تاریخ انتشار
جمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۴۰
کد مطلب : ۴۴۵۳۸۷
در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت مطرح شد

سخت‌گیری‌ بانک‌ها در پرداخت وام‌ها مردم را جان به لب کرده است

۰
سخت‌گیری‌ بانک‌ها در پرداخت وام‌ها مردم را جان به لب کرده است
کبنا ؛
امام جمعه دهدشت با توجه به سخت‌گیری بانکها در پرداخت وام‌ها گفت: بانک‌ها مردم را به گرو می‌گیرند و تسهیلات نمیدهند بلکه مانع تراشی میکنند، رییس جمهور وزیر اقتصاد را مأمور رسیدگی به سخت‌گیری بانک‌ها کند.
به گزارش کبنا، ایسنا نوشت: حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در آیین عبادی سیاسی جمعه دهدشت در خطبه اول، یکی از وظایف زن و شوهر را حفظ اسرار عنوان و اظهار کرد: پاسداری و حفظ امور پنهانی از شاخصه های زنان صالح است.
وی با بیان اینکه متاسفانه کم نیستند زنان و مردانی که اسرار زندگی خود را فاش میکنند گفت: سختی های زندگی را باید کنار هم حل کرد و ضرورتی ندارد راز خانه بیرون از خانه گفته شود.
وی افزود: بیان و اسرار و رازها یکی از راههایی است که زندگی‌ها را بر باد می‌دهد و رنگ آرامش و اعتماد از خانه می رود.
امام جمعه دهدشت گفت: خانواده سالم و شاداب خانواده‌ای است که زن  و مرد حفظ اسرار کنند.
حجت‌الاسلام وحدانی فر در خطبه دوم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، ماه رجب، شعبان و رمضان را نسیم‌های رحمت الهی عنوان و خواستار بهره‌بردن از فیوضات این ماه‌ها شد.
امام جمعه دهدشت فرمایشات رهبر معظم انقلاب در عید مبعث را یادآور شد و اظهار کرد: وقتی تحلیل‌های تاریخی را پیگیری میکنیم، بحران‌های تاریخی بوجود آمده عوامل متعددی از جمله نقش زورگویی و قلدری استکبار جهانی را در پی دارد.
وی افزود: آمریکا از ابتدا با بحران‌سازی متولد شده و در ۲۰۰ سال اخیر بالای ۳۰۰میلیون نفر را کشته و مسئله امروز اوکراین برای نفوذ و قدرت‌نمایی آنهاست که بتوانند بحرانی درست کنند تا از آن ارتزاق کنند.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با توجه به تحلیل عده‌ای غربگرا که چرا جمهوری اسلامی موضع نگرفته است گفت: شعار ما نه شرقی و نه غربی است و جمهوری اسلامی یک تفکر دینی الهی را به عرصه میدان آورد و تفکر غلط سیاسی و مبانی اعتقادی شرق و غرب را کنار زد.
وی بیان کرد: هشت سال یمن زیر بمباران بود اما کسی کشورهای حمله کننده را محکوم نکرد، ببینید حالا برای اوکراین چه می‌کنند، دم از حقوق بشر می‌زنند اما ورزش سیاسی میکنند و به ورزش هم رحم نمی‌کنند.
وحدانی‌فر مذاکرات وین را یادآور شد و خطاب به طرف مقابل گفت: کسی که امروز فرصت میدهد به آمریکا، جمهوری اسلامیست، شما در موضع تهدید و تهاجم نیستید، امروز در موضع دفاع هستید و تا همه حقوق جمهوری اسلامی تامین نشود توافقی در وین امضا نخواهد شد.
امام جمعه دهدشت تصریح کرد: دوران پرت کردن خودکار و لبخند و اشک گذشت، امروز دوران عزت و اقتدار است و جمهوری اسلامی برای همه سناریوهای دشمن خودش را آماده کرده است.
وی بیان کرد: تاب آوری ملت نشان داد ما همچنان بر آرمان‌های نظام ایستاده‌ایم.
وحدانی فر ضمن تبریک ولادت امام سجاد(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و امام حسین(ع) گفت: نسل جوان و انقلابی که رویش‌های مدافع حرم هستند از جانبازان الگو می‌گیرند و به پاسداران می‌گوییم با عزت و اقتدار بر دشمن یورش ببرند که این عزت مرهون نیروهای دفاعی خاصه سپاه است.
وی سخت‌گیری‌های بی مورد بانک‌ها در خصوص وام‌ها خصوصا وام ازدواج را یادآور شد و خاطرنشان کرد: بانکها مردم را به گرو می‌گیرند و تسهیلات نمیدهند بلکه مانع تراشی می‌کنند.
امام جمعه دهدشت روند پرداخت وام‌های بانکی را ضعیف و ناکارآمد عنوان و بیان کرد: برای یک وام حتی پنج تومانی باید چندین مرحله به بانک مراجعه کرد و مسئول بانک درک مناسبی از یک وام ندارد، بانک وظیفه‌اش خدمت است نه بنگاه‌داری.
به گزارش ایسنا، وحدانی‌فر با بیان اینکه بانک‌ها مردم را جان‌ به لب می‌کنند و این کم‌کاری‌ها به پای نظام جمهوری اسلامی نوشته میشود، خواستار توجه ویژه رییس جمهور نسبت به دستور به وزیر اقتصاد برای حل این مسئله شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تورم 24 استان بالاتر از تورم كل كشور

تورم 24 استان بالاتر از تورم كل كشور

آخرين گزارش تورمي منتشره در سال 1400 حاكي از آن است كه در بهمن ماه نرخ تورم با كاهشي ...
حال و روز ايرانيان در اوكراين

حال و روز ايرانيان در اوكراين

چهارمين روز جنگ نيز براي روس‌ها روز پيروي نبود؛ جنگ شهري و مقاومت گسترده نيروهاي اوكرايني ...
رمزگشایی از مناقشه روسیه و اوکراین

رمزگشایی از مناقشه روسیه و اوکراین

عده‌ای در ایران معتقدند اگر آمریکا در اوکراین درگیر باشد، ما می‌توانیم مواضع قوی‌تری ...
1