تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : ۴۴۶۹۲۰
در نشست با اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه یاسوج مطرح شد

کارگروه تولید دانش‌بنیان در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شود / درخواست استاندار از اساتید دانشگاه

۰
کارگروه تولید دانش‌بنیان در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شود / درخواست استاندار از اساتید دانشگاه
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت کارگروه تولید دانش بنیان در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی می‌شود.
به گزارش کبنا، سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست هم اندیشی با اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه یاسوج اظهار کرد: روز گذشته در محضر رهبر معظم انقلاب بودیم و تاکید بر موضوع تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین داشتند که نشان دهنده اهمیت موضوع است.
وی با قدردانی از مسئولان دانشگاه یاسوج به دلیل برگزاری چنین نشستی و شنیدن نقطه نظرات اساتید دانشگاه در زمینه موضوعات دانش بنیان تصریح کرد برای تحول در کشور و استان در همه زمینه ها و بخش ها به خصوص اقتصاد که پاشنه آشیل کشور است اهمیت موضوع دانش بنیان و تولید دانش بنیان بیشتر احساس می‌شود.
استاندار  کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد به دنبال کمک گرفتن از اساتید دانشگاه هستیم و می‌خواهیم که آنها پای کار بیایند و بقیه از خروجی دانشگاه استفاده کنند به عنوان نماینده دولت در استان موظف هستم که کارهای استان ریشه علمی داشته باشند زیرا دنیا به سمت دانش بنیان شدن پیش می رود و دیگر در حوزه های مختلف از جمله صنعت روشهای تجربی جواب نمی‌دهد.

استاندار  کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص گفت پیشنهاد این است که کمیته و یا کمیسیونی در استان متشکل از مسئولان اجرایی مرتبط و جمعی از دانشگاهیان در این خصوص داشته باشیم و گفتمانی را شروع کنیم که چگونه می توان کارها را به سمت دانش‌بنیان سوق داد.
وی گفت باید همه در میدان باشیم و کار علمی انجام دهیم و حتی برای کارهای عمرانی هم از دیدگاه های دانشگاهیان استفاده کنیم.
مسئول ارشد اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت مصداقی به برخی از مشکلات استان در حوزه های عمرانی اشاره کرد و گفت اکنون برای مثال به دلیل کمبود قیر مشکلاتی وجود دارد دانشگاهیان با تفکر دانش بنیان خود باید بگویند که به غیر از قیر چگونه می توان برای راهسازی اقدام دیگری انجام داد و یا اینکه برای مثال به غیر از بتون چه روش دیگری را می‌توان برای پل سازی و سایر ابنیه در نظر گرفت.
وی تصریح کرد: عمده شرکت های ما به صورت سنتی و تجربی کار می کنند در صورتیکه با حرکت به سمت دانش بنیان می‌توان اشتغال‌زایی بیشتری ایجاد کرد چرا که دانش بنیان ها زیر مجموعه ها و زیر شاخه های متعددی دارند و قادر به اشتغال‌زایی بیشتری نیز هستند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به وظیفه اساتید خانم در دانشگاه ها در برهه کنونی اشاره کرد و گفت در آسیب های اجتماعی همچون خودکشی مشکلات بسیاری در استان داریم و متاسفانه در این خصوص رتبه یک کشوری را به خود اختصاص داده ایم امیدواریم اساتید خواهر دانشگاهی در این زمینه پای کار بیایند کارگروهی تشکیل شود تا بتوانیم بر آسیب های اجتماعی غلبه کرده و از آنها پیشگیری کنیم.




نام شما

آدرس ايميل شما

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: فقر در حاشیه‌های تبریز بی‌داد می‌کند بطوریکه امروز برخی ...
(ویدئو) جشن ازدواج دو عضو نیروهای داوطلب اوکراینی

(ویدئو) جشن ازدواج دو عضو نیروهای داوطلب اوکراینی

آناستازیا و ویاچسلاو در یک پارک در کی‌یف اوکراین با یکدیگر ازدواج کردند. این زوج از اعضای ...
سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

تهاجم گسترده نظامی روسیه و خسارات مادی و تلفات انسانی ناشی از آن برای بسیاری از تحلیل‌گرانی ...
1