کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور مسئولان کهگیلویه و بویراحمد:

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نمایندگان مجلس از سد کوثر بازدید کردند (+ تصاویر )

10 فروردين 1401 ساعت 10:24

استاندار  کهگیلویه و بویراحمد از سد کوثر در شهرستان گچساران بازدید کرد.


استاندار  کهگیلویه و بویراحمد از سد کوثر در شهرستان گچساران بازدید کرد.
به گزارش کبنا، سید علی احمدزاده با همراهی سید محمد موحد نماینده مردم کهگیلویه بزرگ، سید ناصر حسینی‌پور نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت و برخی از مدیران از سد کوثر بازدید کرد. او در بازدید از سد مخزنی کوثر و  فرآیندهای بهره‌برداری و نگهداری این سد بر اهمیت مهار روان آب‌های استان تاکید کرد و گفت: نقش سدها در کنترل سیلاب، توسعه محیط زیست، تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی‌اثر گذار است و تولید، اشتغال و امنیت غذایی مرهون صنعت سدسازی است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد  ضمن تقدیر از مجموعه سد کوثر بر تکمیل طرح‌های انتقال آب شرب و کشاورزی سد کوثر به دشت های استان و نیز شهرها و روستاها تاکید کرد.
گفتنی است، سد کوثر تامین کننده آب شرب بیش از ۲.۵ میلیون نفر در ۵ استان جنوبی کشور و همچنین آب شرب گچساران، آب شرب حومه شرقی دهدشت ، بخشی از اراضی کشاورزی لیشتر و خیرآباد، آب صنایع نفت و‌گاز و.... است. 
همچنین این سد در سال‌های آینده تامین کننده آب شرب  لیکک، دهدشت، سوق، چرام، لنده و ۳۰۰ روستای مسیر،  پتروشیمی و پلیمر گچساران،  نیروگاه سیکل ترکیبی دهدشت ، اراضی دشت مور .‌آبرزی و تنگ انگشترک خیراباد خواهد بود.
حجم  سد کوثر که یکی از ۵ سد مهم کشور است  ۵۸۰ میلیون مترمکعب است.






کد مطلب: 446348

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/446348/استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-نمایندگان-مجلس-سد-کوثر-بازدید-کردند-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1