی امنیتی سابق استاندار ایلام نیز به چشم می خورد. یوسف فریادی زاده، ناصر خسروی، احمد محمدیان، سعید رستم بیگی، ساسان ملک زاده، حافظ ربیع بیگی و حنا نعمتی مصدومان این حادثه هستند.
 اختلاف کاری دلیل این حادثه بوده است
خبرگزاری ایسنا در این باره نوشت: فرمانده انتظامی استان ایلام دلیل حادثه‌ی امروز در ایلام را اختلاف کاری اعلام کرد.
سردار «دلاور القاصی‌مهر» اظهار کرد: در پی تماس مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر درگیری در اداره اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان ،  بلافاصله ماموران انتظامی و رهایی گروگان یگان ویژه ، به محل اعزام شدند.
وی افزود: بلافاصله اینجانب در معیت ماموران انتظامی و یگان ویژه،در محل حضور یافتیم که مشخص شد شخصی مسلح از کارمندان همان سازمان با توجه به اختلاف شخصی که با محل کار خود داشته به صورت مسلح وارد  شده است.
فرمانده انتظامی استان ایلام خاطرنشان کرد: قاتل به محض ورود به محل کار خود به سمت کارمندان آن  اداره تیراندازی می کند.
           
القاصی‌مهر خاطرنشان کرد: متاسفانه در این درگیری ۳ نفر کشته و هفت نفر زخمی می شوند.
وی ادامه داد:  با اقدامات تامینی و حضور به موقع پلیس سه نفر از کسانی که در این اداره توسط قاتل، گیر افتاده  بودند به صورت صحیح و سالم  به بیرون از محل هدایت شدند.
فرمانده انتظامی استان ایلام تصریح کرد:  قاتل با ورود ماموران انتظامی و رهایی گروگان یگان ویژه ، عرصه را بر خود تنگ دید و  اقدام به خودکشی کرد.
وی گفت: بلافاصله توسط خودروهای امدادی انتظامی و اورژانس ، به بیمارستان برای ادامه درمان منتقل شدند.
فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه هم‌اکنون امنیت و  آرامش در محل گروگانگیری حاکم است از مردم خواست به شایعات مطرح شده در فضای مجازی توجه نکرده و  اخبار موثق خود را از رسانه‌های معتبر دریافت کنند.
رئیس کل دادگستری استان ایلام ظهر امروز، انگیزه گروگانگیری امروز ایلام را انتقام شخصی بیان کرد و از تشکیل پرونده قضایی در خصوص این حادثه گروگانگیری خبر داد.

عمران علیمحمدی در خصوص جزئیات حادثه تیراندازی یکی از ادارات استان ایلام اظهارکرد: فرد مهاجم که از کارمندان اداره اموال بنیاد مستضعفان استان بوده است با انگیزه شخصی صبح امروز با دو قبضه نارنجک و یک قبضه سلاح گرم که در کیسه برنج پنهان کرده بود، وارد اداره اموال بنیاد مستضعفان شده است.
وی ادامه داد: این فرد بوسیله شلیک گلوله، کارمندان را به طبقه دوم این اداره هدایت و یک نارنجک را داخل محوطه پرتاب کرده است. این انفجار منجر به فوت ۲ نفر از کارمندان در محل حادثه و یک نفر در بیمارستان شده است و در نهایت فرد مهاجم با شلیک اسلحه به خود، خود را از پای در می‌آورد.
          
رئیس کل دادگستری استان ایلام بیان کرد: بر اثر پرتاب نارنجک ۵ تن از کارکنان این اداره نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شده‌اند که وضعیت جسمی یکی از این افراد نیز وخیم است و بقیه آنها جراحات سطحی دارند و در حال مداوا هستند.  
وی با بیان اینکه پرونده قضایی برای این حادثه تشکیل شده است، عنوان کرد: به محض وقوع حادثه بازپرس پرونده، معاون دادستان و معاون رئیس کل دادگستری ایلام در محل حادثه حضور پیدا کردند. شورای تامین استان نیز تشکیل و اقدامات تامینی لازم انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه هم اینک وضعیت امنیتی پایدار است، گفت: اوضاع تحت کنترل است و این اتفاق بیشتر جنبه انتقام شخصی داشته است.


کد مطلب: 448130

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/448130/کارمندی-نارنجک-زندگی-خود-همکارانش-پایان-جزئیاتی-حادثه-امروز-بنیاد-مستضعفان-عکس-فیلم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1