کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

هشدار سطح زرد هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد

20 بهمن 1400 ساعت 18:21

هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد هشدار سطح زرد صادر کرد.


هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد هشدار سطح زرد صادر کرد.
به گزارش کبنانیوز، امروز چهارشنبه (20 بهمن ماه 1400)، هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد از نفوذ سامانه بارشی به استان خبر داد.
بر اساس این گزارش، به تدریج از بعدازظهر روز جمعه 22 بهمن ماه تا اواخر روز شنبه 23 بهمن ماه بارش باران، در برخی نقاط رگبار و رعد و برق و تندباد لحظه ای، در ارتفاعات و برخی مناطق سردسیری بارش برف، بارش تگرگ در مناطق مستعد پیش بینی می شود.
هشدار نارنجی برای آخر هفته و روز شنبه صادر شد
سازمان هواشناسی برای آخر هفته و روز شنبه هشدار نارنجی صادر و اعلام کرد: نوع مخاطرات ناشی از فعالیت این سامانه بارش برف و باران، وزش باد شدید، کولاک برف و مه است.
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، این سامانه بارشی از شب پنج‌شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۱ آغاز به فعالیت می‌کند و در روز شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۳ فعالیت آن به‌تدریج کاهش خواهد یافت. نوع مخاطرات ناشی از فعالیت این سامانه بارش برف و باران، وزش باد شدید، کولاک برف و مه است.
مناطق متأثر از فعالیت این سامانه در روز پنج‌شنبه جنوب غرب آذربایجان غربی، غرب کردستان و در روز جمعه کردستان، کرمانشاه، لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، شرق ایلام، شمال خوزستان، ارتفاعات در استان‌های قزوین، البرز، تهران، گیلان، مازندران و غرب اصفهان و در روز شنبه لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان، شمال فارس، جنوب و غرب اصفهان خواهد بود.
لغزندگی سطح جاده‌ها و اختلال در تردد، کولاک برف، کاهش دید، احتمال سقوط بهمن، مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی برف گیر، افت فشار گاز و تأخیر و احتمال لغو پرواز از مخاطرات احتمالی فعالیت این سامانه است.
اجتناب از سفرهای غیر ضروری، همراه داشتن تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ، مه شکن و سوخت کافی، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی دستگاه‌های امدادی جهت برف‌روبی و مقابله با خسارت احتمالی و مدیریت در مصرف انرژی از توصیه‌های سازمان هواشناسی به شهروندان است.


کد مطلب: 444511

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/444511/هشدار-سطح-زرد-هواشناسی-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1