تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب : ۴۴۶۵۸۲
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد:

اگر به زمینه های اشتغالزایی توجه نشود عدالت توزیعی که هدف دولت انقلابی است محقق نمی‌شود

۰
اگر به زمینه های اشتغالزایی توجه نشود هدف دولت انقلابی محقق نمی‌شود
کبنا ؛دیدار صمیمانه‌ رئیس کل دادگستری استان و استاندار کهگیلویه و بویر احمد در آستانه ی سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویر احمد امروز سه شنبه (16 فروردین ماه 1401) در سخنانی اظهار داشت: با روحیه جهادی و میدانی که استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ایام نوروز در حفظ تنظیم بازار داشت، بسیار بی‌نظیر بود.
وی گفت: حضور میدانی استاندار و معاونین در بحث توجه به مناطق دور افتاده و محرومیت زدایی و تمرکزی که بر این حوزه‌ها داشتند، ازگام های مؤثر در توجه به مناطق محروم استان بود.
نگین تاجی در ادامه با اشاره به این که یکی از موضوعاتی که در سالهای گذشته نیز در دیدار با استانداران قبلی مطرح کردم توجه به زیرساخت هایی بود که در استان به آن کمتر توجه شده است، اظهار کرد: اگر به زمینه های صنعت گردشگری و اشتغالزایی توجه نشود رفاه اجتماعی و عدالت توزیعی که هدف اصلی دولت انقلابی آیت الله رئیسی است محقق نخواهد شد.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نامگذاری سال به تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها، اظهار داشت: تلاش‌های استانداری می‌تواند زمینه رونق تولید و اشتغال را با آماده‌شدن زیرساخت‌ها در پی داشته باشد.
وی گفت: با تعامل و هم افزایی که بین دستگاه‌های قضایی و اجرایی استان وجود دارد خوشبختانه، زمینه ارتقاء دستگاه قضایی در استان فراهم شده است.
نگین تاجی ضمن اشاره به 3 مقوله ی، تمرکز بر آموزش و اخلاق‌مداری و احترام به شخصیت همکاران قضایی و اداری اظهار داشت: توجه به این 3 مقوله باعث می شود که نظام دادرسی عادلانه با آن تحولی که ما در پی آن هستیم موفق شود و خوشبختانه با طرح‌هایی که دادگستری استان ارائه داده است موجب شد در زمینه خروج قوه قضاییه از آمار گرایی کمی و در بحث کیفیت و اتقان آراء و کم شدن زمان اطاله دادرسی و دستیابی به بهترین نتیجه در کوتاهترین زمان ممکن، به عنوان پایلوت کشوری انتخاب شود.
مقام ارشد قضایی استان در ادامه افزود: بدون تعارف همکاران قضایی در استان، نخبگان جامعه قضایی در کشور هستند و ثابت کرده اند در مباحث علمی و در حوزه های امنیت اجتماعی و امنیت اقتصادی، طرح هایی که داشته اند بهترین بوده است.
 وی از تشکیل شورای راهبردی بین دستگاه قضایی و پلیس خبر داد و گفت این عمل جزء ابتکارات استان بوده است و از قبل در قوه قضاییه وجود نداشته است.

نگین تاجی با اشاره به اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در استان گفت: طرح ارتقای امنیت اجتماعی در ۱۷ مرحله در استان انجام شده است و به و به اذعاان همه ی مردم یک وضعیت بسیار خوبی را در استان ایجاد کرده است و چنانچه بحث زیرساخت‌ها و اشتغال حل شود خطر آسیب های اجتماعی در حوزه خودکشی و سایر آسیب‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.
قاضی القضات دادگستری استان با اشاره به نامگذاری سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها توسط مقام معظم رهبری تصریح کرد: دستگاه قضایی تلاش خود را در حمایت از تولید، اشتغال و رفع موانع تولید به نحو احسن انجام خواهد داد.
در ادامه این دیدار استاندار کهگیلویه وبویراحمد هم با تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان نقش قوه قضائیه را در ایجاد امنیت در کشور فوق العاد مهم دانست و گفت: قوه قضائیه در بخش اقتصادی کشور هم که آسیب جدی دیده بود به خوبی نقش آفرینی کرد و بسیاری از گره ها، بن بست ها و مشکلات در این حوزه برطرف شد.
سیدعلی احمدزاده اظهار داشت: بسیاری از واحدهای تولیدی راکد که مشکلات جدی داشتند با ابتکار و ورود قوه قضایی احیاء شد و این اقدامات ارزنده در ایجاد اشتغال و تولید بسیار موثر و کارساز بود.
استاندار تصریح کرد: با ورود قوه قضائیه در بخش اقتصادی شاهد کاهش جرایم و مشکلات عدیده مردم بودیم و قوه قضائیه در این رابطه به خوبی عمل کرد و تداوم این روند همچنان حضور قوه قضائیه را می طلبد.
احمدزاده، بالا بودن ضریب امنیت در استان کهگیلویه وبویراحمد را نتیجه اقدامات جدی و خالصانه مجموعه دادگستری استان دانست و از تلاش های جهادی آنها در ایجاد برقراری امنیت و کاهش جرایم در استان تقدیر و تشکر کرد.
در این دیدار مسئولین واحدهای تابع دستگاه قضایی استان گزارشی از اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۰ را بیان کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

به عصر «دیکتاتورهای چرخشی» خوش آمدید!

به عصر «دیکتاتورهای چرخشی» خوش آمدید!

دیکتاتورها همیشه دروغ گفته‌اند، براین اساس، ادعاهای اخیر کرملین محلی از اعراب ندارند....
نسخه «معمار تحریم‌های ایران» برای محاصره روسیه

نسخه «معمار تحریم‌های ایران» برای محاصره روسیه

ریچارد نفیو، نویسنده کتاب «هنر تحریم‌ها» در مقاله‌ای برای نشریه فارن‌افرز، نسخه خود برای ...
فائزه هاشمی به دولت رئیسی نمره داد

فائزه هاشمی به دولت رئیسی نمره داد

سایت قرن نو نوشت: فائزه هاشمی انتقاد جدی به دولت ابراهیم رئیسی دارد و نگرانی‌اش در سال ...
1