تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب : ۴۴۴۳۲۹
ستاد کرونا در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

أمیکرون هولناک؛ آمار نگران کننده از دانش آموزان کرونایی / جشنواره برفی یاسوج برگزار نمی‌شود / والدین کهگیلویه و بویراحمد مراقب فرزندان‌شان باشند، تخت‌های ویژه کودکان کم داریم

۳
۳
أمیکرون هولناک؛ آمار نگران کننده از دانش آموزان کرونایی / جشنواره برفی یاسوج برگزار نمی‌شود / والدین کهگیلویه و بویراحمد مراقب فرزندان‌شان باشند، تخت‌های ویژه کودکان کم داریم
کبنا ؛شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد از حالت آبی به وضعیت زرد و نارنجی در آمده و آمار مبتلایان به اُمیکرون در این استان روز به روز بیشتر می‌شود. آمار دانش آموزان مبتلا به سویه جدید کرونا در برخی از شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد افزایشی اعلام شده و این استان رفته رفته به حالت بحرانی می‌رسد. احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد به خانواده‌ها هشدار داده که مراقب باشند، تخت‌های ویژه کودکان کم هستند.
 به گزارش کبنا، سید علی احمدزاده صبح امروز (شنبه 16 بهمن ماه 1400) در نشست ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد که در محل سالن دولت استانداری برگزار شد اظهار داشت: وضعیت کرونا در کشور با ورود امیکرون شرایط خاصی پیدا کرده و شدت سرایت بیشتری داشته و برخی مواقع تا ۱۰ برابر دلتا افراد را مبتلا می‌کند و شرایط انتشار آن بسیار شدید بوده و به سرعت بین خانواده‌ها منتشر می‌شود.
 وی گفت: اما برخلاف دلتا که دوران استراحت آن تا ۱۴ روز و حتی بیشتر بود امیکرون طول استراحت آن جمعاً پنج روز است و تا یک هفته بیمار می‌تواند با رعایت پروتکل‌ها به جامعه برگردد این تفاوت اصلی امیکرون نسبت به دلتا می‌باشد.
 استاندار ادامه داد: هنوز در کشور چون این ویروس تازه منتشر شده تعداد بیماران بستری کمتر از قبل است در حال حاضر نمی‌توان آماری از تلفات داد اما در جلسه ستاد ملی آن گونه که بیان شد مرگ و میرها تا یکی دو هفته دیگر خود را نشان می‌دهد و اکنون ۷۰۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه در کشور بستری هستند هر چه تعداد آنها بیشتر شود تعداد مرگ و میرها بیشتر می‌شود و به همین دلیل نمی‌توان عادی انگاری و ساده انگاری کرد.

