تاریخ انتشار
پنجشنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب : ۴۴۴۰۰۸
ستاد کرونا در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد در حالت آماده باش در آمدند / زنگ خطر اُمیکرون به صدا درآمد

۳
۰
بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد در حالت آماده باش در آمدند / زنگ خطر اُمیکرون به صدا درآمد
کبنا ؛ استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: زنگ خطر اُمیکرون به صدا درآمده است و باید تمامی بیمارستان‌های استان در حالت آماده باش درآیند.
به گزارش کبنا، صبح امروز (پنجشنبه 7 بهمن ماه 1400) ستاد اضطراری کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید علی احمدزاده استاندار این استان و با حضور شهرام مهدوی مطلق فرماندار شهرستان بویراحمد، سید علی ملک‌حسینی دادستان یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان عضو این ستاد برگزار شد که در این جلسه پرویز یزدان‌پناه رئیس دانشگاه یاسوج، اظهار داشت: «به دلیل عادی انگاری‌ها و بی‌توجهی به دستور العمل‌های بهداشتی در کهگیلویه و بویراحمد روند صعودی مبتلایان به ویروس کرونا طی ۱۰ روز گذشته این استان را در آستانه ورود به پیک ششم کرونا قرار داده است.»
یزدان‌پناه افزود: میزان مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد در هفت روز اول بهمن نسبت به روزهای پایانی دی ماه بیش از ۱۰ برابر شده است.



وی افزود: میانگین تعداد مبتلایان به کرونا در کشور از هر هزار نفر ۳۰ نفر و در کهگیلویه و بویراحمد ۲۳ نفر است که بیشترین میزان بروز ابتلا به کرونا در این استان در شهرستان لنده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از شیوع سویه اومیکرون و شناسایی ۷۰ بیمار مبتلا به این سویه در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و بیان کرد: ۹۰ درصد موارد ابتلا به این نوع ویروس بدون علائم هستند.
یزدان پناه عنوان کرد: شرکت گسترده مردم در تجمعات، عزاداری‌ها و عروسی‌ها، استفاده نکردن از ماسک و رعایت نکردن فاصله فیزیکی زنگ شیوع پیک ششم را در کهگیلویه و بویراحمد به صدا در آورده است.
وی ابراز داشت: تنها راه مقابله با این بیماری و جلوگیری از شیوع آن و پیشگیری و کنترل ویروس کرونا از نوع اُمیکرون رعایت ۱۰۰ درصدی دستور العمل‌های بهداشتی، تزریق دُز رسوم واکسن کرونا است.



بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد به حالت آماده باش درآمد
سید علی احمد زاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست اظهار داشت: سرعت انتشار ویروس اومیکرون در استان به شدت افرایش یافته و شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و دهدشت در صدر آمارها هستند.
وی افزود: استان از وضعیت آبی به زرد در حال تغییر وضعیت است و در هفته‌های آینده شاهد افزایش چشمگیر شمار مبتلایان و بستری‌های کرونایی خواهیم بود.
احمد زاده تصریح کرد: تمامی تجهیزات و امکانات در بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله دارو و پزشک‌های مورد نیاز فراهم و همه بیمارستان‌های استان به حالت آماده باش درآیند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: تا اواخر بهمن تمام استان درگیر ویروس اومیکرون خواهد شد و وضعیت شیوع کرونا در استان جای نگرانی وجود دارد.
احمد زاده تصریح کرد: تمامی دستگاه هلی اجرای استان برای مقابله با کرونا از امروز پای کار بیایند زیرا که خطر واقعاً جدی است.
وی ابراز داشت: مجالس ختم، عروسی‌ها و دورهمی‌ها باید تعطیل و تا جایی امکان دارد جلو گسترش بیماری گرفته شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دهه آخر بهمن ماه وارد پیک اومیکرون در استان خواهیم شد و تا پس از ایام نوروز هم ادامه خواهد داشت.

