تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۱
کد مطلب : ۴۴۶۷۴۳
مدیرکل صداوسیمای استان کهگیلویه و بویراحمد؛

افتخار ما این است تریبون نظام جمهوری اسلامی هستیم/کم توجهی به شاخص عدالت باعث کاهش سرعت توسعه می شود

۰
افتخار ما این است تریبون نظام جمهوری اسلامی هستیم
کبنا ؛مدیرکل صداوسیمای مرکز استان با بیان اینکه تولید اخبار مردم پایه در شبکه دنا افزایش می یابد، گفت: اگر دستگاهی بخواهد صرفا از رسانه ملی برای بازگو کردن گزارش بدون پشتوانه و طرح، به وعده های شعاری و توخالی بپردازد، آنتن  بخش های اخبار استانی را در اختیار  قرار نخواهیم داد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امیر رئوف امروز شنبه (۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱) در نشست با کارکنان، مدیران و خبرنگاران آزاد شهرستان های معاونت اطلاعات و اخبار صداوسیمای استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره  زنده یاد سید حمدالله خواهش نیک و فاضل فرهی ، افزود: این دو عزیز خدمات ارزشمندی را در حوزه  فرهنگ و رسانه ارائه نمودند که تا همیشه نام و یاد آنها در جامعه رسانه ای استان جاودانه خواهد بود.
وی با بیان اینکه جایگاه شبکه استانی دنا از حیث شاخصه های کیفی در بین مراکز استانها قابل قبولی  است بر ضرورت ارتقاء هر چه بیشتر حوزه اخبار و اطلاع رسانی  متناسب با محورهای سند تحول در دوره  جدید در سازمان  تاکید کرد.
مدیرکل صداوسیمای مرکز استان با ابراز خرسندی از ارتباط ویدئو کنفرانسی با مدیرکل اخبار استانها  در این نشست ، بیان کرد:  تولیدات خبر می بایست به آن سمت و سویی برود که تاثیرگذاری خودش را در تنوع فرآورده های خبری در قاب شبکه های استانی  و ملی به رخ کشد ، البته یکی از محورهای مهم توجه به خبرنگاری تحقیقی در تهیه مستندهای خبری، افزایش سرعت در اطلاع رسانی زنده تصویری است.
وی با اشاره به تولیدات مستند اثر گذار توسط خبرنگاران صدا و سیمای استان و حضور خبرنگاران شاخص همچون ویسی پور ، هادوی، عباسی و طهمورثی در تولید ژانر مستند های تحقیقی تاکید کرد: با پیگیری معاون و مدیران خبر هر چه سریعتر "طرح واژه" و شناسنامه  سوژه های مستند برای تصویب به ستاد ارسال گردد، لذا بیان واقعیت ها و توجه به مستندات و فکت ها و انعکاس مطالبات فراگیر مردم در تولید خبر شرط اصلی موفقیت در عرصه اطلاع رسانی خواهد بود.
وی با بیان اینکه بروکراسی های ادارای در تصویب سوژه ها نباید ما را از گردونه رقابت ها عقب بیاندازد، گفت: اگر بخواهیم یک سهم قابل توجهی در بخش های خبری ملی داشته باشیم می بایستی آگاهی خود را نسبت به نیازهای سردبیران بخش های خبر ملی ارتقا دهیم که این مهم نیازمند افزایش تعامل خبرنگاران حوزه معاونت خبر با میز "جرس" معاونت خبر رسانه ملی است.
رئوف توجه به شعار محوری، هویت محوری و عدالت گستری را پیشران رسانه ملی در دوره جدید   نام برد و افزود: توجه به ظرفیت های موجود در روستاها و مناطق دور دست که بیش از 44 درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد را  تشکیل می دهد  را یکی از اولویت های شبکه دنا عنوان کرد. 
وی  در بخش دیگری از سخنانش به پرداختن فعالیت های گروه های جهادی که در راستای محرومیت زدایی مناطق کمتر برخوردار صورت می گیرد اشاره کرد و ادامه داد: انعکاس هنرمندانه و جریان ساز اقدامات جوانان انقلابی و جهادی علاقه مند به  عمران، آبادانی و توسعه مناطق محروم می بایست در اولویت تولید خبر قرار بگیرد.
