کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور مسئولان شهرستانی و بخش؛

جلسه کارگروه مدیریت آب کشاورزی در مسجد جامع چیتاب برگزار شد

15 ارديبهشت 1401 ساعت 11:19

جلسه ای پیرامون نحوه مدیریت آب کشاورزی و ارائه راهکارهای مبارزه با کم آبی باحضور ریاست محترم جهاد کشاورزی ونماینده امورآب دربخش وشوراها ودهیاران در مسیر برداشت آب بند در مسجد جامع شهر چیتاب برگزار گردید.


جلسه‌ای پیرامون نحوه مدیریت آب کشاورزی و ارائه راهکارهای مبارزه با کم آبی باحضور ریاست محترم جهاد کشاورزی و نماینده امورآب در بخش، شوراها و دهیاران در مسیر برداشت آب بند در مسجد جامع شهر چیتاب برگزار گردید.
به گزارش کبنا، اعظم غیاثی ریاست جهاد کشاورزی چیتاب با اشاره به مشکلات پیش روی بحث تولید در بخش کشاورزی نظیر قیمت کودها، بحث روند اجرائی ساخت سد چیتاب، صدور مجوز برداشت آب برای کشت شلتوک و توسعه آن در بخش، مسائل و مشکلات فاضلاب و استفاده آن در بخش کشاورزی، بیمه محصولات و عدم رغبت کشاورزان به بیمه نمودن محصولات خود و... پرداخت. وی با تاکید بر اینکه دولت با وجود همه مشکلات مالی و کمبودها تلاش خواهد کرد تا بودجه لازم برای احیای سرآب بندی‌ها پرداخت شود، اظهار امیدواری کرد؛ همه ساکنان اطراف بقولی بهره بردار از بند انحرافی چیتاب و دست اندرکاران نگهداری از حریم آن با همکاری و هماهنگی در جهت بهره وری متعادل از آب حفظ زیست بوم طبیعی و بهداشت مسیر تلاش کنند. غیاثی تصریح کرد: با تدوین فرهنگ استفاده از سیستم آبرسانی نوین و اصلاح کشت و بذر،‌ می‌توان هم میزان برداشت محصولات با درصد بالایی افزایش داد وهم در مصرف آب کشاورزی بصورت بهینه گامی مؤثر برداشت. احمد فلاحی نماینده آب منطقه‌ای در بخش کبگیان هم ضمن تشکراز حاظرین خواستار مدیریت مساوات در چارچوب قانون مردم و شوراها شد وگفت: هرگونه برداشت غیر مجاز از این بند نحرافی خیانت به کشاورزانیست که مستحق دریافت آب هستند و بی تعارف با مخلان نظم آبدهی برخورد خواهدشد. در ادامه هر یک از اعضاء به بیان نظریات و ارائه راهکار جهت رفع موانع موجود پرداختند.
در پایان این جلسه مصوباتی به شرح ذیل تصویب شد، کریمداد موحدی سخنگوی شورای شهر چیتاب اینگونه آنان را تشریح کرد.
۱- مقررگردید: اعضای محترم شورا ودهیاران محترم روستاهای جوزار، محمدآباد، چم سوخته بلوط کاروان، نظرآباد و شهرچیتاب، لیست تمامی پمپاژداران اعم ازمجوزدار و فاقدمجوز را به واحدامورآب اعلام نمایند.
۲- مقرر گردید: واحد حقوقی امور آب استان پیگیری و برخورد قانونی با افرادی که فاقد مجوز برداشت آب از بَند می‌باشند را به مقامات قضایی معرفی نماید.
۳- مقرر گردید: که آب کانال مورخ ۱۶ اردیبهشت بازگشائی و شالیکاران بالا وپایین دست چیتاب و بلوط کاروان کشت برنج داشته باشند.
۴- مقرر گردید: درصورت بروز کم آبی سازمان آب جهاد کشاورزی هیچ گونه تعهدی در قبال خسارت شالیکاران نداشته باشد.
۵- مقرر گردید: درصورت کمبود آب روستاهای بالادست به صورت تمام وقت در طول روز آب لوله ودریچه خودرابسته وآب به سمت چیتاب وبلوط کاروان فعال باشد.
۶- مقرر گردید: از اول تیرماه درصورت کمبود آب شالیزار پائین دست چیتاب تلمبه پمپاژخود را آماده وراه اندازی کند.
۷- مقرر گردید: که تمامی اعضای محترم شورا و دهیاران محترم در مسیر بند کشاورزان را نسبت به پرداخت حق آبه خودبه پست بانک چیتاب معرفی کنند.
۸- مقرر گردید که طرح پرورش ماهی آقای پناهی دراول تیرماه جاری فقط چهار دهانه از سالن‌های طرح را ماهی بریزد.
۹- مقرر گردید هر کشاورزی که برآورد کند آب کشاورزی کفایت نمی‌کند وداوطلبانه کشت نماید در صورت متحمل شدن هرگونه خسارتی به محصول خودش پاسخگوست.

--------------------------
خبرنگار: اسماعیل رسام
 


کد مطلب: 447650

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/447650/جلسه-کارگروه-مدیریت-آب-کشاورزی-مسجد-جامع-چیتاب-برگزار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1