تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب : ۴۴۳۶۸۹
در شورای اداری شهرستان بویراحمد مطرح شد

فرماندار بویراحمد: پیش روندگی و پیش برندگی در مدل مدیریت تحولی لازم است / اگر تحول ایجاد نشود، دچار سکون و مرگ می‌شویم / هشدار می‌دهم به فروشگاه‌های زنجیره‌ای / هر جا منابع طبیعی را نگاه می‌کنیم، دچار مسئله و مفسده شده است / برای برون رفت از بن بست‌ها نگاه‌های کوتاه و مقطعی جواب نمی‌دهد / اصل‌هایی که فرماندار بویراحمد به مدیران گوشزد کرد

۱۰
۰
فرماندار بویراحمد: پیش روندگی و پیش برندگی در مدل مدیریت تحولی لازم است / اگر تحول ایجاد نشود، دچار سکون و مرگ می‌شویم / هشدار می‌دهم به فروشگاه‌های زنجیره‌ای / هر جا منابع طبیعی را نگاه می‌کنیم، دچار مسئله و مفسده شده است / برای برون رفت از بن بست‌ها نگاه‌های کوتاه و مقطعی جواب نمی‌دهد / اصل‌هایی که فرماندار بویراحمد به مدیران گوشزد کرد
کبنا ؛فرماندار بویراحمد ضمن بر شمردن چند اصل مهم برای مدیران، گفت: اگر در سیستم اداری تحول نباشد، راهی جزء سکون، روزمرگی و مرگ نخواهیم داشت.
به گزارش کبنا، صبح امروز (چهارشنبه 29 دی ماه 1400) شورای اداری شهرستان بویراحمد به ریاست شهرام مهدوی مطلق فرماندار شهرستان بویراحمد برگزار شد شهرام مهدوی‌مطلق در ابتدای صحبت‌هایش چهار تذکر را به مدیران داد و گفت: اولاً؛ مدیرانی که دعوت نامه برای آنها ارسال می‌شود، باید حتماً در جلسه حضور پیدا کند و اگر کسی عذرموجه‌ی دارد، باید از قبل اعلام کند. دوماً؛ کسانی که در جلسه حضور پیدا می‌کنند، به احترام کسانی که حضور دارند، تا آخر جلسه بمانند نه اینکه وسط جلسه عذرخواهی کنند و بروند سوماً؛ کسانی که در جلسه تشریف دارند، واقعاً در جلسه تشریف داشته باشند، چهارماً؛ خود این جلسات را دست کم نگیریم، حسن این جلسات هیچ چیزی هم که نباشد، همدلی، هم‌افزایی و همراهی و صمیمیت به همراه دارد.



فرماندار شهرستان بویراحمد در ادامه با قدردانی از اصحاب رسانه و دستگاه‌های خدمات رسانی و دولتی، اظهار داشت: برخی از دستگاه‌ها به طور معمول و مرسوم پای کار بودند، اینکه به طور معمول و روزمره پای کار باشیم خیلی هنر نیست. ارزش افزوده مدیریت در کار و تلاش مصاعف بر این روال معمول است. من شاهد بودم وقتی مسئله‌ای به وجود آمد، مثلاً برقی قطع و یا راهی مسدود می‌شد، مسئول می‌گفت، بگذاریم فردا. ما این را نمی‌پذیریم. هیچ دلیلی ندارد که کاری را می‌توانیم در آن واحد و زمان انجام بدهیم به فردا واگذار کنیم. مسئولان خودشان را جای مردم بگذارند، تا فردا چه بکشند؟ من از حوزه راهداری تشکر می‌کنم که تا ساعت 6 صبح شاهد بازگشایی راه روستایی بودند. در بحث خدمت رسانی خدای نکرده، کار را به فرداها واگذار نکنیم.
وی با بیان اینکه در سطح شهرستان‌ها و سیستم اداری نیاز به تحول داریم، افزود: برای ارتقاء و تعالی، تحول ناظر به تغییر یا اصلاح مقطعی و یا حفظ وضع موجود نیست. حفظ وضع موجود هیچ کمکی به وضع موجود نمی‌کند. تحول دگرگونی زیربنایی برای پیشرفت، رشد و پویایی و نقطه مقابل رکود و سکون و روزمرگی است. گاهاً ادارات مبتلا به روزمرگی هستند، لذا در یک سیستم اداری تحول ایجاد نشود. ما راهی نداریم جز اینکه به سکون و روزمرگی و گاهاً به مرگ مبتلا خواهیم شد. در آموزه‌های دینی ما هم هست تا اراده نکنیم، هیچ تحولی ایجاد نخواهد شد. 
مهدوی‌مطلق در ادامه به خلاء بزرگ سیستم اداری در شهرستان بویراحمد اشاره کرد و گفت: هم بین ادارات و هم بین ادارات و مردم فاصله ایجاد شده که این خلاء بزرگی است. احساس می‌کنم بین ادارات شهرستان و ادارات بالادستی این فاصله به وجود آمده است. یکی از مزیت‌های تحول در سیستم اداری این است که این ارتباطات بیشتر و این فاصله‌ها کمتر شود. هر چه فاصله‌ها بین مردم و مسئولان، بین مسئولان باهمدیگر، فاصله بین مسئولان با رده بالادستی و پایین دستی با یکدیگر کمتر بشود، همه اینها، سبب ارتقاء یک شهرستان خواهد شد. این در تحول اداری نقش دارد.

