تاریخ انتشار
جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۳۹
کد مطلب : ۴۴۵۹۶۷
در خطبه‌های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

از گرانفروشی در بازار تا حرمت محرم و نامحرم در دید و بازدیدها

۱
از گرانفروشی در بازار تا حرمت محرم و نامحرم در دید و بازدیدها
کبنا ؛خطبه‌های نماز جمعه (امروز ۲۷ اسفند ماه 1400) در شهرهای مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. گرانفروشی، حمله موشکی سپاه به مقر رژیم صهیونیستی و اقدامات عربستان علیه شیعیان مهمترین محورهای خطبه‌های نماز جمعه بود.
مردم دیشموک منتظر عملی شدن وعده‌های مسؤولان هستند
امام جمعه موقت دیشموک با اشاره به سفر استاندار به این بخش گفت: مردم دیشموک منتظر عملی شدن وعده‌های مسؤولان هستند.
حجت‌الاسلام امیر داوودی‌نژاد خطیب موقت نماز جمعه دیشموک در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی گفت: امروز سالروز میلاد منجی عالم بشریت است که امید همه جهانیان به اوست و حضرت مهدی علیه السلام خاتم اوصیا بوده و بلاها را از شیعیان دور می‌سازد. 
امام جمعه موقت دیشموک با اشاره به سفر استاندار محترم و معاون اقتصادی ایشان به بخش دیشموک گفت: اشک استاندار برای محرومیت و مظلومیت این منطقه بوده که از ایشان خواستار فعالیت جهادی و انقلابی همچون شهدا و رزمندگان هستیم کما اینکه استاندار خودشان یادگار دفاع مقدس‌اند. 
وی گفت: مردم بخش‌های دیشموک و چاروسا خواستار عملی کردن استاندار و معاونین وی به وعده‌ها و ارتقای زیرساخت‌ها با تدوین سند توسعه و پیشرفت دیشموک هستیم. 
وی با اشاره به ضرورت رعایت انصاف توسط بازاریان در ایام نوروز گفت: از بازاریان خواستار رعایت حال مردم و دوری از کم فروشی و گران فروشی هستیم. شر معاملات، کسب حرام است که بازاریان بایستی دقت کنند و از امور صنفی خواستار نظارت بر بازار هستیم.
 خطیب جمعه موقت دیشموک ادامه داد: نظارت بر بازار ضعیف و از نیروهای نظارتی، قوه قضائیه و امورصنفی بر بازار دیشموک نظارت کنند تا بازاریان گران فروشی نکنند. 
داوودی‌نژاد با اشاره به جنایت آل سعود در قتل عام شیعیان در عربستان افزود: این اقدام عربستان سعودی امری ناپسند بوده که موجب جریحه‌دار شدن دلهای آزادگان شد.
 خطیب موقت جمعه دیشموک با اشاره به ضربات سهمگین سپاه پاسداران به مقر رژیم صهیونیستی در اربیل عراق ادامه داد: سربازان خوشنام امام زمان (عج)، سربازان صهیونیستی را با دستگیری جاسوسان، شلیک موشک‌های نقطه زن با پایگاه آنان نمونه وعده خداست که هر که با خداست، خداوند او را یاری می‌کند.
 حجت‌الاسلام داوودی‌نژاد با اشاره به روز سربازان گمنام امام زمان (عج) گفت: سربازان گمنام امام زمان (عج) با تلاش شبانه روزی جلوی توطئه دشمنان را می‌گیرند که این روز را به این عزیزان تبریک عرض می‌کنم.
خون‌های به ناحق ریخته شده موجب نابودی و زوال آل سعود خواهد شد
امام جمعه پاتاوه درخصوص جنایت رژیم آل سعود در اعدام ۸۱ انسان بی‌گناه گفت: خون‌های به ناحق ریخته شده موجب نابودی و زوال آل سعود خواهد شد. 
حجت‌الاسلام سید رحمت‌الله سیادت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پاتاوه پیامدهای حمله ایران به مقر موساد در اربیل عراق که بازتاب جهانی داشته است را یادآور و عنوان کرد: به وقت شهادت سردار دلها سپهبد شهید (حاج قاسم سلیمانی) توسط سپاه پاسداران مقر و دو پایگاه رژیم صهیونیستی در اربیل با 10 موشک بالستیک نقطه زن هدف قرار گرفت.
 امام جمعه پاتاوه افزود: این یورش موشکی در پاسخ به عملیاتی بود که اخیراً توسط رژیم صهیونیستی علیه ایران انجام شد این حمله موشکی نشان داد که قدرت موشکی ایران بزرگ‌ترین خطر نظامی برای آمریکا واسرائیل است، توان تکنولوژی ایران و عدم رهگیری دشمن وهمچنین ایران اجازه نخواهد داد که دشمن کنار گوش ما لانه کنند و امنیت ملی را دچار خدشه شود وشناسایی دقیق مراکز راهبردی دشمن برای عملیات سخت مجازات وانتقام گیری، از جمله پیام‌های حمله موشکی سپاه به پایگاه‌های موساد در اربیل است وبه حول و قوه الهی نابودی همه جانبه اسرائیل و آمریکا قطعی خواهد بود. 
