تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب : ۴۴۶۲۵۸
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

معاون عمرانی استاندار: کهگیلویه و بویراحمد در حوزه راه‌ها فقیر و محروم است / دستگاه های ستاد سفر می توانستند بهتر عمل کنند/ افزایش 52 درصدی تصادفات

۲
۱
کهگیلویه و بویراحمد در حوزه راه‌ها فقیر و محروم است / افزایش 52 درصدی تصادفات
کبنا ؛معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان گفت: با توجه به کاهش محدودیت‌ها، افزایش سفر‌ها قابل پیش بینی بود و دستگاه‌هایی که عضو ستاد سفر بودند می‌توانستند با برنامه ریزی مناسب، بهتر از این عمل کنند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، حاجی‌زاده امروز یکشنبه (7 فروردین ماه 1401) با ابراز تاثر از تصادف ها و حوادث چند روز گذشته در جاده های استان افزود: کهگیلویه و بویراحمد با توجه به شرایط جغرافیایی خاص خود در زمینه جاده فقیر و استان در حال توسعه است.
وی با انتقاد از طولانی شدن برخی طرح ها بیان کرد: بهره برداری از طرح پاتاوه-دهدشت ۲۷ سال طول کشیده و همچنان مشکلات خود را دارد و طرح جاده یاسوج-اصفهان ساخته شده، ولی ایمن سازی نشده و باید دوباره ایمن سازی شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار به معضل شوتی‌ها در جاده‌های استان هم اشاره کرد و گفت: یکی از علل تصادف ها در جاده‌های استان خودروهای شوتی‌ها هستند که باید در خصوص آن‌ها تصمیم گیری شود.
حاجی‌زاده همچنین جاده‌های غیراستاندارد، سرعت زیاد و خودرو‌های غیراستاندارد را از علل افزایش تصادف ها در جاده‌های استان دانست.
وی بیان کرد: اولویت اول در جاده‌های استان گذاشتن نیوجرسی در نقاط حادثه خیز و استاندارد کردن جاده‌ها است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به افزایش ۴۶ درصدی تردد‌ها در جاده‌های استان گفت: روز گذشته تردد در جاده‌های استان ۱۱۱ درصد افزایش یافته است.
کیامرث حاجی‌زاده با بیان اینکه  از تصادفات و حوادث چند روز اخیر در محورهای استان به شدت متاثر هستیم، گفت: یکی از نیروهای خدوم راهداری حین خدمت جان خود را از دست داد که باید به خانواده وی رسیدگی شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه استاندار همواره بر پای کار بودن دستگاه‌های عضو ستاد سفر تاکید دارند، افزود: استان با توجه به توپوگرافی که دارد در حوزه راه‌ها فقیر و محروم است، میلیاردها تومان باید هزینه شود تا جاده‌ای احداث یا پلی ساخته شود.