 وی گفت: آنگونه که بررسی شده گرفتاری‌های بعد از بیماری برای افراد زیاد بوده و عوارض بیشتری نسبت به سایر سویه‌ها دارد و در دراز مدت خود را نشان می‌دهد.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اطفال سریع مبتلا می‌شوند و انتشار آن در میان این جمعیت بسیار زیاد است اطفال مقاومت کمتری نسبت به ویروس دارند و استان با امکانات کمی که دارد با مشکل مواجه خواهد شد تخت‌های ویژه مراقبتها بسیار کم است برای زیر وزن ۱۰ کیلو در مراقبت‌های ویژه مشکل داریم باید خانواده‌ها به همین دلیل مراقبت بیشتری از فرزندان خود داشته باشند.
 وی با بیان اینکه آمار ۲ هزار نفر مبتلا در کشور اکنون به ۳۰ هزار نفر در شبانه روز رسیده گفت: همچنین آمار مبتلایان در استان ما تا ۱۵ برابر شده و اکنون هیچ شهر آبی در استان نداریم یا زرد یا نارنجی هستند سه شهرستان بزرگ استان اکنون در وضعیت نارنجی قرار دارد و برخی شهرستان‌ها آماری از آنها در خصوص مبتلا شدن دانش‌آموزان ارائه گردیده که نگران کننده است.
 وی گفت: شهرستان باشت ۴۵ درصد از مبتلایان دانش‌آموزان در کهگیلویه ۳۵ درصد و در لنده هم چنین وضعیتی را داریم از آن طرف تصممیم بر این است که در کشور تعطیلی فراگیر نداشته باشیم.
 استاندار ادامه داد: نماز جمعه و جماعات و اماکن دینی و مذهبی باز هستند اما باید مردم خودشان رعایت کند باید فرهنگ خود کنترلی را یاد گرفته باشیم.
 وی گفت: از این هفته در استان کهگیلویه و بویراحمد مراسم تودیع و معارفه به صورت گذشته نداریم فقط در همان اداره کل مجموعه اداره و به صورت بسیار حداقلی مراسم برگزار شود و مانع از چنین جلساتی خواهیم شد.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: جلساتی هم که در استان برگزار می‌شوند فقط اعضای اصلی حضور داشته باشند و جلسات تحت هیچ شرایطی تا یک و نیم ساعت بیشتر نباشد جلسه غیرضروری هم در استان به کل تعطیل خواهد شد هرگونه تجمعات دیگر باید کنترل شود تشییع جنازه‌های آنچنانی باید کنترل شوند عروسی‌ها نباید به صورت گسترده باشند و تالارها هم با حداقل ظرفیت کار خود را انجام دهند هر چند که هیچ جایی به صورت مطلق تعطیل نیست اما حق نداریم که با حداکثر جمعیت مردم را به سوی بیماری سوق دهیم.
 وی گفت: ورزشگاه‌ها و اماکن عمومی فقط باید افراد واکسینه شده را بپذیرند. در خصوص زندانها دستگاه قضایی می‌بایست رعایت و کنترل بسیار زیادی داشته باشد و افراد مبتلا را به قرنطینه ببرند و اگر در مراسمی کسی کرونا گرفته باید مسئولان آن تجمع قضایی شوند.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دستور رئیس جمهور این بوده که صدا و سیما برای رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌ها برنامه‌های ویژه داشته باشد و خانواده‌ها را به این سمت دعوت کند.
 وی با بیان اینکه متاسفانه در پروازها نیز وضعیت خوبی وجود ندارد گفت: آن گونه که در آمارها آمده گاه تا ۳۰ درصد افراد حاضر در پروازها کرونایی بودند. 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص برگزاری جشنواره برفی نیز گفت: هر چند ما به دنبال معرفی هرچه بیشتر استان هستیم اما برگزاری آن خارج از کنترل خواهد بود و آن گونه که ستاد شهرستان گفته فرماندار نیز موافق عدم برگزاری آن است پس جشنواره برفی برگزار نخواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
از استاندار محترم خواهشمندیم نسبت به مجازی کردن مدارس تا فروکش کردن آتش امیکرون در تمام مقاطع و در همه استان اقدام نماید مجازی کردن به صورت نمایشی محدود به مناطقی خاص با مدت کم نباشد متشکرم
Iran, Islamic Republic of
خدا شاهده اول حرفاش در مورد وضعیت نابسامان دانش آموزان و افزایش این قشر از جامعه با سرعت بسیار در سه شهرستان بزرگ هست و همچنین کمبود تخت بیمارستانی ولی هیچ تاکیدی مبنی بر تعطیلی مدارس یا آنلاین کردن مدارس عنوان نکرده یا زوج و فرد نمودن .
خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه عزم جدی بر تعطیلی مدارس به علت شیوع کرونا در بین مسئولان کشوری و استانی وجود ندارد.به نظرات کارشناسان و کمیته علمی کرونا اهمیتی داده نشد و بین دوگانه آموزش و سلامت .آموزش ارجح داده شد .ممنوع بودن تعطیلات سراسری و تفویض اختیار به ستاد های استانی اصلا بر اساس نظر متخصصان کمیته علمی نبوده و تاثیر چندانی بر کنترل شیوع امیکرون ندارد .روزهای بسیار بدی در انتظار است واقعا چه کسی جوابگوست؟
سعید جلیلی اپوزیسیون دولت می‌شود؟

سعید جلیلی اپوزیسیون دولت می‌شود؟

یک واقعیت غیر قابل انکار وجود دارد و آن هم این است که سعید جلیلی در روزهای پساروحانی ...
برنامه‌هایی که بیشترین حجم اینترنت را در گوشی مصرف می‌کنند

برنامه‌هایی که بیشترین حجم اینترنت را در گوشی مصرف می‌کنند

میزان استفاده از اینترنت در برنامه‌های مختلف و محبوب در بین کاربران در این خبر بررسی ...
اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

قطع همکاری یا به زبان خودمانی اخراج دو استاد دانشگاه بهشتی و صنعتی شریف باعث شد تا جمعی ...
1