تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب : ۴۴۵۸۶۱
در شورای آموزش و پرورش بویراحمد مطرح شد

توصیه نماینده رهبر انقلاب؛ سرانه‌های مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزایش یابد

۰
توصیه نماینده رهبر انقلاب؛ سرانه‌های مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزایش یابد
کبنا ؛نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدارس کانکسی، استیجاری و مستهلک بودن برخی از مدارس درشان و شایستگی استان و مرکز کهگیلویه و بویراحمد نیست.
به گزارش کبنا، آیت الله سید نصیر حسینی ظهر امروز در ششمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد، زیرا زیر بار جمعیتی همه شهرستانها بوده و رفتارها متوجه شهرستان مرکز استان است.
 نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج، گفت: بارها تاکید شده که مسئولان توجه ویژه‌ای به شهرستان بویراحمد داشته باشند، ضمن اینکه فرماندار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد باید به صورت شاخص عمل کرده و نباید فعالیت‌های آنان تحت‌الشعاع دیگر مسائل قرار گیرد.
 وی خاطرنشان کرد: در شهرستان بویراحمد برخی از ادارات نمایندگی شهرستانی ندارند و برای یک مدیریت شاخص، باید ادارات شهرستانی در مرکز استان نیز شکل بگیرند.
 آیت الله حسینی یادآور شد: در برخی از نشست‌ها به شهرداری یاسوج تاکید شد اگر فضای مدیریتی، زیباسازی و معماری خوبی در مرکز استان صورت گیرد، شاخصی برای سایر شهرستان‌ها و نماد استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.
 امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزود: باید در همه ادارات برنامه‌ریزی، ساماندهی و سازماندهی صورت گیرد و ادارات مرکز استان باید برای سایر شهرستان‌ها الگو باشند.
 وی تصریح کرد: در این راستا بخشی از برنامه ریزی‌ها متوجه مسئولان شهرستانی بوده که با تمام قدرت ساماندهی، برنامه ریزی و مدیریت کارها را با همکاری و همراهی فرماندار داشته باشند.
 آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: از طرفی مدیران کل و استاندار با توجه به وسعت و جمعیت شهرستان بویراحمد، باید همکاری لازم را جهت افزایش اعتبارات مرکز استان نیز داشته باشند.
 نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه آموزش و پرورش با توجه به مهاجرپذیری شهرستان بویراحمد باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، اظهار داشت: وجود ۴۱ مدرسه کانکسی، ۳۶ مدرسه استیجاری و مستهلک بودن برخی از مدارس درشان و شایستگی کل استان و مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیست که باید این موضوع مورد توجه قرار گرفته و اعتبار ویژه‌ای اختصاص یابد.
 وی یادآور شد: سپاه، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و سازمان نوسازی مدارس می‌توانند در راستای نوسازی مدارس همکاری لازم را با آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد داشته باشند.
 آیت الله حسینی گفت: مرکز استان مهاجرپذیر بوده و نیازمند توجه ویژه است و باید سرانه‌ها در همه مباحث در مرکز استان افزایش پیدا کند.
 امام جمعه یاسوج افزود: باید در هر منطقه نقشه جامعی تهیه شود و فضاهای آموزشی، فرهنگی، مذهبی و ورزشی در این نقشه مشخص و مورد تأیید قرار گیرد. 
وی ضمن تاکید بر ضرورت تجهیز مدارس، ادامه داد: ادارات خدمات رسان نسبت به مدارس توجه ویژه داشته باشند و آب، برق و گاز مدارس را قطع نکنند تا مدارس با مشکل مواجه نشوند.
آیت الله حسینی ضمن تاکید بر آسیب شناسی لازم در حوزه‌های تعلیم و تربیت، گفت: آموزش و پرورش اساس کار بوده و باید در این راستا، سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام دهیم تا شاهد پیشرفت در همه زمینه‌ها باشیم.
 نارضایتی فرماندار از سرانه پایین آموزش و پرورش بویراحمد
فرماندار بویراحمد گفت: شهرستان بویراحمد به لحاظ سرزمینی و به دلیل مهاجرپذیری جمعیت دانش‌آموزی آن نصف استان بوده ولی در سرانه آموزش و پرورش وضعیت خوبی ندارد.
شهرام مهدوی مطلق نیز در ششمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد اظهار داشت: شورای آموزش و پرورش شورای حمایت‌کننده آموزش و پرورش است که امیدواریم با هدایت نماینده ولی فقیه در استان کارها به صورت راهبری و راهبردی در زمینه مسائل آموزش و پرورش را به پیش ببریم.
 فرماندار شهرستان بویراحمد در این نشست، پیشنهاد داد بسته‌ای پیشنهادی با احصاء مسائل و اولویت‌های مصوب و کارشناسی شده جهت اجرا ابلاغ شود. 
وی یکی از اولویت‌ها را سرانه فضای آموزشی دانست و افزود: می‌طلبد در نشست‌ها شهرداری و بنیاد مسکن سرانه‌هایی که در برخی از مناطق جهت فضای آموزشی تعریف شده و تعیین کرده‌اند را مشخص کنند.
 مهدوی مطلق با بیان اینکه باید دستگاه‌های خدمات رسان در نشست‌های بعدی حضور داشته باشند، ادامه داد: سپاه و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با توجه به ظرفیت‌های خود می‌توانند در راستای هر چه بهتر مصوبات شورای آموزش و پرورش تاثیرگذار باشند.
 فرماندار شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: همه مشکلات در یک زمان برطرف نمی‌شوند زیرا مشکلات در یک فرایند زمانی به وجود آمده و نیازمند همت جهادی در زمینه حل مشکلات هستیم.
 وی تاکید کرد: شهرستان بویراحمد به لحاظ سرزمینی نیمی از استان و به دلیل مهاجرپذیری جمعیت دانش‌آموزی آن نیز نیمی از استان بوده ولی در سرانه آموزش و پرورش وضعیت خوبی ندارد.
 مهدوی مطلق خواستار افزایش سرانه آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد شد و گفت: رفع مشکلات آموزشی و پرورشی نیازمند همت همه مسئولان استان و شهرستان بویراحمد است.
نام شما

آدرس ايميل شما

نتيجه انتخابات سال آينده!

نتيجه انتخابات سال آينده!

دبيركل مجمع ايثارگران در شفاف‌سازي حواشي اخير از مشكلات نرم‌افزاري، ملاحظات آيين‌نامه‌اي ...
ماجرای ضرب و شتم یک پزشک بیمارستان بی بی حکیمه (س) گچساران

ماجرای ضرب و شتم یک پزشک بیمارستان بی بی حکیمه (س) گچساران

یک پزشک بیمارستان بی بی حکیمه (س) گچساران توسط یک مراجعه کننده که درخواست غیرقانونی داشت ...
توصیه نماینده رهبر انقلاب؛ سرانه‌های مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزایش یابد

توصیه نماینده رهبر انقلاب؛ سرانه‌های مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزایش یابد

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدارس کانکسی، استیجاری و مستهلک بودن برخی ...
1