وی افزود: تحول یک بحث درونی و اراده‌ای است. تنها راه عبور از بعضی از مسائل و مشکلاتی که گفته شد، روحیه جهادی است. روحیه جهادی این نیست که کار و وظیفه معمول و روتین را طبق همان روال عادی انجام بدهیم. باید تلاش مضاعی داشته باشیم. لذا به نظر می‌رسد برای تحول، خصوصاً در دهه چهارم انقلاب بهترین الگو برای کار تحولی تاکید و پیاده سازی فرامین بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری است. من تاکید می‌کنم همه مدیران در دستگاه‌های مختلف بیانیه گام دوم رهبر انقلاب را که خود ایشان هم تاکید دارند که کار روی آن بشود. در بندهای مختلف آن مدیریت‌های تحولی در این بیانیه به راحتی می‌توانیم احصا و پیاده سازی کنیم.
مهدوی‌مطلق گفت: بیانیه گام دوم انقلاب الگوی خوبی برای کار تحولی و مدیریت تحولی در دهه چهارم انقلاب اسلامی است. خیلی از مسائل و زیرساخت‌ها و مصائب دچار یک دگرگونی‌هایی شده که باید با یک نگاه تحولی به آن بپردازیم.
     
فیلم) صحبت‌های شهرام مهدوی مطلق فرماندار بویراحمد در جلسه شورای اداری

شهرام مهدوی‌مطلق فرماندار شهرستان بویراحمد بر چند اصل مهم تاکید کرد و گفت: باید این چند اصل در سیستم اداری ساری و جاری شود، البته هست، اما بنده مجدداً روی آن‌ها تاکید می‌کنم. اصل مردمی بودن و تکریم مردم. تکلیف‌گرایی و در میدان بودن به نوعی پیش‌برندگی و پیش‌روندگی به تعبیر شاعر، ذات نایافته از هستی بخش / کی تواند که شود هستی بخش.
وی افزود: تا ما جلو نباشیم و جلوتر حرکت نکنیم، نمی‌توانیم دیگران را به جلو  حرکت دهیم. اینکه ما بگوئیم فلان کارشناس، فلان معاون و مدیر برو کار درست نمی‌شود. بهتر آن است که ما جلو برویم و بگوئیم بیا. بنابر این در پیش روندگی و پیش برندگی مدل مدیریت تحولی لازم است که بدانیم بیشتر با مسائل و نظام مسائل مردمی آشنا شویم و ورود کنیم.



