کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

چرایی گران شدن برنج؟ / کشف 1200 کیسه برنج احتکار شده در یاسوج

29 فروردين 1401 ساعت 0:50

بعد از گرانی اقلامی مثل مرغ، شکر، مصالح ساختمانی و تلاش اصناف مختلف برای گران کردن کالاهای خود، حالا نوبت به گران شدن برنج رسیده است. در چند روز اخیر برنج در بازار گران شده و مسئولان کشوری نیز در این خصوص گفته اند دلیل این گرانی، احتکار و دپوی برنج در انبارها است. اما سوالی که باید از مسئولان پرسید این است که چرا هر روز، با اعمال خودسرانه دست اندرکاران بازار و اصناف مواجه هستیم؟


بعد از گرانی اقلامی مثل مرغ، شکر، مصالح ساختمانی و تلاش اصناف مختلف برای گران کردن کالاهای خود، حالا نوبت به گران شدن برنج رسیده است. در چند روز اخیر برنج در بازار گران شده و مسئولان کشوری نیز در این خصوص گفته اند دلیل این گرانی، احتکار و دپوی برنج در انبارها است. اما سوالی که باید از مسئولان پرسید این است که چرا هر روز، با اعمال خودسرانه دست اندرکاران بازار و اصناف مواجه هستیم؟ چرا مدیریت مدیران آنگونه که باید و شاید کمکی به حل مشکلات نکرده است.
به گزارش کبنانیوز، در کهگیلویه و بویراحمد نیز، به دنبال موج گرانی های سال جدید، برنج نیز کمیاب شده و ساز گرانی می زند.
از همین رو، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از کشف برنج احتکار شده در یاسوج خبر داد.
حامد رهبر معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان روز یکشنبه (28 فروردین ماه 1401) با اعلام این خبر، اظهار داشت: با وصول خبر مردمي به سامانه "سامد ك.ب " و تلاش های پرسنل خدوم بسیج اصناف و بازرسین صمت و تعزیرات حکومتی، احتکار حدود ۱۲۰۰ کیسه برنج در یک انبار شناسايي و با صدور دستورات قضايي از سوي دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان این انبار پلمپ گردید.
معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: شهروندان گرامي استان كهگيلويه و بويراحمد مي توانند از طريق خط ارتباطي سامد ك.ب با شماره 09172109773  گزارشات و مطالب خود را جهت بررسي از طريق پيام رسان هاي مطرح بصورت محرمانه ارسال نمايند.


کد مطلب: 447074

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/447074/چرایی-گران-شدن-برنج-کشف-1200-کیسه-احتکار-شده-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1