کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در آئین تودیع و معارفه رئیس ارشاد گچساران: 

آبرو و عزت ما در گروِ فرهنگ است / رئیس جدید ارشاد به دغدغه‌های متدینین و بزرگان گچساران در حوزه فرهنگ توجه ویژه کند / ضروری است ارتباط مردم با مسائل فرهنگی و هنری را تسهیل کنیم

10 ارديبهشت 1401 ساعت 20:36

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در آیین تودیع و معارفه رئیس ارشاد گچساران اظهار داشت: گچساران یک شهر با قدمت فرهنگی و در واقع دارای سابقه طولانی در عرصه فعالیت‌های هنری و یک شهر هنرمندخیز است که تاکنون هنرمندان بزرگی را در عرصه ملی تربیت کرده است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در آیین تودیع و معارفه رئیس ارشاد گچساران اظهار داشت: گچساران یک شهر با قدمت فرهنگی و در واقع دارای سابقه طولانی در عرصه فعالیت‌های هنری و یک شهر هنرمندخیز است که تاکنون هنرمندان بزرگی را در عرصه ملی تربیت کرده است.
به گزارش کبنا، امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در آئین تکریم و معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران که در تالار فرهنگیان این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: آنچه مسلم است امروز زندگی فردی و اجتماعی ما در همه عرصه‌ها بر مدار فرهنگ است، همانطوری که دنیا بر مدار فرهنگ می‌چرخد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان گفت: امروز همه‌چیز ما مترتب بر مسئله فرهنگ است چرا که فرهنگ تنها مسئله‌ای است که ذیل هیچ موضوع دیگری قرار نمی‌گیرد بلکه اقتصاد، سیاست و سایر موضوعات ذیل فرهنگ می‌باشند که مقام معظم رهبری بر این مهم همواره تاکید می‌فرمایند‌.
درخشان در ادامه تصریح کرد: آبرو و عزت یک مملکت در گرو فرهنگ آن ملت است. چرا که روح حاکم بر کالبد هر جامعه  فرهنگ آن جامعه است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم استقلال سیاسی، استقلال اقتصادی و استقلال بین‌المللی داشته باشیم باید حتماً استقلال فرهنگی داشته باشیم و  رکن اصلی و اساسی استقلال فرهنگی ما تقویت باورهای ماست چه باورهای دینی اعتقادی و اسلامی انقلابی و چه باورهای بومی است.


وی با بیان سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر خاطرنشان کرد: ما در فرهنگ و ارشاد اسلامی با تعدد، تکثر و تنوع مأموریت‌ها مواجهیم که از مسائل دینی و قرآنی مساجد تا موسیقی و شعر و تئاتر نمایش و تجسمی که در این بین هنر مدیریت ما باید  ایجاد تعادل و توازن و همگرایی بین این مأموریت باشد.  
درخشان در ادامه نگاه دولت مردمی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تقویت بعد مردمیِ حوزه فرهنگ دانست و گفت: واقعیت بین مردم و  فرهنگ و هنر فاصله افتاد که با تقویت برنامه‌های مردم‌محور باید ترمیم شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ضروری است ارتباط مردم با مسائل فرهنگی و هنری و  زمینه حضور مردم در برنامه‌های فرهنگی هنری را تسهیل کنیم.
وی گفت: در جهت تقویت باورهای مردم باید کار کنیم و تولید محتوا داشته باشیم تا بتواند موثر باشد.
وی در ادامه افزود: گچساران یک شهر با قدمت فرهنگی و در واقع دارای سابقه طولانی در عرصه فعالیت‌های هنری و یک شهر هنرمندخیز است که تاکنون هنرمندان بزرگی را در عرصه ملی تربیت کرده است.
این مسئول فرهنگی با تأکید بر اینکه باید به همه مسائل فرهنگی توجه شود افزود: دغدغه‌هایی در این شهرستان در حوزه مسائل فرهنگی وجود دارد که باید مورد توجه رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.
وی با تقدیر از تلاش‌های نوروزی رئیس سابق اداره فرهنگ اسلامی ایران افزود: ظرفیت آقای نوروزی را می‌شناسیم و ظرفیت هنرمندی وی در مسائل فرهنگی و هنری استفاده خواهیم کرد.
درخشان در ادامه تصریح کرد: آقای نارکی را از جهتی که سابقه  موثری در عرصه فرهنگ و هنر  دارد انتخاب کردیم اما حتماً انتظار از ایشان وجود دارد که به مسائل فرهنگی هنری و دینی یک توحه داشته باشد.
وی از رئیس ارشاد گچساران خواست ضمن توجه به دغدغه  متدینین این منطقه  شورای فرهنگ عمومی را تقویت و جلسات آن منظم با هماهنگی امام جمعه و رئیس شورا برگزار شود و از فعالان فرهنگی و هنری دینی حمایت جدی نماید.











کد مطلب: 447507

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/447507/آبرو-عزت-گرو-فرهنگ-رئیس-جدید-ارشاد-دغدغه-های-متدینین-بزرگان-گچساران-حوزه-توجه-ویژه-کند-ضروری-ارتباط-مردم-مسائل-فرهنگی-هنری-تسهیل-کنیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1