وی افزود: اصل مدیریت جهادی و نگاه انقلابی در اجرای برنامه‌ها. نگاه انقلابی، می‌دانید که ما در مشکلات داریم رشد می‌کنیم. مثلاً در بحث دفترچه تأمین اجتماعی ما تحریم بودیم، اما با حذف دفترچه و الکترونیکی کردن آن تحول ایجاد شد. تحریم‌ها هم نبود، شاید هنوز که هنوز بود دفترچه‌ها کاغذی بودند. بنابر این هر جا عسر و حرج و تنگنا ایجاد شد باید منتظر گشایش ایجاد باشیم. رشد ما در مشکلات است. این را از نگاه انقلابی بیان کردم.
مهدوی گفت: استفاده از نخبگان دانشگاهی در برنامه‌ها و پروژه‌ها ضرورت دارد.
وی افزود: اصل خودسازی مدیران، تا مدیری خود ساخته نباشد، نمی‌تواند یک اداره و یا دستگاه را بسازد. در شهرستان بویراحمد در بحث حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی، دچار خسران شده‌ایم هر جا را نگاه می‌کنیم این محیط دچار مسئله و مفسده شده، خواهش من این است که در بحث حفاظت از منابع طبیعی خصوصاً در شهرستان بویراحمد که منطقه بکر گردشگری به واسطه همین طبیعت و محیط زیستش هست، باید نگاه ویژه کنیم. 
فرماندار بویراحمد گفت: من اعلام می‌کنم از این تاریخ به بعد هر گونه مجوز در بحث محیط زیست و منابع طبیعی بدون از شورا و کارگروه‌های تخصصی نباید انجام بگیرد. عزیزان از همین جا دست نگه دارند. طبیعت را دارند به تاراج می‌برند.
وی در ادامه اضافه کرد: رصد پروژه‌های تعریف شده هر دستگاه برای دریافت بودجه و یا اگر بودجه‌ای دریافت شده، چگونه هزینه شده است. دیروز به مجموعه برنامه ریزی و عمرانی تاکید کردیم که پروژه پروژه رصد شود که هر پروژه چه مقدار اعتبار گرفته و چگونه هزینه شده است. ادارات و سازمان خودشان رصد و بررسی کند.
مهدوی‌مطلق گفت: هر اداره به طور جد پیگیر مصوبات سفر ریاست جمهوری باشند. رقم خوبی در سفر ریاست جمهوری به استان تفاهم شده است. پیگیری باید شود و هر اداره مصوبه اداره خودش را پیگیری کند.
وی افزود: برای تحول و توسعه شهرستان نیاز به تعریف و بازتعریف طراحی پروژه‌های کلان و مگاپروژه داریم. در بحث آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد نیاز به طراحی یک پروژه بزرگ است. مثلاً در حوزه آب، نه تولید آب داریم و نه  افزایش دبی آب داریم. مخازن ما همان مخازن 10 سال و 20 سال پیش است. از همان 10 سال پیش، مخزن آب اضافه نکردیم. در صورتی که سالانه حدود 6 هزار نفر به مصرف کننده آب اضافه می‌شود و این یک معضل جدی است و باید مگاپروژه برای آن تعریف شود. و می‌توان از ظرفیت قرارگاه خاتم در این خصوص استفاده کرد. 
فرماندار بویراحمد گفت: باید برای برون رفت از این بن بست‌ها نگاه‌های کوتاه و بحث‌های مقطعی جواب نمی‌دهد و باید پروژه‌های کلان تعریف و به آن بپردازیم. 
وی در ادامه به استقلال ادارات شهرستان بویراحمد اشاره کرد و گفت: صفر تا 100 ادارات شهرستان با مجموعه فرمانداری است. از عزل و نصب گرفته تا همه موارد.  این نقیصه وجود دارد که ادارات کل گاهاً در شهرستان بویراحمد مجری هستند در هر دستگاهی که ادارات کل مجری هستند، فرمانداری بویراحمد پاسخگو نخواهد بود. بر اساس قوانین وزارت کشور، تصمیم در خصوص ادارات شهرستانی باید در فرمانداری انجام بگیرد. اختیارات را از ادارات کل بگیرد.

