کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

یک‌ شبه فرماندار / شاهکاری در کهگیلویه و بویراحمد

4 بهمن 1400 ساعت 20:42

فردی که تاکنون ارتباط استخدامی با دولت نداشته و هیچگونه ردیف استخدامی برای او در نظر گرفته نشده است، چگونه می‌تواند فرمانداری شهرستانی همچون لنده را برعهده بگیرد؟


بعد از ماه‌ها تغییر دولت، هنوز تکلیف برخی از پست‌های مدیریتی مهم در کهگیلویه و بویراحمد مشخص نشده است. فرمانداری لنده نیز هنوز بلاتکلیف مانده‌است. چندی پیش نیز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه جلال دارش قرار است جایگزین تورج رزمجو فرماندار شهرستان لنده شود. هر چند باید از انتصاب جوانان استقبال کرد اما نباید صرفِ جوان بودن ملاک انتخاب چنین پست مهمی قرار گیرد.
فرمانداری به عنوان یکی از پست‌های کلیدی نیازمند تجربه و تخصص و سابقه‌ی کاری در بخش‌های مختلف وزارت کشور است. این در حالی است که شنیده می‌شود دارش هیچگونه رابطه استخدامی با دولت ندارد و تاکنون در هیچ دستگاهی اسخدام نشده است. بنابراین شخصی که تاکنون ارتباط استخدامی با دولت نداشته و هیچگونه ردیف استخدامی برای او در نظر گرفته نشده است، چگونه می‌تواند فرمانداری شهرستانی همچون لنده را برعهده بگیرد. حالا از منابع غیررسمی شنیده شده است که قرار است نخست او را استخدام کنند و سپس به عنوان فرماندار معرفی کنند. گویی هیچ نیروی انسانی تحصیل کرده‌ی دیگری در این شهرستان وجود ندارد. در حالی که لنده از نظر نیروهای انسانی شاخص در سطح استان و کشور معروف است.
گفتنی است که در صورتی که دارش ردیف استخدامی هم داشته باشد، باید نخست سلسله‌مراتب لازم را می‌پیمود و از کارشناس و بخشداری و ... به فرمانداری می‌رسید. همان‌گونه که در دولت گذشته کرامت کریمی چنین راهی را پیمود.
لازم است بازرسی استان ورود کند که جلال دارش قرار است با چه مجوزی و طی کدام آزمون استخدام شود. آیا در خود استانداری افرادی وجود نداشتند که از سابقه کاری و تخصص لازم برای فرمانداری لنده برخوردار باشند؟
سید جواد هاشمی معاون سیاسی و امنیتی استانداری نیز لازم است که در این خصوص پاسخ دهد. ضمن اینکه در حکم خود سید جواد هاشمی نیز ابهامات زیادی وجود دارد. در طول این مدت نیز اقدام قابل توجهی درحوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و توسعه سیاسی و ... از سوی هاشمی دیده نشده است و دستگاه قضا فراتر از وظیفه‌ی خود، جور کارهای فرهنگی را در استان به دوش می‌کشد.


کد مطلب: 443907

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/443907/یک-شبه-فرماندار-شاهکاری-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1