افتخار ما این است که روابط عمومی و تریبون نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم
مدیرکل صداوسیمای مرکز استان با بیان اینکه رسانه ملی روابط عمومی هیچ دستگاهی نیست، افزود: ما روابط عمومی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم و با افتخار توفیقات دستگاه های مختلف را انعکاس می دهیم و اگر دستگاهی بخواهد صرفا از رسانه ملی بازگو کردن عملکرد مقطعی و طرح وعده ها و شعارهای توخالی بهره برداری نماید ما آنتن بخش های اخبار استانی را دراختیار آنها قرار نخواهد گرفت.
وی با بیان اینکه انتظار می رود خبرنگاران آزاد در اخبار تولیدی جدیت بیشتری داشته باشند، بیان کرد:  اگر نیاز است ما دوره های آموزشی بیشتری در حوزه معاونت خبر برگزار کنیم این آمادگی وجود دارد تا این اقدام را انجام شود تا کیفیت خبر در تولیدات خبرنگاران آزاد شهرستان ها ارتقا پیدا کند.
رئوف با بیان اینکه فرمانداران در تماس های خود از حمایت در بازنمایی و انعکاس اخبار حوزه مدیریت خود در سطح شهرستان ها اعلام آمادگی نمودند، گفت: خبرنگاران آزاد باید ضمن تعامل مثبت و سازنده، استقلال در تولیدات حرفه ای رسانه، می بایست به پیگیری از منابع شهرستان ها برای تجهیز امکانات زیر ساخت های صوتی و تصویری ازمحل منابع مالی شهرستان با حمایت فرمانداران و مسئولین محلی بهره برداری نمایند.
وی با بیان اینکه نسبت به کمبود های خبرنگاران آزاد واقفیم، اما سیاست و بستر رسانه ملی را در تولید خبر استفاده از ظرفیت های مردمی و خبرنگاران افتخاری عنوان کرد وافزود: ما جزء معدود دستگاه هایی هستیم که در شهرستان ها دفتر نمایندگی مستقل نداریم و شهروند خبرنگار و خبرنگاران افتخاری می بایستی با حمایت مسئولین محلی به انعکاس اخبار و رویدادهای مناطق همت گمارند.
مدیرکل صداوسیمای مرکز استان اظهار امیدواری کرد: با حمایت استاندار پرتلاش استان و معاونین ایشان و  فرمانداران و شهرداران استان از خبرنگاران آزاد شاهد ارتقا جایگاه خبر در مناطق مخالف استان و نوسازی تجهیزات خبرنگاران آزاد در هر شهرستان ها باشیم، ضمن اینکه معاونت فنی صدا وسیما همکاری وحمایت لازم را در تعمیر و تجهیزات موجود  خبرنگاران آزاد به کار خواهد بست.
وی به نامگذاری سال 1401 از سوی مقام معظم به نام "تولید دانش بنیان و اشتغال افرین" اشاره داشت و افزود: در دنیا سهم این شرکت ها در رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال سهم قابل توجهی است و ضرورت دارد مراکز علمی و 50 دانشگاه فعال  استان و نخبگان جوان که می توانند نقش بسیار مهمی را در توسعه تولید دانش بنیان ایفا نمایند در افزایش سهم استان در تولید و اشتغال آفرینی از محل ایجاد شرکت های دانش بنیان همت گمارند و رسانه ها نیز با گفتمان سازی نسبت به جریان سازی فعال رسانه ای در این خصوص تلاش کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

تهاجم گسترده نظامی روسیه و خسارات مادی و تلفات انسانی ناشی از آن برای بسیاری از تحلیل‌گرانی ...
مناقشه اوکراین و نبرد رسانه‌ای

مناقشه اوکراین و نبرد رسانه‌ای

 روز ۲۴ فوریه‌ی ۲۰۲۲ (5 اسفندماه 1400) بود که اعلام شد روسیه تهاجم نظامی به اوکراین، ...
به عصر «دیکتاتورهای چرخشی» خوش آمدید!

به عصر «دیکتاتورهای چرخشی» خوش آمدید!

دیکتاتورها همیشه دروغ گفته‌اند، براین اساس، ادعاهای اخیر کرملین محلی از اعراب ندارند....
1