تاریخ انتشار
جمعه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : ۴۴۷۹۱۸
کبنا گزارش می دهد؛

بانوان مستمری‌بگیر در کهگیلویه و بویراحمد می‌توانند بیمه تأمین اجتماعی شوند

۰
بانوان مستمری‌بگیر در کهگیلویه و بویراحمد می‌توانند بیمه تأمین اجتماعی شوند
کبنا ؛مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانوان مستمری بگیر می توانند بیمه پرداز تامین اجتماعی شوند و حقوق بازنشستگی دریافت کنند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، رسول چراغ سحر روز جمعه (23 اردیبهشت 1401) گفت: بانوانی که به تبع همسر یا پدر خود از حقوق، مستمری و یا خدمات درمانی استفاده می کنند، می توانند علاوه بر تداوم دریافت این خدمات و مستمری ماهانه، بیمه پرداز تامین اجتماعی شوند و حقوق بازنشستگی دریافت کنند.
چراغ سحر اظهار کرد: زنان و دخترانی که همسر و یا پدر خود را از دست داده اند و هم اکنون مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی هستند، در صورت تمایل می توانند با عنوان بیمه زنان خانه دار، ماهانه حق بیمه با نرخ انتخابی خود را به این سازمان پرداخت کنند و بیمه پردازی خویش را تا رسیدن به شرایط بازنشستگی ادامه دهند.
 وی تاکید کرد: در این صورت، مستمری ماهانه این افراد قطع نخواهد شد و متقاضیان می توانند مستمری ماهانه قبلی خود را همچنان دریافت کنند.
مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این افراد می توانند بر اساس شرایط و تمایل خود، یکی از نرخ های حق بیمه ۱۲، ۱۴، و یا ۱۸ درصد را انتخاب و ماهانه حق بیمه تعیین شده را پرداخت کنند.
چراغ سحر ابراز داشت: متقاضیان برای این کار می بایست به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین  اجتماعی به نشانی es.tamin.ir مراجعه و نسبت به انعقاد قرارداد و سپس پرداخت حق بیمه ماهانه اقدام کنند.
وی ادامه داد: پیش از انعقاد قرارداد و شروع بیمه پردازی، متقاضیان باید مشخصات خود شامل کد ملی (به عنوان نام کاربری)، نام و نام خانوادگی و شماره تلفن همراه خویش را در سامانه وارد و نسبت به دریافت رمز عبور اقدام کنند.
مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: سایر زنان و دختران نیز می توانند با عنوان بیمه زنان خانه دار در زمره بیمه شدگان تامین اجتماعی قرار بگیرند و از مزایای آن شامل بازنشستگی، ازکارافتادگی و مستمری بازماندگان بهره مند شوند.
وی تصریح کرد: این نوع بیمه، زنان و دختران در سنین ۱۸ تا ۵۰ سال را در بر می گیرد و چنانچه سن متقاضیان بیش از ۵۰ سال باشد، باید معادل مازاد آن، سابقه بیمه نزد تامین اجتماعی داشته باشند.
چراغ سحر افزود: زنان و دخترانی که به دلیل پوشش بیمه ای همسر یا پدر خود از دفترچه درمانی تامین اجتماعی استفاده می کنند نیز می توانند با انعقاد قرارداد، از مزایای بیمه زنان خانه دار بهره مند شوند. در این صورت، امکان بهره مندی از دفترچه درمانی قبلی خود را همچنان حفظ خواهند کرد و نیازی به پرداخت حق درمان ندارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

اتهام همکاری معلمان بازداشتی با منافقین صحت ندارد/ پیگیری قضایی خواهیم کرد

اتهام همکاری معلمان بازداشتی با منافقین صحت ندارد/ پیگیری قضایی خواهیم کرد

وکیل محمد حبیبی و 3 تن از معلمان بازداشتی با تکذیب اتهام همکاری آنان با گروهک منافقین،...
شکر تلخ

شکر تلخ

دلار ارزان واردات، قیمت پایین کالا و قاچاق کلیدواژه‌هایی هستند که دولت با آن قیمت‌ها ...
زید آبادی: آنچه نباید می‌شد! / گرگ‌ها در برهوت در پی‌مان گذاشته‌اند!

زید آبادی: آنچه نباید می‌شد! / گرگ‌ها در برهوت در پی‌مان گذاشته‌اند!

احمد زیدآبادی در کانال تلگرامی خود نوشت: ولایتی به صراحت اعلام کرد که نهادهای مدنی تهدیدی ...
1