تاریخ انتشار
شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۳۲
کد مطلب : ۴۴۵۱۲۶
ستاد کرونا در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

اولین توصیه‌های کرونایی «غلام‌نژاد» به مدیران و مردم کهگیلویه و بویراحمد

۴
۰
اولین توصیه‌های کرونایی «غلام‌نژاد» به مدیران و مردم کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛سرپرست علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید پرداختی‌ها به کارکنان علوم پزشکی و حوزه درمان بیشتر مد نظر قرار گیرد تا انگیزه‌های آنها برای کار بیشتر شود و روحیه جدیدی به آنها تزریق کنیم.
 به گزارش کبنا، نشست استانی ستاد کرونا کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید علی احمدزاده استاندار برگزار شد.
 در این نشست محمد غلام‌نژاد سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: واکسیناسیون در دو دوز اول و دوم در استان رضایت‌بخش بوده است در دوز سوم یا همان یادآور مردم خیلی موضوع را جدی نگرفته‌اند شاید یکی از دلایل خستگی کادر درمان و یا مشکلات مراکز بوده که زیرساخت‌های آن‌ها برای واکسیناسیون مطلوب نیست.
 وی گفت: در روز سوم ۳۰ درصد افراد بالای ۱۲ سال که باید واکسن دریافت کنند تاکنون مراجعه نداشته‌اند.
 وی با بیان اینکه فضاهایی که در شهرها مثل فضاهای ورزش و جوانان و هلال احمر است باید در اختیار ما قرار گیرد یادآور شد: برخی از مراکز تهویه لازم را نداشته و مردم از حضور در آنها واهمه دارند.
 این مسئول افزود: درصد دوز سوم واکسیناسیون ما ۳۵ درصد است که باید با اطلاع‌رسانی و تبلیغ بیشتر این مشکل را برطرف کنیم.
 وی در ادامه به برخی از شاخص‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور اشاره کرد و گفت: شاخص نمونه گیری در کشور ۵۶ درصد و در استان ما ۵۳ درصد است بیماریابی ما تاکنون خوب بوده میزان کشندگی ما 9 دهم درصد و در دنیا ۱ و ۴ دهم درصد و در کشور 1 و 9 دهم درصد است که عدد استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به کشور و دنیا بسیار خوب است.
 وی افزود: شاخص مثبت بودن نمونه‌های ما ۳۰ درصد و در کشور ۱۵ درصد بوده که نشان از بیماریابی خوب ما دارد.
 غلام‌نژاد در ادامه با بیان اینکه باید بیشتر به دنبال بیماریابی برویم، گفت: بهروزهای ما در خط مقدم روستاها هستند که باید بیماریابی توسط آنها بهتر و بیشتر فعال شود.
 وی گفت: بیمارستان‌های معین کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد را تجهیز کرده‌ایم و آمادگی لازم را برای روزهای سخت داریم بیمارستان شهید بهشتی آمادگی خوبی داشته و بیش از ۱۰۰ تخت آماده کرده‌ایم بخش سرپایی را نیز آماده کرده و در بیمارستان جلیل و امام سجاد (ع) بخش‌های معین آماده خدمت هستند.
 این مسئول به چالش‌های دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: یکی از اصلی‌ترین دلیل شیوع کرونا در این پیک عادی انگاری بوده که می‌گویند ریه‌ها را درگیر نمی‌کند و به همین خاطر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود. 

