کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

تذکر سید ناصر حسینی پور به وزیر جهاد کشاورزی / از نابودی جنگل‌های زاگرس جلوگیری شود

10 ارديبهشت 1401 ساعت 21:33

نماینده مردم گچساران و باشت در تذکری به ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی خواستار اقدام جهادی و ویژه این وزارت خانه در مقابله با لاروهای برگ‌خوار و جوانه‌خوار جنگل‌های بلوط زاگرس شد.


سید ناصر حسینی پور نماینده مردم گچساران و باشت در تذکری به ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی خواستار اقدام جهادی و ویژه این وزارت خانه در مقابله با لاروهای برگ‌خوار و جوانه‌خوار جنگل‌های بلوط زاگرس شد.
به گزارش کبنانیوز، متن این تذکر به شرح زیر می‌باشد:
متن تذکر:  طبق نظر کارشناسان، هر هکتار درخت بلوط ده‌ها تن گرد و غبار را سالانه جذب می‌کند و همانطور که می‌دانید زاگرس همچون سدی قدرتمند مانع از ورود غبار و ریزگردها به مناطق مرکز ایران می‌شود و موارد بسیار دیگر که همه را مدیون جنگل‌های زاگرس‌ هستیم.
لذا لازم دیدم در جهت حفاظت از جنگل‌های زاگرس چالش بزرگی را تذکر دهم. طی گزارش جوامع محلی و پایش کارشناسان گیاه‌پزشکی از درختان بلوط شاهد طغیان لاروهای برگ‌خوار و جوانه‌خوار بلوط بوده‌اند و چنان حریصانه تغذیه می‌کنند که درختان را بی‌برگ و تنه درختان را ضعیف و منظری چون درختان خزان‌شده در فصل زمستان را به خود گرفته‌اند.
در پی طغیان آفات برگ‌خوار، درخت دچار ضعف کامل و کاهش شیره آوندی و مستعد شدن آفات چوبخوار و قارچ‌های آندوفیت و ساپروفیت و نهایتاً زوال کلی درختان بلوط خواهد شد.
خواهشمند است دستور فرمائید هرچه سریعتر به صورت جهادی، کارشناسان آن وزارت‌خانه ضمن سفر به منطقه، به بررسی دقیق موضوع پرداخته و اقدام لازم در این ارتباط صورت گیرد تا از نابودی جنگل‌های زاگرس جلوگیری گردد.


کد مطلب: 447508

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/447508/تذکر-سید-ناصر-حسینی-پور-وزیر-جهاد-کشاورزی-نابودی-جنگل-های-زاگرس-جلوگیری-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1