کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در ستاد مقابله با کرونای شهرستان بویراحمد مطرح شد

یزدان‌پناه: با وجود اینکه گردشگرپذیر هستیم وضعیت زرد را در شهرستان بویراحمد حفظ کرده‌ایم

16 فروردين 1401 ساعت 11:27

دبیر ستاد مقابله با کرونا شهرستان بویراحمد گفت: وضعیت شهرستان بویراحمد خوشبختانه زرد است، با وجود اینکه شهرستان مهاجرپذیر و گردشگرپذیر هستیم اما وضعیت زرد را در شهرستان بویراحمد حفظ کرده ایم.


نود و سومین جلسه ستاد مقاله با کرونای شهرستان بویراحمد به ریاست فرماندار این شهرستان و با شرکت اعضای این ستاد تشکیل شد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، دبیر ستاد مقابله با کرونا شهرستان بویراحمد روز سه شنبه (16 فروردین ماه 1401) در این نشست اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا در کشور،450 مورد فوتی در شهرستان بویراحمد رخ داده است.
محمد یزدان پناه اظهار کرد: از هفته سوم و هفته چهارم اسفندماه روند بیماری کرونا نزولی بوده، هفته اول فروردین ماه از 141 مورد 56 مورد مثبت و در هفته دوم از 297 مورد 100 مورد مثبت بوده است، وضعیت شهرستان بویراحمد خوشبختانه زرد است، با وجود اینکه شهرستان مهاجرپذیر و گردشگرپذیر هستیم اما وضعیت زرد را در شهرستان بویراحمد حفظ کرده‌ایم، در حالی که شهرستان‌های کهگیلویه و دهدشت در وضعیت قرمز هستند، که به دلیل مدیریت خوب فرماندار شهرستان است.
رئیس مرکز بهداشت شهید دامیده بویراحمد گفت: چالش پیش رو بازگشایی مدارس است، که مزید بر موضوع برگشت مسافران به شهرستان بویراحمد است که احتمالاً طی روزهای آتی شهرستان از وضعیت زرد خارج شود.
وی گفت: موضوع دیگر وسایل نقلیه ون و مینی بوس هایی است که بصورت تجمعی دانش آموزان را جابجا می‌کنند، اگر برنامه ریزی شود و این ون‌ها با حداقل جمعیت جابجایی را صورت دهند بهتر است.

یزدان پناه بیان کرد: در روزهای آغازین بازگشایی مدارس گندزدایی مدارس صورت بگیرد و تهویه در مدارس باشد، در زنگ‌های تفریح رفتار دانش آموزان مورد نظارت رابطین بهداشتی باشد.
وی به بازدیدها از اماکن شهرستان بویراحمد اشاره کرده و گفت: 1797 بازدید بهداشتی در شهرستان بویراحمد صورت گرفته است، 59 بازدید از سامانه‌های آبرسانی، مراکز تفریحی، اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی صورت گرفته است.
یزدان پناه در خصوص معدوم سازی مواد غذایی فاسد گفت: 70 درصد بازدیدها به منظور معدوم سازی مواد غذایی فاسد پیش از عید نوروز، و در سال جدید نیز نظارت‌ها ادامه یافت و 115 مورد معرفی صنوف متخلف به دستگاه‌های قضایی صورت گرفته است.
 


کد مطلب: 446563

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/446563/یزدان-پناه-وجود-اینکه-گردشگرپذیر-هستیم-وضعیت-زرد-شهرستان-بویراحمد-حفظ-کرده-ایم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1