کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در شورای اداری شهرستان بویراحمد مطرح شد؛

اجحاف حقوق معلولان در معابر و اماکن شهر یاسوج

29 دی 1400 ساعت 17:58

رئیس اداره بهزیستی بویراحمد در نشست شورای اداری شهرستان بویراحمد خواستار توجه مسئولان به رعایت حقوق انسانی معلولان و مناسب سازی معابر و اماکن عمومی شد.


رئیس اداره بهزیستی بویراحمد در نشست شورای اداری شهرستان بویراحمد خواستار توجه مسئولان به رعایت حقوق انسانی معلولان و مناسب سازی معابر و اماکن عمومی شد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، امروز چهارشنبه (29 دی ماه 1400) رهام ولایتی به قانون حقوق حمایت از حقوق معلولان اشاره کرده و گفت: رفت و آمد در خیلی از ادارات ما سخت است، اکثر معابر برای معلولان مناسب سازی نشده است.
وی گفت: ساختمان ها به شکلی ساخته شده که رفت و آمد معلولان یا سالمندان در برخی از ادارات اصلا امکان پذیر نیست، و این افراد نمی توانند مطالبات خود را در ادارات پیگیری کنند.
ولایتی اظهار کرد: از آقای اکبری رئیس شورای شهر و نماینده شهرداری خواستارم که به این مسئله توجه کنند، معلولان در بازدید از بازار در سطح شهر، در اکثر معابر امکان رفت و آمد وجود ندارد و ناکام به خانه برخواهد گشت، این مسئله ای عمومی است.
ولایتی گفت: معلولان از اداره بهزیستی این درخواست را دارند که معابر شهری برای آنان مناسب سازی شود.
ولایتی بیان کرد: بسیاری از معلولان نیازی به هزینه مستمری ندارند، درخواستی که دارند این است که معابر مناسب سازی شوند تا بتوانند حضور اجتماعی داشته باشند.

وی گفت: از دانشگاه ها گرفته شده تا مدارس و ادارات نیاز به توجه مسئولان دارند، تقاضا مندم به ویژه مناسب سازی کوی آموزش و پرورش صورت گیرد.
ولایتی اظهار کرد: مناسب سازی جهت اصلاح معابر و وسایل حمل و نقل شهری و روستایی، ساختمان ها و اماکن باید به گونه ای باشد که افراد دارای معلولیت بتوانند آزادانه و با حفظ رعایت حقوق فردی و رعایت شأن و منزلت انسانی بصورت برابر با افراد عادی، از امکانات و زیرساخت های موجود بهره مند شوند.

 


کد مطلب: 443708

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/443708/اجحاف-حقوق-معلولان-معابر-اماکن-شهر-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1