احمدزاده ادامه داد: تاکنون تصمیمی در خصوص دورکاری کارمندان در استان و در ستاد ملی کرونا گرفته شده است.
وی تاکید کرد: باید تمامی جلسات ادارات و حتی استانداری با حداقل افراد و در صورت ضرورت برگزار شوند.
احمدزاده بیان کرد: دادستانی، نیروی انتظامی و فرمانداری‌ها از برگزاری تجمعات در استان ممانعت کنند و برخوردهای لازم صورت گیرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: رشد سریع و فراگیر اومیکرون در استان آغاز شده و باید تمامی خانواده‌ها مراقب باشند و فاصله‌های اجتماعی را رعایت و از ماسک استفاده کنند.



بیش از یک میلیون و ۱۴۰ هزار دُز واکسن در کهگیلویه و بویراحمد تزریق شد
رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: یک میلیون و ۱۴۰ هزار و ۴۵۸ دُز واکسن در کهگیلویه و بویراحمد تزریق شده که این تعداد در مجموع ۸۰ درصد واکسن تحویلیبه این استان است.
محسن رضائیان اظهار داشت: از ابتدای توزیع واکسن تاکنون یک میلیون و ۴۱۳ هزار و ۱۳۳ دُز واکسن تحویل دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد شده است.
وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۸ نفر دُز اول، ۴۹۱ نفر دُز دوم و ۲ هزار و ۹۰۱ نفر هم دُز سوم را دریافت کردند،
رضائیان با بیان اینکه سه هزار و ۶۲۴ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته واکسینه شدند، تصریح کرد: تاکنون ۵۲۲ هزار و ۹۶۸ نفر از مردم کهگیلویه و بویراحمد دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: ۴۶۹ هزار و ۳۱۰ نفر دُز دوم، ۱۴۶ هزار و ۷۳۱ نفر دُز سوم و یک هزار و ۴۴۹ نفر دُز یادآور را تزریق کردند.
رضائیان، جمع کل واکسن تزریق شده در استان را یک میلیون و ۱۴۰ هزار و ۴۵۸ دُز دانست و عنوان کرد: ۸۰.۷ درصد واکسن تحویلی به استان تزریق شده است.
وی با اشاره به موجودی ۲۶۴ هزار و ۷۱۱ دز واکسن کرونا در استان، تاکید کرد: سینوفارم و برکت بیشترین واکسن‌های تزریقی در استان بوده است.
از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون یک هزار و ۴۹ بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد جان خود را از دست داده است و ۸۶ هزار و ۵۶۴ نفر نیز بهبود یافته‌اند.
از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون یک هزار و ۴۹ بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد جان خود را از دست داده است و ۸۶ هزار و ۵۶۴ نفر نیز بهبود یافته‌اند.



نام شما

آدرس ايميل شما

رضا
Iran, Islamic Republic of
باسلام و احترام
جناب آقای دکتر احمدزاده چرا مدارس و دانشگاه ها و.......تعطیل نمیکنید. حتما باید. کار از کار بگذرد؟ بیسوادی بهتر از ..........هست. لطفا مدارس و دانشگاه ها را غیر حضوری کنید. اوضاع واقعا نگران کننده است
باتشکر
سهراب
Iran, Islamic Republic of
سلام
با این اوضاع شدید کرونا دستور بازگشایی مدارس و دانشگاهها که اوج انتقال بیماری کرونا در این دو مکان است به چه علت است . چراهیچ مسولی در این مورد سخن نمیگه و همه چون ریس جمهور یه حرفی زده و هیچ اعتراضی نمیکنن . مگه جان و سلامتی مردم براتون هیچ ارزشی نداره .
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
لطفا فکری به حال مدارس ابتدایی کنید
مدارس اصلا رعایت نمیکنند
اوضاع خیلی خراب شده است!!!!
اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

قطع همکاری یا به زبان خودمانی اخراج دو استاد دانشگاه بهشتی و صنعتی شریف باعث شد تا جمعی ...
 کنایه رئیسی به خاتمی / دلار 4200 تعیین تکلیف شد

 کنایه رئیسی به خاتمی / دلار 4200 تعیین تکلیف شد

به گفته ابراهیم رئیسی بخشی از کالاها از سبد 4200 حذف و در مقابل کارت اعتباری توزیع می‌شود....
‌زنان پاشنه آشیل‌دولت‌های سابق

‌زنان پاشنه آشیل‌دولت‌های سابق

بعد از دولت آقای هاشمی انحراف از دولت آقای خاتمی و با ورود به کنوانسیون رفع تبعیض علیه ...
1