تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : ۴۴۶۷۳۲
در یکصد و هشتاد و ششمین نشست ستاد کرونای استان مطرح شد؛

تاکید بر تزریق دُز سوم واکسن کرونا / افزایش مراجعات سرپایی کرونایی و احتمال افزایش مرگ و میرها در کهگیلویه و بویراحمد

۰
تاکید بر تزریق دُز سوم واکسن کرونا / افزایش مراجعات سرپایی کرونایی و احتمال افزایش مرگ و میرها در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛یکصد و هشتاد و ششمین نشست ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست معاون سیاسی امنیتی استاندار برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، سید جواد هاشمی‌مهر امروز (20 فروردین ماه ۱۴۰۱) در نشست استانی ستاد کرونا با تاکید بر تزریق دُز سوم واکسن کرونا گفت: بیماری کرونا رو به افزایش است و روند کنونی بیماری نگران کننده است لذا تاکید می‌کنیم مردم نسبت به تزریق دُز سوم واکسن اقدام کنند، رسانه‌ها هم در این خصوص اطلاع‌رسانی داشته باشند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: افزایش شهرهای قرمز استان نگرانی‌ها از وضعیت بیماری کرونا را بیشتر کرد مجددا تاکید می‌کنیم تزریق دُز سوم در دستور کار باشد.
وی بیان کرد: در ستاد ملی کرونا اشاره شد که همه ساله تا زمان نابودی کرونا، واکسن تزریق شود، تزریق دُز چهارم واکسن در حالی در دستور کار است که استقبال مردم از دُز سوم مطلوب نیست.
وی در ادامه با اشاره به اینکه مقدمات برای حضوری شدن مدارس و دانشگاه‌ها به خوبی انجام شد، گفت: آموزش و پرورش برای کلاس‌هایی که تعداد دانش‌آموز بالایی دارد چاره‌اندیشی کند.
هاشمی‌مهر عنوان کرد: دانش‌آموزان مبتلا به بیماری کرونا شناسایی شوند و تا زمان بهبودی در مدرسه حضور پیدا نکنند.
افزایش مراجعات سرپایی کرونایی و احتمال افزایش مرگ و میرها در کهگیلویه و بویراحمد
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش روند مراجعات سرپایی بیماری کرونا و احتمال افزایش مرگ و میرها در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
محمد غلام‌نژاد اظهار کرد: خیلی از مردم فکر می‌کنند که کرونا وارد فاز ضعیفی شده اما در اشتباه هستند چراکه سویه‌های جدید بیماری کرونا سلامت مردم را تهدید می‌کند و احتمالاً وارد پیک بعدی کرونا می‌شویم.
وی گفت: میزان بستری‌ها بصورت محسوس افزایش پیدا کرده اما فوتی‌ها کاهش پیدا کرده است و در صورتیکه روند ابتلا همچنان افزایشی باشد احتمال افزایش مرگ و میرها در استان وجود خواهد داشت.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه بستری‌های استان در آی.سی.یو از ۸ نفر به ۱۰ نفر افزایش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: به رنگ‌بندی‌ها نمی‌توان اعتماد کرد، بیشترین بستری با ۵۳ نفر مربوط به شهرستان بویراحمد است و شهرهای گچساران و کهگیلویه بستری کمی دارند اما رنگ‌بندی بویراحمد زرد و کهگیلویه قرمز است.
غلام نژاد تصریح کرد: در حال حاضر شهرهای چرام، لنده و کهگیلویه در وضعیت قرمز کرونایی، باشت در وضعیت نارنجی کرونایی و شهرستان‌های بویراحمد، بهمئی، دنا، گچساران و مارگون در وضعیت زرد کرونایی هستند.
وی ادامه داد: با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها تاکید بر انجام نوبت سوم واکسن کروناست، ضمن اینکه استقبال گروه‌های ۵ تا ۱۲ سال در سطح استان برای دریافت واکسن مطلوب نبوده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه روند واکسیناسیون در استان قابل قبول نیست، عنوان کرد: متاسفانه شاهدیم کرونای اُمیکرون جدی گرفته نمی‌شود و پروتکل‌ها رعایت نمی‌شوند پیشنهاد می‌کنم با اجازه والدین واکسیناسیون افراد ۵ تا ۱۲ سال در مدارس انجام شود.
غلام نژاد بیان کرد: تصمیم‌گیری‌ها به سمت نوبت چهارم واکسن کروناست، ضمن اینکه عوارضات تجمعات سال نو در یکی دوهفته آینده خود را نشان می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

تهاجم گسترده نظامی روسیه و خسارات مادی و تلفات انسانی ناشی از آن برای بسیاری از تحلیل‌گرانی ...
مناقشه اوکراین و نبرد رسانه‌ای

مناقشه اوکراین و نبرد رسانه‌ای

 روز ۲۴ فوریه‌ی ۲۰۲۲ (5 اسفندماه 1400) بود که اعلام شد روسیه تهاجم نظامی به اوکراین، ...
به عصر «دیکتاتورهای چرخشی» خوش آمدید!

به عصر «دیکتاتورهای چرخشی» خوش آمدید!

دیکتاتورها همیشه دروغ گفته‌اند، براین اساس، ادعاهای اخیر کرملین محلی از اعراب ندارند....
1