تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۴۴۸۱۱۳
در شورای اداری شهرستان بویراحمد مطرح شد

خط و نشان فرماندار بویراحمد برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای؛ رفتارتان از دید ناظران پنهان نیست / اجرای طرح اصلاح‌ یارانه‌ها شجاعانه بود و تأثیرات آن به نفع مردم است / خودشیرینی بخشدار و پاسخ جالب فرماندار

۱۰
۰
خط و نشان فرماندار بویراحمد برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای؛ رفتارتان از دید ناظران پنهان نیست / اجرای طرح اصلاح‌ یارانه‌ها شجاعانه بود و تأثیرات آن به نفع مردم است / خودشیرینی بخشدار و پاسخ جالب فرماندار
کبنا ؛فرماندار شهرستان بویراحمد با بیان اینکه طرح اصلاح‌یارانه‌ها شجاعانه بود، گفت: رفتار کسانی که اقدام به احتکار کالاهای اساسی می‌کنند از دید ناظران ما پنهان نیستند و به موقع برخوردهای لازم و قانونی انجام می‌گیرد. 
به گزارش کبنا از یاسوج، صبح امروز (چهارشنبه 28 اردیبهشت ماه 1401) نشست شورای اداری شهرستان بویراحمد به ریاست شهرام مهدوی مطلق فرماندار این شهرستان و با حضور مدیران عضو این نشست در سالن جلسات فرمانداری شهرستان بویراحمد برگزار شد.
در این نشست برخی از مدیران گزارشی از عمده فعالیت‌های خود در حوزه‌های مختلف ارائه دادند.
باقری معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد به ارائه گزارشی از وضعیت قیمت‌ها و وجود کالاهای اساسی پرداخت و اظهار داشت: در بحث توزیع کالاهای اساسی کمبود خاصی نداریم. مشکلاتی در خصوص کالاهای خوراکی از جمله روغن سرخ‌کردنی وجود داشت که موضوع تا حدود زیادی رفع شده است. این در حالی است که اغلب کالاهای اساسی و روزمره مردم از استان‌های دیگر وارد استان کهگیلویه و بویراحمد می‌شود. ما یک استان مصرف گرا هستیم و از این مسئله دچار آسیب می‌شویم.
وی به افزایش تولید کارخانه روغن گچساران اشاره کرد و گفت: بر اساس تدابیری که اندیشیده شده، تهیه مواد اولیه این کارخانه تأمین می‌شود و تولید تولیدات این کارخانه رو به افزایش است. بنابر این هیچ مشکلی از لحاظ کالاهای اساسی به ویژه روغن نداریم.
وی در ادامه با بیان اینکه بحث تولید و توزیع کالاهای اساسی توسط سازمان جهاد کشاورزی انجام می‌گیرد، گفت: مرغ کشتار روز با قیمت 59 هزار و 800 تومان، مرغ منجمد با قیمت 48 هزار تومان و تخم مرغ با قیمت 39 هزار و 800 تومان به فروش می‌رسد.
باقری در پایان صحبت‌هایش گفت: بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار، صنوف می‌توانند کالاهایی که قیمت قدیم دارند را با همین قیمت‌های مصوب جدید عرضه شوند و هیچ مانعی ندارد.
ارسلان رسولی مدیر بنیاد مسکن شهرستان بویراحمد در این جلسه به آغاز عملیات اجرائی آسفالت راه‌های روستایی چند روستا در این شهرستان اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که در این مسیر وجود دارد، این است که پیمانکاران مشکل ارائه ضمانت اجرائی دارند.
وی افزود: آسفالت روستاهای مهریان، جوزار و... آغاز شده است.
وی در ادامه گفت: در بحث اعتبارات مشکلاتی نیز وجود دارد که باید در اعتبارات پیش بینی شده 1401 به موضوع اعتبارات آسفالت و بهسازی راه‌های روستایی توجه ویژه شود.
به گزارش کبنا، علیداد حسین زاده بخشدار سپیدار نیز در این جلسه گفت: حرف‌های را می‌خواهم بزنم، شاید حواشی و واکنش‌هایی هم در پی داشته باشد!
او در ادامه گفت: این روزها عده‌ای هجمه‌هایی را به استاندار کهگیلویه و بویراحمد و فرماندار بویراحمد که شبانه روز تلاش می‌کنند، وارد می‌کنند که وظیفه ما مدیران هست، دفاع کنیم. شهرام مهدوی مطلق فرماندار بویراحمد با لحن شوخی به او گفت: فکر می‌کردیم الان با حرف‌هایتان جلسه داغ می‌شود و به «هوا» می‌رود.
مهدوی مطلق در ادامه گفت: فلسفه وجودی مدیران خدمت به مردم است. مردم هم باید مطالبه‌گر باشند و هجمه‌ها طبیعی است. ممکن است که در جاهایی هم کوتاهی باشد.
وی در ادامه افزود: نقد شیوه دلسوزانه طرح موضوعات مختلف است، متأسفانه، بعضاً، نقد و تخریب در استان ما مرزی ندارند.