امام جمعه پاتاوه در خطبه سیاسی، به بزرگ‌ترین اعدام دست جمعی نیم قرن اخیر عربستان در به شهادت رساندن 81 نفر از جمله چندین جوان شیعه به جرم واهی فعالیت‌های تروریستی اشاره و گفت: این اعدام‌ها به جرم واهی و تروریست خواندن این جوانان، یعنی استفاده ابزاری ما در تروریست‌ها از تروریسم علیه شیعیان.
 وی گفت: شیعیان عربستان، که بین 15 تا 25 درصد جمعیت آن کشور را تشکیل می
دهند طی 8 دهه با خفقان و محدودیت‌های متعدد و فراوانی مواجه بوده‌اند لذا مدعیان حقوق بشر آمریکایی سکوت کرده و بیشتر از همه از گاوه شیرده، از آل سعود حمایت می‌کنند. آن‌ها بدانند که این خون‌های به ناحق ریخته باعث نابودی و زوال آل‌سعود خواهد شد.
 آمریکا نسبت به سال گذشته بیشتر نشان داد که کشوری غیرقابل اعتماد است
امام جمعه قلعه رئیسی گفت: آمریکا نسبت به سال گذشته بیشتر نشان داد که کشوری غیرقابل اعتماد است.
حجت الاسلام بذرافشان امام جمعه موقت قلعه رئسی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی تقوا را معنای برای خویشتن داری در برابر گناهان دانست و گفت: یکی از تعابیری که رهبر معظم انقلاب در طول سالها به آن اشاره کرد پیچ تاریخی است که از آغاز پیروزی انقلاب سالامی و پیدایش سپاه پاسداران حرکتی آغاز شد که با تمام شدن جنگ تمام نشد و با رحلت امام هم تمام نشد و با حوادث گوناگون تمام نشده و این حرکت ادامه دارد و ما هنوز وسط راه هستیم و ما در آینده باید شاهد چیزی‌های بزرگی باشیم و یکی از پیچ‌های تاریخی مهم در همین زمان ما دارد رخ می‌دهد.
امام جمعه موقت قلعه رئیسی به مذاکرات وین اشاره و در ادامه به حمله سپاه به مقر صهونیست ها در اربیل اشاره و تاکید کرد: سپاه پاسداران می‌توانست از خاک سوریه هم تلافی کند اما به عمد از خاک ایران به اهداف صهونیست ها حمله کرد تا نشان دهد که از این پس هرگونه حمله را مستقیماً و بدون تعارف تلافی خواهد کرد و اگر ایران حمله موشکی یکشنبه را انجام نمی‌داد رژیم غاصب این ارزیابی و برآورد غلط را داشت که ایران پاسخگویی لازم به عبور از تل آویو از خط قرمز ایران را ندارد.
 وی افزود: ایران با حمله به پایگاه رژیم غاصب چند هدف داشت که ابتدا پاسخ شرارت اسرائیل را داد، به کشورهای منطقه این پیام را فرستاد که اسرائیل نه تنها نمی‌تواند پشتوانه امنیتی برای شما باشد و بلکه حضور او در کشورهای میزبان خود سبب ناامنی آن کشور خواهد بود و مهمتر از همه ایران با این حمله قدرت موشکی خود را به جهانیان اثبات کرد.
 بذرافشان یادآور شد: سال 1400 را باید سال ناامیدی متحدان آمریکا از این کشور و سال افزایش بی اعتمادی به این ابر قدرت رو به زوال دانست و در این سال مجموع تحولات نشان دهنده این است و محور مقاومت نسبت به سال گذشته در عملیاتهای بیشتری موفق به پیروزی شد و آمریکا نسبت به سال گذشته بیشتر نشان داد که کشوری غیرقابل اعتماد است.
 امام جمعه موقت قلعه رئیسی با بیان اینکه نماز این هفته به یاد شهید آخشیک از روستای بلویری برگزار می‌شود تاکید کرد: این شهید در وصیت نامه‌اش همگان را به وحدت و همدلی و برادری و پرهیز از اختلافات و اینکه به یاد آخرت باشید سفارش می‌کند.
خطیب موقت نماز جمعه دیشموک با اشاره به سفر استاندار و معاون اقتصادی به این بخش گفت: مردم بخش‌های دیشموک و چاروسا خواستار عمل کردن استاندار و معاون ایشان به وعده‌ها و ارتقاء زیرساخت‌ها با تدوین سند توسعه و پیشرفت دیشموک هستند.
حجت الاسلام امیر داوودی نژاد با اشاره به ضرورت رعایت انصاف توسط بازاریان در ایام نوروز افزود: بازاریان رعایت حال مردم را داشته باشند و از کم فروشی و گران فروشی دوری کنند.
داوودی نژاد به جنایت آل سعود در قتل عام شیعیان در عربستان اشاره کرد و ادامه داد: این اقدام عربستان سعودی امری ناپسند بوده که موجب جریحه دار شدن دل‌های آزادگان شد.
امام جمعه شهر چرام هم گفت: رژیم آل سعود سعی دارد برای حذف مخالفان خود به ویژه شیعیان با برچسپ تروریسم، آن‌ها را زندانی و اعدام کند.
