تاریخ انتشار
جمعه ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب : ۴۴۶۹۸۳
ما با افغانستانی‌ها دو تا نیستیم؛ یک خون و یک عنصر و نژاد هستیم

علم الهدی: ابن سینا، فارابی و مولوی متعلق به افغانستان هستند / بخش عمده‌ افغانستان جزء خراسان بزرگ بوده / در ایران در حکم مهاجرین مکه به مدینه هستند

۲
۰
علم الهدی: ابن سینا، فارابی و مولوی متعلق به افغانستان هستند
کبنا ؛نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به توطئه بزرگ دشمن علیه ایران و افغانستان گفت: امروز شاهد هستیم که هماهنگی میان دو ملت ایران و افغانستان دشمنان و استکبار جهانی را به زانو درآورده است.
به گزارش کبنا به نقل از همشهری آنلاین، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: یکی از اعمال ماه رمضان، روزه است؛ بالاترین مراحل بندگی و عبودیت حق در مظاهر برجسته ماه مبارک رمضان صورت می‌گیرد و یکی از این معالی برجسته بندگی خدا در ماه رمضان مساله دعا است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: دعاهای ماه مبارک رمضان باید مورد توجه و قرائت باشد زیرا ابزاری است که وجود معصومین(ع) آن را لازمه ارتباط با خدا و کیفیت ارتباط با حق می‌دانند. جاده خداشناسی در این دعاهای وارد شده است.
آیت‌الله علم‌الهدی گفت: مسیر دلدادگی به حق در این دعاها هموار شده و مظاهری در این دعاها وجود دارد و آموزه‌های آنها راهبرد بندگی را تشریح کرده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه آنچه ارتش و سپاه و نیروهای مسلح ما را ممتاز می‌کند، مقاومت در عناصر رزمنده است بیان کرد: مقاومت جوهره باعظمتی است که امروز محور تمام حرکت‌ها و غیورمردی‌های عزیزان مدافع ما در عرصه مقابله با استکبار و دشمن است.
جمعه مشهدمقدس گفت: دشمن به خاطر غیرتمندی ارتش جمهوری اسلامی و سپاه، قدرت و جرات جسارت و تجاوز به ما و نظام ما با همه عداوت‌ها و دشمنی‌ها را ندارد.
آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: حضور این غیورمردان دفاعی ارتش و سپاه امروز سبب شده که در همه سنگرهای دفاعی ما، اعم از دریا و هوا و زمین، دشمن اطراف ما باشد اما جرات نزدیک شدن به ما را نداشته باشد و این غیرت عزیزان رزمنده مدافع ماست.
وی افزود: دشمن با وجود این غیورمردان از هرگونه حرکت و فعالیتی به عنوان تجاوز به حریم ما نومید است و چون قدرت ندارد به انواع توطئه‌ها چنگ می‌زند و انواع فتنه را صورت می‌دهد؛ آنچه در کنار رزمندگی غیورمردان ارتش و سپاه لازم است، بصیرت مردم است و این بصیرت نباید بگذارد دشمن امیدوار شود.
خطیب جمعه مشهدمقدس اظهار داشت: حرکت اخیر در حرم رضوی را در نظر بگیرید؛ افغانستانی و ایرانی با هم اختلاط خونی دارند؛ خونشان با یکدیگر آمیخته است؛ این افغانستان بخش عمده‌اش جزو خراسان بزرگ بوده است که وابسته به شما مشهدی‌ها و خراسانی‌ها هستند؛ اینها همشهری شما هستند و با شما در یک بلوک هستند؛ خراسان بزرگ بخش عمده افغانستان را شامل می‌شود.
آیت‌الله علم‌الهدی عنوان کرد: ما با افغانستانی‌ها دو تا نیستیم؛ یک خون و یک عنصر و نژاد هستیم؛ تمام مفاخر ما در عرصه علم و فرهنگ همه از افغانستان بوده‌اند؛ در مسئله جامعیت علمی روی کره زمین مردی مثل ابن‌سینا نیامده که متعلق به بلخ افغانستان است؛ در مسئله جامعیت هنر مردی مثل فارابی در هیچ ملت و امتی نیامده و فارابی متعلق به افغانستان و مفخر ایران است. در مسئله عرفان و ادب یکه‌تاز میدان، مولوی است که مفخر بزرگ ایران و متعلق به افغانستان است.
وی خاطرنشان کرد: در غرب مفاخر اسلامی داریم که هنری و علمی هستند و در شرق نیز این مفاخر را داریم: مقام معظم رهبری فرمودند این مفاخر شرقی اسلامی از مفاخر غربی اسلامی بالاتر هستند و همه اینها وابسته به ایران و افغانستان هستند پس افغانستان از ایران جدا نیست.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: منهای افغانستان ریشه‌های فرهنگی را از دست می‌دهیم؛ دشمن می‌خواهد ما را جدا کند؛ در عرصه دفاع مقدس تنها ملتی که در مبارزه نظام ستمشاهی ما را کمک کردند برادران افغانستانی ما بودند.
آیت‌الله علم‌الهدی تاکید کرد: در هشت سال دفاع مقدس برادران افغانستانی ما در صفوف دفاع مقدس حاضر شدند و عده‌ای نیز به شهادت رسیدند. اکنون چند سال است دشمن را به عقب رانده‌ایم؛ جبهه‌ای که در ۱۵۰۰ کیلومتر خاک ما تشکیل شده به کنار دریای مدیترانه برده‌ایم و بیشتر مدافعان و رزمندگان این جبهه عزیزان افغانستانی ما و فاطمیون افغانستان هستند.
وی گفت: یاران شهید حاج قاسم سلیمانی از برادران افغانستانی بودند که با دشمن مبارزه می‌کردند؛ دشمن آمیختگی میان ایران و افغانستانی را دیده و افغانستانی را ملاک قدرت ایران تشخیص داده و این هماهنگی دشمن را به زانو درآورده است. با یک فاجعه خونین در حرم رضوی به دست یک تکفیری دشمن می‌خواهد سوءاستفاده کرده و آمیختگی این دو جریان را از میان ببرد و خود را آزاد کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: برادران و خواهران افغانستانی ما مهمانان ما هستند و با تمام توان از اینها استقبال می‌کنیم؛ آنها در حکم مهاجرینی هستند که از مکه به مدینه آمده‌اند و شریک زندگی ما هستند و باید با آغوش باز این خواهران و برادران به کوری چشم دشمن استقبال کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خدا غضب کنه نمی‌دونستم که ایران جز افغانستان هست
ایران و ایرانی وجود نداره
م
Iran, Islamic Republic of
کشورو پیشکش کردین به چین و روسیه چه اشکال داره تاریخشو هم بدین به یکی دیگه.
قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

در چند روزی که از تعطیلات عید نوروز می‌گذرد جنجالی پیرامون حضور مهاجران افغانستانی در ...
بیداد اجاره‌ها

بیداد اجاره‌ها

تهران بنا بر اعلام مرکز آمار ایران، مستأجرنشین‌ترین استان ایران است و گزارش سازمان مدیریت ...
نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: فقر در حاشیه‌های تبریز بی‌داد می‌کند بطوریکه امروز برخی ...
1