وی در ادامه گفت: باید پرداختی‌ها به کارکنان علوم پزشکی و حوزه درمان بیشتر مد نظر قرار گیرد تا انگیزه‌های آنها برای کار بیشتر شود و روحیه جدیدی به آنها تزریق کنیم. 
این مسئول به نشست‌های تودیع و معارفه اشاره کرد و گفت: این کار را از خودمان شروع کردیم و گفتیم که مراسم معارفه نمی‌خواهیم نیازی به تودیع و معارفه با تجمع‌های آن چنانی نداریم که این کار از خودمان شروع شد. 
وی با بیان اینکه ناظر و بازرس به اندازه کافی برای نظارت و بازرسی و برخورد با متخلفین نداریم گفت: برای مثال در یک شیرینی فروشی شهر تعداد غیر قابل تصوری تجمع می‌کنند هر چند نمی‌توان با رفتارهای پلیسی با آنها برخورد کرد اما می‌بایست به صورت فرهنگی از تجمع پیشگیری کنیم.
 این مسئول با بیان اینکه یکی دو هفته دیگر هم این شیب را داریم گفت: در مورد تعطیلی مدارس هنگامی که مدارس ابتدایی تعطیل شدند کاهش میزان مراجعات و بستری‌ها را داشتیم انتظار ما این است که علاوه بر این که مدارس ابتدایی و مهد کودک‌ها غیر حضوری هستند مدارس متوسطه هم با جدیت مورد بررسی قرار گیرند چرا که دانش‌آموزان از مدارس کرونا را به خانواده‌ها و بزرگترها انتقال می‌دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

نانا
Iran, Islamic Republic of
با سلام...
کجاز کاری جناب رئیس غیر حضوری بود از امروز که گفتن حضوری بیان بچه های ابتدایی
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام .خدمت دکتر غلام نژاد
با توجه به توصیه های متخصصان و همچین فرمایشات جنابعالی .از آنجا که باز بودن مدارس از عوامل اصلی شیوع کرونا است متاسفانه هیچ گونه تعطیلی واقعی در اوج کرونا اعمال نشده است و تمام مدارس من الجمله مدارس ابتدایی و مهد کودک ها از هفتم اسفند در کل استان به صورت حضوری فعالیت دارند متاسفانه ستاد های شهرستانی مرعوب سیاه نمایی های افت آموزشی دانش آموزان شده و سلامت آنها و بالتبع جامعه را به خطر انداخته اند .خواهشمندیم با درایت خود. این مسئله را بررسی نموده .تاگامی موثر در حفظ سلامت جامعه برداشته شود
من الله توفیق
پزشک
Romania
درود بر دکتر غلام نژاد احسنت برشما این مدت فکر میکردم چرا استراتژیک ترین مدیریت استان تودیع معارفه نگرفت و اینقدر ساده برگزار شد حال متوجه شدم که شما چقد انسان فروتن و با شرفی هستین که بخاطر حفظ سلامتی مردم حاظر به معارفه تشریفاتی نشدین درود برشما
Romania
ضمن عرض ادب و آرزوی توفیق برای جناب دکترغلام نژاد
چراهروقت پیک کرونا شروع میشه فوراً تصمیم گرفته می‌شود که اتاق عمل بیمارستان شهید رجایی گچساران تعطیل بشه وبیماران حالا چه الکتیو درمانی وچه الکتیو زیبایی سرگردان شوند؟!
مگه فقط همین بیمارستان باید پاسخگوی کرونا باشه!!! آخه چرا بیمارستان نرگسی رو اختصاص نمیدن به کرونا که اتاق عمل تعطیل نشود!!!!
رمزگشایی از مناقشه روسیه و اوکراین

رمزگشایی از مناقشه روسیه و اوکراین

عده‌ای در ایران معتقدند اگر آمریکا در اوکراین درگیر باشد، ما می‌توانیم مواضع قوی‌تری ...
واقعیات جنگ اوکراین 

واقعیات جنگ اوکراین 

یک استاد تاریخ دانشگاه گفت: «پوتین منتظر یکی از رهبران قویِ اروپا است تا رو در روی او ...
بازتاب منفي گفت و گوی تلفنی رئيسي با پوتين

بازتاب منفي گفت و گوی تلفنی رئيسي با پوتين

 پس از حمله روسیه به اوکراین روز پنجشنبه سیدابراهیم رئیسی در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر ...
1