تاریخ انتشار
جمعه ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۵۴
کد مطلب : ۴۴۶۹۸۹
در خطبه‌های نماز جمعه قلعه رئیسی مطرح شد

علت گرانی‌ها چیست؟ / نمایندگان مجلس ورود کنند

۰
علت گرانی‌ها چیست؟ / نمایندگان مجلس ورود کنند
کبنا ؛امام جمعه قلعه رئیسی گفت: این روزها نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وظیفه نظارتی خودشان عمل کنند علت این گرانی اختصاصی و افزایش بی رویه قیمتها خصوصاًً در استان ما چیست؟ دستگاه‌های نظارتی کجا هستند؟
به گزارش کبنا، نماز جمعه این هفته شهر قلعه رئیسی به امامت حجت الاسلام اسماعیل صلواتی برگزار شد.
وی گفت: نماز جمعه این هفته به یاد شهید خداکرم اوژن از روستای گوراب برگزار شود شهیدی که علاقه مند به مسائل اسلامی احکام دین و نماز و روزه بود به شبانی مشغول بود اما برای دفاع از انقلاب اسلام و مکتب قرآن دوره‌های آموزشی نظامی را گذراند در چندین مرحله در عملیات‌های مختلف شرکت کرد این شهید اهل آزار و اذیت دیگران نبود و به دیگران هم وصیت کرد که همدیگر را با زبان اذیت نکنید و مسخره نکنید شهیدی که اهل محاسبه نفس بود و دفاع مقدس را به حادثه کربلا تشبیه می‌کند می‌گوید برای یاری امام زمان خویش به جبهه عازم می‌شوم.
وی گفت: یکی از مطالبات رهبر حکیم عالیقدر انقلاب در دیدار رمضانی با مسئولان انقلاب این بود که دولت و مجلس در وظایف همدیگر دخالت نکنند مجلس و دولت هم وظایف مشخصی دارند در قانون، این خطوط فاصله را حفظ کنید. مردم از نمایندگان مجلس و وزیران و مدیران نظام اسلامی التزام عملی به فرامین و رهنمودهای رهبر حکیم و عالیقدر انقلاب را دارند و کسانی که التزام عملی به گفتمان ولایت ندارند حقیقتاً صلاحیت و لیاقت مسئولیت از مردم را در نظام ولایی و دینی ندارند.
صلواتی افزود: سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی از سوی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب ابلاغ شدند که در واقع یک گام بلند در راه تحقق عدالت اجتماعی است دولت و مجلس آستین همت بالا بزنند این سیاست‌ها را عملی کنند و نگذارند سرنوشت سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی برای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی تکرار شوند.
وی گفت: از جمله سیره و ویژگی‌های اخلاقی امام حسن مجتبی علیه السلام بخشندگی و انفاق صبر و حلم و بردباری و تواضع و فروتنی می‌باشد. از جمله مشکلات امام حسن علیه السلام در زمان حکومت اندک زمانشان، عوامل جنگ صفین از جمله معاویه و جنگ نهروان و جنگ جمل که در زمان امام حسن علیه السلام حضور داشتند معاویه داعیه‌دار خلافت مسلمین بود مردم در زمان امام حسن فاقد روحیه جهادی بودند و منفعت طلب بودند و زیر پرچمی حاضر می‌شدند که منفعت برای آنان داشته باشد و حضور در زیر پرچم امام حسن علیه السلام را بی فایده می‌دیدند و می‌گفتند الان زمان تقابل با معاویه نیست.
این خطیب جمعه گفت: حقیقتاً دوران امام حسن علیه السلام یکی از دشوارترین دوران ائمه علیهم السلام است شرایط سیاسی بسیار سختی بود اوج نفاق و ریاکاری و تزویر در جامعه حاکم بود مردم می‌دیدند هم امام حسن نماز جمعه برگزار می‌کند هم معاویه، هم امام حسن نماز اقامه می‌کند هم معاویه، هم امام حسن به حج می‌رود و هم معاویه، و معاویه ظواهر اسلام را اجرا می‌کرد. مردم در شام آشنایی با اسلام ناب محمدی نداشتند اسلام معاویه را می‌دیدند.
وی گفت:  راهی که امام حسن(ع) برای صلح با معاویه انتخاب کرد بهترین راه برای حفظ اسلام و تشیع بود اگر این اقدام امام حسن ع نبود شهادت امام حسین ع این همه آثار و برکات برای عالم نداشت ما آنچه از تشیع داریم مرهون رفتار حکیمانه و مدبرانه امام حسن علیه السلام هستیم امام حسن علیه السلام شرایط را برای شناخت بنی امیه فراهم کرد تا چهره بنی امیه افشاء شود. مردم از حقایق محروم بودند تبلیغات دشمن و پول و تحریف حقایق فضایی را به وجود آورد که اگر امام حسن صلح نمی‌کرد هیچ اثری از اسلام و تشیع باقی نمی‌ماند.
وی ادامه داد: آگاهانه انتخاب کردن و تکلیف را فهمیدن و ایستادگی کردن کار امام حسن مجتبی بود و با کار سازماندهی و کار تشکیلاتی شیعه را قوی نمودند و اقدامات امام حسن باعث بیداری امت اسلام بعد از شهادت امام حسین ع شد. امام حسن جنگ نظامی را متوقف کرد تا جنگ سیاسی و جنگ فرهنگی و جنگ تبلیغاتی را با معاویه شروع کند و نتیجه آن شهادتی برای امام حسین بود که اسلام و تشیع را تا قیامت حفظ کرد. بزرگ‌ترین آفت جامعه امام حسن ع ضعف تحلیل مسائل سیاسی و ضعف شناخت و بی بصیرتی مردم بود. نبود غیرت دینی در جامعه باعث صلح امام حسن ع با معاویه شد امام حسن به دلیل خیانت خاص و ناآگاهی جامعه و برای حفظ جان شیعیان و حفظ اسلام مجبور به صلح با معاویه شد و لذا یک صلح تحمیلی بود.

