تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۷
کد مطلب : ۴۴۷۵۸۵
کبنا گزارش می دهد؛

اعلام زمان برگزاری نماز عید سعید فطر در شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد

۰
اعلام زمان برگزاری نماز عید سعید فطر در شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛عید فطر از بزرگترین اعیاد مسلمانان است؛ روزی که خداوند متعال در این روز بهترین‌ها را به بندگان روزه‌دارش عطا می‌کند. بندگانی که نه گرما را شناختند نه طولانی بودن روز را و با تمامی سختی‌ها امر پروردگار را گردن نهادند.
روز اول ماه شوال، عید فطر عنوان شده است؛ چرا که در این روز امر خودداری و صیام از خوردن و آشامیدن برداشته شده است و به مؤمنان تجویز شده تا در این روز افطار کنند؛ «فطر» به معنای «خوردن و آشامیدن» است، گفته شده است به معنای «آغاز خوردن و آشامیدن» نیز می‌باشد؛ از این رو اول ماه شوال را «عید فطر» نامیدند.امام علی(ع) در باب اهمیت این عید فرموده است: «الا و ان هذا الیوم یوم جعله الله لکم عیدا و جعلکم به اهلا فاذکروا الله یذکرکم و ادعوا یستجب لکم؛ هان امروز روزی است که خداوند آن را برای شما عید قرار داده و شما را نیز شایسته‌ی آن ساخت، پس به یاد خدا باشید تا او نیز شما را یاد کند و او را بخوانید تا خواسته‌تان را به اجابت برساند.»
نماز عید سعید فطر روز سه شنبه در شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.
یاسوج
نماز عید سعید فطر فردا سه‌شنبه سیزدهم اردیبهشت در بلوار شهید حاج قاسم سلیمانی (بلوار عدل قدیم) شهر یاسوج به امامت آیت‌الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج در ساعت ۷:۳۰ دقیقه صبح اقامه می‌شود.
گچساران
مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه گچساران گفت:نماز عید فطر امسال در مجموعه ورزشی پد خندق شهرستان گچساران برگزار می شود و آغاز این مراسم نیز در ساعت هفت صبح خواهد بود.
وی افزود: نماز عید فطر به امامت حجت الاسلام سید امین الله حجازی، امام جمعه گچساران در فضای باز مجموعه ورزشی پدخندق اقامه خواهد شد.

دهدشت
مسئول ستاد نماز جمعه دهدشت گفت: امسال نماز عید سعید فطر در بلوار سردار سلیمانی واقع در محدوده کمربندی جنب پارک جانبازان دهدشت برگزار می‌شود.
قنبری بیان کرد: نماز عید فطر ساعت ۷ صبح روز عید به امامت حجت‌الاسلام وحدانی‌فر اقامه می‌شود.
سی سخت
مسئول ستاد نماز جمعه شهر سی سخت گفت: نماز عید فطر امسال در فلکه الله خیابان دنا با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی و حفظ فاصله فیزیکی  به امامت حجت الاسلام مصباح نژاد امام جمعه شهر سی سخت اقامه می گردد .زمان شروع برنامه های عید فطر ساعت هفت و سی دقیقه و شروع نماز ساعت هشت صبح می باشد.
قلعه رئیسی
ایمان فولادی مسئول ستاد نماز جمعه قلعه رئیسی گفت: نماز عید فطر در ساعت 7 صبح  در محل مصلای محمدرسول الله این شهر برگزار و عید فطر به امامت امام جمعه شهر قلعه رئیسی حجت‌الاسلام صلواتی اقامه خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مسئولان به جای دست کردن در جیب مردم، با رانت‌خواری و ویژه‌خواری مبارزه کنند

مسئولان به جای دست کردن در جیب مردم، با رانت‌خواری و ویژه‌خواری مبارزه کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه بار اصلی مشکلات بر دوش مردم است، گفت: مسئولان ...
محاکمه یاران روحانی

محاکمه یاران روحانی

 «بيش از 500 هزار نفر از دانشجويان، طلاب و اقشار مختلف مردم با امضاي نامه‌اي از حسن روحاني ...
عصبانیت از قانون‌شکنی‌های زاکانی

عصبانیت از قانون‌شکنی‌های زاکانی

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران وضعیت رعایت قانون در شهرداری ...
1