وی از ناتمام گذاشتن برخی پروژه‌های حوزه راه انتقاد کرد و گفت: وقتی تاکید می‌کنیم جاده‌ای سریع شروع و به اتمام برسد به این دلیل است که شاهد افزایش حوادث و تلفات نباشیم، البته متاسفانه جاده ساخته می‌شود اما باید برگردیم و جاده نوساز را ایمن کنیم که یاسوج_ سمیرم مصداق آن است.
حاجی‌زاده با بیان اینکه قصد انتقاد و گلایه ندارم اما چرا جاده یاسوج_ اصفهان در محدود تلگاه چهار خطه شده اما پل احداث نشده گفت: خودروی‌های شوتی، جابه‌جایی اتباع بیگانه فاقد مجوز، عدم استاندارد سازی جاده‌ها و نقاط حادثه‌خیز و سرعت بالا با خودروهای غیراستاندارد از علل افزایش تلفات و سوانح رانندگی است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در جلسات مصوب می‌کنیم که در فلان نقطه حادثه‌خیز نیوجرسی انجام شود اما جلسه بعدی که تشکیل می‌شود تا کاری صورت نگرفته است امیدوارم این روند در سال جدید اصلاح شود.
وی در بخش دوم سخنان خود با اشاره به افزایش ۴۶ درصدی ترددها از استان تا سوم فروردین گفت: روز گذشته تردد از جاده‌های استان ۱۱۱ درصد افزایش یافته است که با توجه به این میزان تردد از پلیس، راهداری و سایر دستگاه‌ها می‌خواهیم برای مدیریت و کنترل تردد‌ها حضور فعالتری داشته باشند.
وی همچنین به کاهش ۴۱ درصدی تصادفات درون شهری اشاره و عنوان کرد: سال گذشته یک مورد فوتی تصادفات درون شهری بوده که امسال نیز یک عدد فوتی گزارش شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص ۷۰۰ میلیارد اعتبار از محل سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و گفت: از این رقم ۳۵۰ میلیارد به حوزه راه اختصاص یافت که ۲۵۰ میلیارد تومان آن به حوزه راهداری داده شود، ۱۵۰ میلیارد تومان هم برای حذف نقاط حادثه‌ خیز در نظر گرفته شد، ضمن اینکه پلیس در روزهای باقی‌مانده از تعطیلات نوروزی در تمام نقاط حادثه‌خیز اکیپ مستقر کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در جاده پاتاوه_ دهدشت صورت گرفته و تا ۲۰ فروردین به صورت موقت تحویل داده می‌شود.
در ادامه عابد محمدی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق آمار پلیس، از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۶۶ نفر در تصادفات مجروح شدند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۵۰ مورد بوده که افزایش ۳۲ درصدی را نشان می‌دهد.
وی بیان کرد: تعداد فوت شدگان طی این ایام ۱۵ نفر بوده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۳ نفر در محورهای استان جان خود را از دست دادند.
محمدی با اشاره به ۱۴۹ مورد تصادف در سال جاری گفت: تصادفات در مدت مشابه سال گذشته ۹۸ مورد بوده که شاهد افزایش ۵۲ درصدی تصادفات هستیم.
وی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی تردد از جاده‌های استان گفت: طبق آمار تا ۵ فروردین  بیش از دو میلیون وسیله نقلیه از جاده‌های استان تردد داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جاده یاسوج به سمیرم پل ها به اندازه کافی نیست مشکلات زیرساخت و فنی زیادی دارد حتی مشکلات فنی زیادی دارد در جاده پاتوق به بهرام بیکی فقط یک پل دارد که خیلی عقب مانده هست و فرسوده شده است و خیلی خطرناک هست متاسفانه وزارت راه و سازمان راهداری کشور و وزارت کشور و وزارت بهداشت سازمان هلال احمر کشور سازمان اورژانس کشور به جاده یاسوج به سمیرم به اصفهان اصلا عنایت و توجهی ندارد و سیاست و برنامه ای هم برای رفع مشکلات جاده ندارد.استان به شدت محرومیت تاریخی دارد ود ادوار گذشته و دهه های پیشین به جاده ۶ای و مسیرهایی استان توجهی نشده است.زیرساخت ها و تجهیزات و امکانات در استان به خوبی شکل نگرفته است.فقرفراگیر در استان کماکان هست.سازمان بهزیستی کشور و نهادها خیریه کشور سازمان های کشوری مسول رفاه اجتماعی کشور وزارت رفاه به مشکلات خشونت فقر خودکشی طلاق توجه و دقت ندارد.سازمان های مالی کشوری به استان برای رشد مالی استان کاری نکرده اند.دانشگاهها در استان کیفیت و کمیت لازم را ندارند.صنعت در استان اصلا به خوبی و مطابق با اصول توسعه شکل نگرفته است.امکانات ورزشی در استان به خوبی وجود ندارد.تجهیزات درمانی پزشکی به وی وجود ندارد و بیمار باید به اصفهان تهران شیراز اهواز مراجعه کنند.استان ما حتی از استان های مجاور خود بسیار بسیار بسیار محروم تر هست.در صنایع کشاورزی و تبدیلی مشکلات فراوان هست.
جاده یاسوج به سمیرم پل ها به اندازه کافی نیست مشکلات زیرساخت و فنی زیادی دارد حتی مشکلات فنی زیادی دارد در جاده پاتوق به بهرام بیکی فقط یک پل
Iran, Islamic Republic of
مازندران آدربایجان گیلان هم کوهستانی هست و این دلیل نمی شود که ما به جاده هایک استان رسیدگی نکنیم مازندران گیلان از لحاظ توپوگرافی بدترین مسیر کوهستانی و سخت گذر را دارند اما بیشترین امکانات بیشترین طول جاده های ازادراهی بیشترین تونل با روشنایی و تهویه کافی بیشترین پل ها بیشترین امکانات جاده ای بیشترین پل عابر پیاده و....را دارد.متاسفانه برای حل مشکل فرافکنی می شود و مشکلات پای کوهستانی به اشتباه گذاشته می شود متاسفانه صورت مساله پاک می شود و به جای اینکه بر پیمانکار رسیدگی شود و وزیر را به استان بیاور و از او توضیح بخواهند و بودجه و اعتبار کافی بگیرند بهانه می تراشند که مسیر کوهستانی هست درصورت که چندین استان در کشور به مراتب از استان ما کوهستانی تر هستند اما بهترین جاده ها و ایمن ترین جاده ها با بیشترین امکانات را دارند.
فائزه هاشمی به دولت رئیسی نمره داد

فائزه هاشمی به دولت رئیسی نمره داد

سایت قرن نو نوشت: فائزه هاشمی انتقاد جدی به دولت ابراهیم رئیسی دارد و نگرانی‌اش در سال ...
از آثار حسن بهرامی نویسنده و شاعر هم‌استانی رونمایی می‌شود

از آثار حسن بهرامی نویسنده و شاعر هم‌استانی رونمایی می‌شود

از مجموعه داستان «مالاتیون» و رمان «تیراندازی طبق بخشنامه» اثر حسن بهرامی نویسنده و شاعر ...
جهان، طالبان را به‌عنوان حکومت «دوفاکتو» به رسمیت شناخته است

جهان، طالبان را به‌عنوان حکومت «دوفاکتو» به رسمیت شناخته است

سقوط کابل در 15 آگوست سال 2021 را که مهم‌ترین تحول سال رو به پایان است، نمی‌توان تنها ...
1