صلواتی تصریح کرد: امروز هم برخی با تحریف حقایق و واقعیت‌های کشور و مردم و نظام و انقلاب شرایط جامعه ما را مثل زمان امام حسن ع ترسیم می‌کنند در حالی که شرایط جامعه ما و کشور و انقلاب ما مثل شرایط مسلمانان در بدر و خیبر است ما امروز باید از افکار عمومی جامعه مراقبت و مواظبت کنیم جامعه امروز ما نیازمند امید است دشمن می‌خواهد امید به آینده را از مردم بگیرد.
وی گفت: رژیم خبیث و جنایتکار صهیونیستی درصدد بود با اجرای راهبرد هزاران ضربه چاقو در ایران ناامنی ایجاد کند اما اکنون در داخل اراضی اشغالی و در قلب تل‌آویو و امنیتی‌ترین مناطق خود دچار مخمصه شده است شیشه عمر صهیونیست‌ها در حال شکستن است و روز به روز شاهد فراهم شدن مقدمات زوال این رژیم هستیم.
وی افزود: آمریکا و عربستان به دنبال تجزیه یمن هستند می‌خواهند یمن را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم کنند از راه نظامی به اهدافشان نرسیدند با روی آوردن به یک نمایش مضحک برای فریب افکار عمومی برکناری منصور هادی را انجام دادند و فردی را که وابسته به آمریکاست به عنوان رئیس شورای رهبری ریاست جمهوری انتخاب کردند و با طرح مذاکرات و دنبال تجزیه یمن هستند در حقیقت شکست سیاستهای ائتلاف عربی غربی و عبری برای همگان عیان است. به لطف خدای متعال و مجاهدت و بصیرت ملت مظلوم یمن خواب‌های آشفته آمریکا و سعودی‌ها تعبیر نخواهد شد.
صلواتی گفت: این روزها گرانی و مشکلات معیشتی و افزایش بی رویه قیمت‌ها و ضعف نظارت‌ها از مصائب مردم است مردم در رنج و سختی هستند یک عده‌ای از وضعیت رها شده بازار سوء استفاده می‌کنند قیمت‌ها را افزایش می‌دهند نه از خدا می‌ترسند و نه از پیامبر و امام عصر حیا می‌کنند و نه از مردم شرم می‌کنند و خون مردم را می‌مکند مردم انتظار دارند این روزها نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وظیفه نظارتی خودشان عمل کنند علت این گرانی اختصاصی و افزایش بی رویه قیمتها خصوصادر استان ما چیست؟ دستگاه‌های نظارتی کجا هستند؟
وی گفت: آقایان نماینده و نهادهای متولی بازار مثل صنعت معدن تجارت و جهاد کشاورزی اداره اصناف و اداره تعزیرات بشنوید و بدانید ناله و فریاد مردم بلند است اقشار ضعیف و کم‌درآمد در زیر بار ضعف نظارت‌ها و افزایش قیمت‌ها و گرانی‌های بی رویه کمرشان خمیده می‌شود آقایان به فریاد مردم برسید. از مدیران جهادی و دلسوز استفاده کنید و با واگذاری مسئولیت‌ها و میدان دادن به جوانان مؤمن و حزب اللهی و جهادی و متخصص از آلام و دردها و رنج‌های مردم بکاهید.
صلواتی یادآور شد: یکی از نیازمندی‌های چاروسا که زمینه اشتغال آفرینی و فرزندان این دیار را فراهم می‌کند ایجاد مرکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است که منطقه چاروسا از این مرکز محروم است مسئولان زمینه ایجاد مرکز فنی حرفه‌ای را در چاروسا فراهم کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: فقر در حاشیه‌های تبریز بی‌داد می‌کند بطوریکه امروز برخی ...
(ویدئو) جشن ازدواج دو عضو نیروهای داوطلب اوکراینی

(ویدئو) جشن ازدواج دو عضو نیروهای داوطلب اوکراینی

آناستازیا و ویاچسلاو در یک پارک در کی‌یف اوکراین با یکدیگر ازدواج کردند. این زوج از اعضای ...
سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

تهاجم گسترده نظامی روسیه و خسارات مادی و تلفات انسانی ناشی از آن برای بسیاری از تحلیل‌گرانی ...
1