تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب : ۴۴۵۱۵۲
دیدار سرپرست حفاظت محیط زیست با نماینده ولی فقیه استان؛

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد: شکار از روی لهو و لعب حرام است

۰
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد: شکار از روی لهو و لعب حرام است
کبنا ؛امام جمعه یاسوج از دستگاه های اجرایی استان خواست بیش از پیش نسبت به حفاظت از محیط زیست احساس مسئولیت کنند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، (امروز یکشنبه 8 اسفندماه) سرپرست حفاظت محیط زیست استان در ادامه  سلسه دیدارها و نشست های خود با مسئولان ارشد استانی جهت کمک همه جانبه برای حفظ محیط زیست، با حضور در دفتر حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه شهریاسوج دیدار و گفتگو کرد.
اسلام جاودان خرد ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کنونی محیط زیست، برنامه های پیش بینی شده برای سنوات آتی در دو بعد انسانی و طبیعی برای حفاظت مطلوب تر از 312 هزار هکتار مناطق تحت مدیریت و حفاظت محیط زیست در کهگیلویه وبویراحمد، خواستار رهنمودهای معنوی ائمه جمعه و جماعات در کمک به حفظ محیط زیست در استان شد .
در ادامه این نشست، نماینده ولی فقیه در استان ضمن تشکر از زحمات مجموعه  محیط زیست در دفاع و نگهداری از طبیعت و حیات وحش استان گفت: محیط زیست سرمایه عظیمی است که با زندگی ، سلامت روح و روان ما رابطه تنگاتنگ دارد.

امام جمعه یاسوج گفت: خداوند به هرموجودی حق خلقت داده ، به آن  موجود حق حیات عنایت نموده و آن را در خدمت به انسان قرار داده و برای آن هم حق و حقوقی مقرر داشته از همه مهمتر در احکام اسلامی تکلیف شکار را نیز مشخص نموده  و بیان داشته که شکار از روی لهو و لعب حرام است.
حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی افزود: هیچ گاه زندگی حیات وحش با زندگی انسان در تضاد نبوده و انسان حق نابودی آنها را ندارد.
نماینده ولی فقیه بحث فرهنگ سازی و ورود  مسائل محیط زیست به کتب درسی دانش آموزان را ضروی دانست و گفت: ضرورت دارد مسائل محیط زیستی به کتب درسی دانش آموزان مقاطع  ابتدایی افزوده شود تا ضمن شناسایی گونه ها و ذخائر محیط زیستی ، نحوه حفاظت از آنها را  نیز بیاموزند.
امام جمعه یاسوج ورود دستگاه های اجرایی به مقوله حفظ محیط زیست را ضروی دانست و افزود: دستگاه های اجرایی دیگر این تکلیف و  وظیفه را داند که در بحث حفاظت از محیط زیست بیش از پیش ورود کنند.
وی با اشاره به اینکه تجربه نشان داده که شکار عواقب خوبی ندارد گفت: امیدواریم روزی برسد که همگان بجای لذت بردن از شکار با نگاه کردن به آن لذت ببریم .
نام شما

آدرس ايميل شما

رمزگشایی از مناقشه روسیه و اوکراین

رمزگشایی از مناقشه روسیه و اوکراین

عده‌ای در ایران معتقدند اگر آمریکا در اوکراین درگیر باشد، ما می‌توانیم مواضع قوی‌تری ...
واقعیات جنگ اوکراین 

واقعیات جنگ اوکراین 

یک استاد تاریخ دانشگاه گفت: «پوتین منتظر یکی از رهبران قویِ اروپا است تا رو در روی او ...
بازتاب منفي گفت و گوی تلفنی رئيسي با پوتين

بازتاب منفي گفت و گوی تلفنی رئيسي با پوتين

 پس از حمله روسیه به اوکراین روز پنجشنبه سیدابراهیم رئیسی در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر ...
1