کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در استان؛

جان باختن دو بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد

29 دی 1400 ساعت 17:16

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار قربانیان کرونا در استان به 1048 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته 2 بیمار در استان جان خود را از دست دادند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار قربانیان کرونا در استان به 1048 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته 2 بیمار در استان جان خود را از دست دادند.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، امروز چهارشنبه (29 دی ماه 1400) دکتر پرویز يزدان‌پناه افزود: هم اکنون 75 بیمار در بيمارستان هاي استان بستري مي باشند كه 13 نفر مبتلای قطعی و 3 نفر از اين بیماران در بخش مراقبت هاي ويژه تحت درمان هستند.
وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 86 هزار و 442 نفر بهبود یافته گزارش شده است.
وی اذعان داشت: از 307  نمونه pcr و رپید تست دريافت شده از آزمايشگاه هاي  سلولي و مولكولي ياسوج و دهدشت حدود 8 درصد موارد مثبت بودند كه بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد و گچساران بودند.از ١٥ مورد مثبت تست كرونا كه  ديروز در شهرستان بويراحمد تكرار شد متاسفانه ٦ مورد از آنها تست اميكرون مثبت داشتند  كه همه آنها در سنين ميانسالي  بودند(٣٥ تا ٥٠ سال).لذا بايد احتمال ورود اميكرون را به همه شهرستان هاي استان داد .
يزدان‌پناه خاطر نشان کرد: با توجه به  ورود اميكرون به استان مردم بايد احساس خطر نمايند و رعايت كامل دستورالعمل هاي بهداشتي را بنمايند زيرا در اين شرايط، احتمال سرايت بيشتر بيماري  وجود دارد كه نتيجه آن مرگ و مير عده اي از هم استاني ها خواهد بود.  با توجه به نقش واكسن در بيماري كرونا خواهشمند است دانش آموزان ١٢ تا ١٨ ساله ،كساني  كه تزريق واكسن نداشته اند و كسانيكه نياز به دوز هاي سوم و يا يادآور  دارند هر چه سريع تر به مراكز واكسيناسيون مراجعه نمايند تا واكسن مناسب براي آنها تزريق شود .


کد مطلب: 443706

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/443706/جان-باختن-دو-بیمار-کرونایی-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1