تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۵۸
کد مطلب : ۴۴۳۹۰۰
به همت امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد؛

زنان نخبه کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند

۰
زنان نخبه کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند
کبنا ؛ به مناسبت روز زن و میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها از جمعی از زنان نخبه و مادران شهدا استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.
 به گزارش کبنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، همایش روز زن به همت امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد و با حضور آیت‌الله حسینی نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و سایر مدیران برگزار شد.
 سید جواد هاشمی در این همایش گفت: در عظمت شخصیت حضرت زهرا (س) همین بس که پیامبر فرمودند هر کسی فاطمه را بیازارد مرا آزرده و هر کسی مرا بیازارد خدا را آزرده است.
 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) علاوه بر اینکه در دامن مادری که اسلام را نجات داد پرورش یافت پدری داشتند که بهترین بشریت بر روی زمین است.
 وی با اشاره به جایگاه حضرت زهرا (س) افزود: این بانوی بزرگوار زندگی ساده‌ای داشتند و حتی شب ازدواج لباس عروسی خود را به نیازمندی بخشیدند.
 هاشمی با بیان اینکه شخصیت حضرت زهرا (س) برای زنان الگو باشد، گفت: ولایت‌پذیری این بانوی بزرگوار، ایثارگری و دفاع از اسلام، همسرداری، نقش مادری و سایر شخصیت‌های این بانوی بزرگوار الگوی زنان قرار گیرد. 
هاشمی در بخش دوم سخنان خود با اشاره به نقش تربیتی زنان در جامعه به حوادث اخیری که در شهر یاسوج موجب نگرانی مردم شد اشاره و عنوان کرد: اگر تربیت‌ها صحیح باشد هیچ‌گاه شاهد چنین حوادثی در جامعه نخواهیم بود.
 وی به اشاره به اینکه نقش زنان در جامعه کمتر آر مردان نیست، افزود: زنان در طول تاریخ اسلام همواره در میدان حاضر بودند، در جنگ تحمیلی هم شاهد این ایثارگری آنها بودیم.

 وی بیان کرد: بسیاری از بانوان در خط مقدم جنگ بودند، آن‌هایی هم که در خط مقدم نبودند فرزندانی تربیت کردند تا ما امروز به برکت از خود گذشتگی آنها در آرامش و امنیت باشیم.
 پیش از سخنان معاون استاندار، نادیا صداقت مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد به اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: امور بانوان طرح توانمندسازی زنان مبتنی بر مشاغل خانگی و طرح توان‌افزایی و ارتقاء تاب‌آوری را برگزار کرد.
 وی با اشاره به ایجاد ۵ پارک بانوان در استان افزود: چند شهرستان استان پارک نداشتند که با فرمانداران مکاتبه کردیم.
 مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به راه‌اندازی صندوق خرد محلی با همکاری صندوق کارآفرینی امید گفت: زنان و دختران ورزشکار نیازمند حمایت هستند که در تلاش می‌کنیم با جذب اسپانسر شاهد موفقیت بیشتر زنان ورزشکار در استان کهگیلویه و بویراحمد باشیم.
 وی بیان کرد: جایگاه مدیریتی زنان از ۶ درصد سال ۹۶ به ۱۷.۱ در سال جاری ارتقاء یافته که بیانگر توجه به توانمندی زنان است.
 مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد از احداث ساختمان خوابگاه دختران دانش‌آموز در دیشموک خبر داد و گفت: خانه امن برای حمایت از زنان آسیب‌دیده در حوزه آسیب‌های اجتماعی راه‌اندازی شد.
در پایان این همایش از جمعی از بانوان نخبه و مادران شهدا تقدیر شد.













نام شما

آدرس ايميل شما

ابهام در لايحه رتبه‌بندي معلمان

ابهام در لايحه رتبه‌بندي معلمان

سخنگوي شوراي نگهبان افزود: «در ماده ۶ نيز از آنجا كه مشخص نبود، چنانچه پس از اعمال رتبه‌بندي،...
جاي خالي استاد

جاي خالي استاد

عصر روز جمعه در نخستين روز بهمن ماه و در شرايطي كه افكار عمومي ايرانيان تحت‌الشعاع حاشيه‌هاي ...
حراج جان

حراج جان

روزنامه شهروند در گزارشی آورد: ١٠ نفس، ١٠ زندگی تسلیم مرگ شدند. دوباره برف و کولاک قربانی ...
1