شهرام مهدوی مطلق فرماندار شهرستان بویراحمد در ادامه به طرح اصلاح یارانه‌ها گریزی زد و اظهار داشت: در همه دولت‌ها بحث مردمی کردن یارانه‌ها بوده و آن را در دستور کار داشتند، اما آن را اجرا نمی‌کردند.
وی افزود: یارانه‌ها همواره بوده و موضوع جدیدی نیست، فقط شیوه پرداخت یارانه‌ها تغییر کرده است. قبلاً این یارانه به حلقه‌های اول و دوم یعنی وارد کننده یا تولید کننده پرداخت می‌شد و نفعش را می‌بردند، الان این یارانه به حلقه‌های آخر یعنی مردم کم درآمد پرداخت می‌شود.
وی طرح مردمی کردن یارانه‌ها را اقدام شجاعانه دولت خواند و گفت: وقتی دولتی در اول مسئولیتش همچنین کار بزرگی را انجام می‌دهد و تبعات و کل مسئولیت آن را می‌پذیرد، نشان دهنده مصمم بودن دولت برای رفاه حال مردم و برچیدن شدن زیرساخت‌های فساد است. چرا که هر جا دو نرخی شاهد بودیم، فساد ایجاد شده است. بنا براین دولت قصد دارد که هم مسئولیتش را بپذیرد و هم در راسای خدمت به مردم دست به این کار بزرگ زده است.
مهدوی در ادامه گفت: نشانه‌های وجود دارد که این طرح به نفع مردم است. اولاً دشمنان از اجرای این طرح عصبانی شده‌اند. اگر این طرح به ضرر ملت ایران است، چرا دشمنان عصبانی هستند. آن‌ها که هیچ وقت خیر مملکت و مردم ما را نمی‌خواستند. دوماً؛ همراهی بسیاری از رقبا و سیاسیون مخالف دولت با این طرح است. وقتی کارشناسان خبره و سیاسیون مخالف دولت این طرح را تئوریزه می‌کنند و تائید می‌کنند، مشخص است که طرح مورد پسند همه قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: در مدت کوتاهی مردم از تاثیرات این طرح آگاه می‌شوند.
فرماندار بویراحمد در ادامه برای احتکار کنندگان خط و نشان کشید و گفت: یک روز قبل از اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها، وقتی فروشگاه‌های بزرگ یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد را مورد بازدید قرار می‌دادم، خیلی از کالاهای اساسی در این فروشگاه‌ها نبود، اما یک روز بعد از اجرای طرح همین کالاهای اساسی با قیمت جدید به وفور دیده می‌شد. این یک اشکال اساسی است؟ این کالاها کجا بودند؟ مدیران این فروشگاه‌ها یک باره این کالاها را از کجا آورده‌اند، که با قیمت جدید به عرضه و فروش آنها می‌پردازند؟
وی افزود: این تحرکات از دید ناظران ما پنهان نیست و به موقع با این افراد و فروشندگان و کسانی که اقدام به احتکار می‌کنند، برخوردهای لازم و قانونی انجام می‌گیرد.
وی در ادامه از همه مدیران و دستگاه‌های دولتی خواست که در برگزاری رزمایش جهادگران بیت المقدس همکاری لازم را داشته باشند.
فرماندار شهرستان بویراحمد به سفرهای شهرستانی گریزی زد و گفت: باید تلاش شود که در این سفرها مصوبات قرین به عمل باشند و آرمانی نباشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

انقلابی
Iran, Islamic Republic of
فرماندار حتی توان انتخاب بخشدار مرکزی خودش را ندارد فقط حرف زده تا الان
هادی
Iran, Islamic Republic of
عجیبه چقدر راحت به‌ جای مردم شهادت دادن اگه ما مردم هستیم ۹۰ درصد ناراحت از یارانه سرکاری و افزایش ۱۰۰ درصدی همه اجناس فرررررررمنننتتدرررررر بابا ول کن نیست برا شعار دادن
هادی
Iran, Islamic Republic of
عجیبه چقدر راحت به‌ جای مردم شهادت دادن اگه ما مردم هستیم ۹۰ درصد ناراحت از یارانه سرکاری و افزایش ۱۰۰ درصدی همه اجناس فرررررررمنننتتدرررررر بابا ول کن نیست برا شعار دادن
Iran, Islamic Republic of
سلام .اقای باقری جات خیلی خوبه،اه وناله روزی فوران خواهد کرد ،شک نکن
علیدا
Iran, Islamic Republic of
احتمالا به بخشدار سفیدار قولی دادند ..
Iran, Islamic Republic of
چقدر برای هم نوشابه باز می کنند کجاش به نفع مردم هست؟چه شجاعتی جناب فرماندار؟حتما به قیمت له شدن مردم
Iran, Islamic Republic of
آقای مهدوی اختیارات فرماندار اونقد نیست که خط و نشانهای انچنانی بکشد بعد از مدتی مردم نتیجه را ببیند دیگه این شعارها تاثیر ندارد.
Iran, Islamic Republic of
حالیتو ایابو
Iran, Islamic Republic of
بخشدار سپیدار
اینم از مدیران بی کفایت حرف زن

اما فرماندار خوب جوابش رو داد.
حسین
Iran, Islamic Republic of
سلام واحترام خدمت استاندار و فرماندار انقلابی همین // هنوز پیراهن سبز میپوشه ومیگه سلام برخاتمی درود برروحانی چرا مردم ازتون ناراحت نباشین چرا اینگونه افراد هنوز باید درراس باشن ......
شوک روسی به فولاد ایران

شوک روسی به فولاد ایران

روسیه پس از نفت، بازار فولاد را هم از چنگ ایران درآورد. با تهاجم روسیه به اوکراین، آمریکا ...
هشدار «اتحاد ملت» به دولت

هشدار «اتحاد ملت» به دولت

حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت در واكنش به برنامه‌ دولت در خصوص رهاسازي قيمت‌ها، بيانيه‌اي انتقادي ...
قوای سه‌گانه شفاف می‌شود

قوای سه‌گانه شفاف می‌شود

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني، گزارش کميسيون امور داخلي کشور و شورا‌ها در ...
1