حجت الاسلام سید نوراله افشار افزود: از اهداف رژیم سعودی در اعدام شیعیان، اطمینان دادن به انگلیس و آمریکا مبنی براینکه رژیم سعودی در زمان پادشاهی بن سلمان نیز از منافع هنگفت آن‌ها در این کشور صیانت خواهد کرد و زمینه‌های گسترش افکار و گرایش‌های ضد استعماری که در بخش بزرگی از شیعیان جلوه‌گر شده را کاملاً از میان خواهد برد.
وی افزود: اعدام ۸۱ نفر مصداق مجازات دسته‌جمعی است و در حقوق بین‌الملل، اعدام‌های جمعی جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود.
افشار ادامه داد: این جنایت مصداق نقض آزادی‌های مدنی و فردی است و نقض حقوق بشر است.
خطیب نماز جمعه کبگیان هم گفت: مسلمانان منتظر ظهور امام زمان (عج) هستند چرا که با ظهور منجی امنیت در جامعه حاکم می‌شود.
حجت السلام پژمان افزود: امروز مستضعفان جهان، تشنه حکومتی فراگیر و عدالت گسترند تا بار دیگر رهبری جهان به دست بندگان صالح خداوند سپرده شود.
وی با اشاره به روزهای آخر سال و نزدیک شدن به عید نوروز گفت: عید نوروز وقت شستن دل‌ها و عبور از گذشته‌ها است.
حجت الاسلام گنجه‌ای هم گفت: نیمه شعبان سالروز ولادت با سعادت حضرت، ولی عصر (عج) مهم‌ترین مناسبت امیدآفرین تاریخ بشریت است.
امام جمعه باشت با قدردانی از پیگیری مدیرعامل شرکت نفت گچساران که در قالب مسئولیت‌های اجتماعی به مناطق و روستاهای محروم و جاده روستای لار ورود کرده‌اند، افزود: مقرر شده با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء جاده دسترسی به زمین‌های کشاورزی این منطقه بازگشایی شود.
امام جمعه لنده هم به مشکلات مالی و نداشتن توانایی خرید برخی خانوارها اشاره کرد و گفت: برخی خانوارها در این روزها، قدرت خرید ندارند و باید مورد توجه خیران قرار بگیرند.
حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی اصل افزود: با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز باید دید و بازدیدها مطابق رسوم و آداب اسلامی انجام شود.
وی ادامه داد: مراقب باشیم که در دید و بازدیدها حرمت محرم و نامحرم حفظ شود و اعمال ما سبب آزردگی خاطر شریف حضرت، ولی عصر (عج) نشود.
وی به نیمه شعبان روزسربازان گمنام امام زمان اشاره کرد و اضافه کرد: سربازان گمنام کسانی هستند که در دستگاه‌های امنیتی از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محافظت و مراقبت می‌کنند.
محمودی اصل به مهمترین رویدادتاریخی کشور اشاره کرد و گفت: ۲۹ اسفند روز ملی شدن نفت، این سرمایه بی‌بدیلی که سال‌ها توسط استعمارگران انگلیسی و آمریکایی‌ها چپاول می‌شد با حمایت مرجعیت شیعه انجام گرفت و باعث شد که توان اقتصادی کشور بالا رود وبه عنوان وارد کننده و صادرکننده در دنیا مطرح شویم.
وی به اقدام قاطعانه سپاه پاسداران در حمله به مقر صهیونیستی‌ها اشاره کرد و گفت: کشور ایران باشجاعت قاطعانه در مقابل صهیونیست هاو تحقیر آن‌ها ثابت کردکه این پاسخ حق ما بود و پاسخی مشروح بود.
امام جمعه لنده گفت: نبود نظارت کافی در بازار باعث شده مردم سرگردان در بازار با متفاوت بودن قیمت‌ها روبرو شوند و این موضوع باید هرچه زودتر و با برنامه‌های منسجم‌تر پیگیری شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

نتيجه انتخابات سال آينده!

نتيجه انتخابات سال آينده!

دبيركل مجمع ايثارگران در شفاف‌سازي حواشي اخير از مشكلات نرم‌افزاري، ملاحظات آيين‌نامه‌اي ...
ماجرای ضرب و شتم یک پزشک بیمارستان بی بی حکیمه (س) گچساران

ماجرای ضرب و شتم یک پزشک بیمارستان بی بی حکیمه (س) گچساران

یک پزشک بیمارستان بی بی حکیمه (س) گچساران توسط یک مراجعه کننده که درخواست غیرقانونی داشت ...
توصیه نماینده رهبر انقلاب؛ سرانه‌های مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزایش یابد

توصیه نماینده رهبر انقلاب؛ سرانه‌های مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزایش یابد

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدارس کانکسی، استیجاری و مستهلک بودن برخی ...
1