کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

اعطای مرخصی به 250 زندانی در یاسوج / حمایت مسئولان دستگاه قضا از اشتغال زندانیان

23 فروردين 1401 ساعت 7:33

افتتاح دفتر قاضی ناظر زندان، اجرای احکام کیفری در زندان یاسوج، بازدید از زندان یاسوج و دیدار چهره به چهره با زندانیان توسط رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت.


افتتاح دفتر قاضی ناظر زندان، اجرای احکام کیفری در زندان یاسوج، بازدید از زندان یاسوج و دیدار چهره به چهره با زندانیان توسط رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد و هیئت همراه وی به مناسبت ماه مبارک رمضان از زندان مرکزی یاسوج بازدید کردند.
در این بازدید دفتر قاضی ناظر زندان و اجرای احکام کیفری توسط مقام ارشد قضایی استان افتتاح شد.
نگین تاجی در خصوص لزوم استقرار دفتر قاضی ناظر زندان در محل زندان مرکزی یاسوج اظهار داشت: بُعد مسافت زندان‌ مرکزی تا ساختمان دادسرا و دادگاه‌های عمومی و انقلاب یاسوج وجود مشکلاتی از جمله هزینه های رفت و آمد خانواده های زندانیان، تراکم ارباب رجوع در دادسرا و دادگاه های عمومی و انقلاب و پایین آمدن سطح کیفیت پاسخگویی به مراجعان و تأخیر در انجام امور قضایی مرتبط با زندانیان، و وجود دغدغه جدی برای حفظ کرامت انسانی و حقوق شهروندی سبب گردید، تا دفتر قاضی ناظر زندان در محل زندان مرکزی مستقر و انجام وظیفه نماید.

در ادامه رئیس کل دادگستری استان با حضور در زندان مرکزی با تعدادی از مددجویان به صورت چهره به چهره ملاقات کرد و ضمن استماع اظهارات و درخواستهای آنان، دستورات قضایی لازم را جهت حل مسائل و مشکلات عنوان شده صادر نمودند.
نگین تاجی در ادامه در راستای اجرای سیاست های حبس زدایی در دادگستری استان گفت: از ابتدای سال جدید تاکنون ۲۵۰ نفر از زندانیان واجد شرایط در زندان مرکزی یاسوج به مرخصی اعزام شده‌اند و مرخصی ۳۰۰ نفر از زندانیان نیز با دستورات قضایی ناظر زندان تمدید شده است.
همچنین ۱۵ نفر از زندانیان از طریق اشتغال باز ۵ نفر نیز از طریق نصب پابند الکترونیکی از زندان آزاد شده اند.






 


کد مطلب: 446841

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/446841/اعطای-مرخصی-250-زندانی-یاسوج-حمایت-مسئولان-دستگاه-قضا-اشتغال-زندانیان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1