مهدوی‌مطلق در ادامه به افتتاح میدان میوه و تره بار اشاره کرد و گفت: باید همه این میدان را برای کم کردن واسطه‌ها حمایت کنیم.
وی به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها به طور کامل نیز گریزی زد و گفت: سازمان‌های خدمات رسان، نیروی انتظامی و ادارات تدابیر لازم را در این خصوص داشته باشند. همه ادارات در فصل زمستان باید آمادگی کامل داشته باشند. 
وی افزود: اگر ادارات به قانون عمل نکنند، نمی‌تواند مجری اجرای قانون باشد. در خدمات متقابل ادارات به هم، قانون ملاک باشد.
فرماندار شهرستان بویراحمد در ادامه به فروشگاه‌های زنجیره‌ای هشدار داد و گفت: هشدار می‌دهم و می‌دانم که چند اخلال ایجاد می‌کنند، در بحث نظام کالا و احتکار کالا، گردش مالی و حذف فروشگاه‌های خرد و رشد قارچ گونه اشکالاتی دارند. اگر بخواهند، در بحث گردش مالی و تبعیت از ستاد تنظیم بازار و احتکار کالا همکاری نکنند، حتماً با آنها برخورد می‌کنیم.
وی افزود: دست کارخانه‌جات را می‌بوسیم و حامی آنها هستیم اما گردش مالی آنها باید در سیستم بانکی این استان انجام بگیرد. 
مهدوی‌مطلق گفت: اجرای همه مصوبات ستاد کرونا الزامی است.
فرماندار بویراحمد گفت: بانک‌ها فرایند ارائه تسهیلات را کمتر کنند تا مردم و همه بتوانند از تسهیلات استفاده کنند و  خدای نکرده اعتباری برگشت نخورد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
احسنت
عالی ودقیق وعالمانه شروع کردی فرماندارجوان
خداقوت
من
Iran, Islamic Republic of
عالمانه چه؟۲خطبه خوند۳غلط داشت
یاس
Iran, Islamic Republic of
خطبه سیچنته کار را درست شروع کرد دمش گرم
Iran, Islamic Republic of
حرفو که همه بلدن بزنن، عالمانه دیگه چیه؟ اینهمه عالم داریم.... مرد عمل و کار میخواهیم
مارگون
Iran, Islamic Republic of
اخی بخدا .غیر فرماندار.......
Iran, Islamic Republic of
سلام میکنم خدمت آقای مهدوی مطلق هزاران سوال .چرا اصلا هیچ چیز شهرمان نشان ازشهرندارد اگرموافق بودید فرخوان بزنید تا به تنهایی خدمتتان بگویم که چرا شهرمان شهرنیست حتی برای نمونه یک خیابان استاندارد هیچ .یک خیابان سالم وبدون عیب نداریم چرا ادارات باهم هماهنگی ندارن یکیش میادکندوکاری میکمند ودگه کسی سراغش نمیاد مگرمنتظر کی هستند که بیاد شهرمارادرست کند خودرو روهرپل فلزی روی جدول عبورمیکنه یا صداش خیلی زیادهست یااگر ازیک سرش عبورکرد آنطرفش مثل آلاکلنگ میاد بالا چرا فقط برای درست کردن سرعت گیر که توشهرما اسمش مانع هست که مانع درشهرما اسم درستش هست میدانید سرعت گیر اصلا نیازنداریم .چرا ؟چون خیابان درست نداریم وکل خیابانهای ما خودشان پراز چاله چوله هستن وفکراینو کردن که اگرنیازباشد آمبولانس باسرعت مریض بدحال را به دکتربرساند موانع باعث مرگش میشود همه مردم شهرهای اطراف یاسوج را دیدن وهزاران عیب دیگر کاش فرصت گیرم میامد تاخدمتتان بگویم که شهرما فقط اسمش شهر هست هیچ نشانه ای ازشهر ندارد مثلا ازقیرکاربرای لکه گیری آسفالت استفاده میکنن درصورتی که این کارنیازبه تخصص دارد لکه آسفالت را که میگرن یا پایین تراز سطح آسفالت هست یابالاتراز آن هست آخه مردم پول دلدن ماشین خریدن ماشینی که توشهرما هنگام حرکت چنان سروصدای دارد که راننده فکرمیکنه تمام پیچهاش در رفته وباهمان ماشین میرود شیراز وقتی درحرکت هست همان ماشین انگارتازه ازکارخانه اومده بیرون این مردم حق ندارند خیابانشان همسطح وآسفالتش بدون چاله چوله باشد علتش اینه که کارشناس نمیداند یه چاله درخیابان یعنی تصادف یعنی بازی باجان ومال مردم یعنی مردم راهیچ حساب کردن یعنی بی احترامی به مردم
یاحق
Iran, Islamic Republic of
وقتی نظر ی میدهیم فکر کنیم چقدر از روی حسادت وغرض ورزی قضاوت میکنیم؟
حسادت خیلی بد است.
از عزت دیگران حسودی نکنیم
فقط خودمان را رنج وآزار میدهیم وبس.
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
درود بر مدیر جهادی، ان شالله این افکار بصورت عمل اجرایی بشه
عدم آگاهی فرماندار جدید از صحبت های ایشان بر می آید.
فقط حرف زده براساس یکسری اطلاعات که دقیقا خودش هم نمی داند چیست!!!
و مشخصا نشان می دهد که مدیریت و آگاهی لازم برای فرمانداری بویراحمد را ندارد.
انشاء الله با تلاش و کوشش آگاهی و توانایی خود را افزایش دهد چون اگر با همین فرمان حرف های بی خود اگر پیش برود نتیجه بخش نخواهد بود.غرور هم عامل دیگیری است که بایستی در خود بشکند.
ahmad momeni
Romania
درود بر دكتر مهدوى فرماندار پرتلاش ،جوان 👏👏👏
حراج جان

حراج جان

روزنامه شهروند در گزارشی آورد: ١٠ نفس، ١٠ زندگی تسلیم مرگ شدند. دوباره برف و کولاک قربانی ...
‌تجمعات آزاد می‌شود؟

‌تجمعات آزاد می‌شود؟

تا زمانی که تجمعات در شرایط عادی باشد و مردم مطالبات خود را مطرح کنند، برخوردی صورت نمی‌گیرد....
ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

«من همیشه از اکبر می‌ترسیدم. وحشت داشتم که با او مخالفت کنم. برای همین مجبور بودم که ...
1