تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۵۱
کد مطلب : ۴۴۳۶۸۴
کبنا از شورای اداری شهرستان بویراحمد گزارش می‌دهد

مدیران بررسی کنند که پول کارخانه‌ها و فروشگاه‌های بویراحمد چرا به جیب تهرانی‌ها و اصفهانی‌ها می‌رود؟ / 6 ماه حقوق کارگران شهرداری یاسوج معوق شده / وقتی کسی باید از فارس بیاید و پول به بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد بدهد!

۳
۱
مدیران بررسی کنند که پول کارخانه‌ها و فروشگاه‌های بویراحمد چرا به جیب تهرانی‌ها و اصفهانی‌ها می‌رود؟ /  6 ماه حقوق کارگران شهرداری یاسوج معوق شده / وقتی کسی باید از فارس بیاید و پول به بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد بدهد!
کبنا ؛عدم پرداخت 6 ماه حقوق کارگران شهرداری یاسوج و منابع پولی که از استان خارج می‌شود و گلایه از فرمانداران سابق بویراحمد از مهمترین مطالبی بود که در شورای اداری شهرستان بویراحمد مطرح شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (چهارشنبه 29 دی ماه 1400) نشست شورای اداری شهرستان بویراحمد به ریاست شهرام مهدوی مطلق فرماندار جدید شهرستان بویراحمد برگزار شد. در این نشست هر کدام از مدیران به معرفی و بیان نکات مهمی از وضعیت ادارات خود ارائه می‌کردند.
محمد یزدان‌پناه رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد در این نشست به مشاهده شدن سویه جدید کرونا اُمیکرون در شهرستان گچساران اشاره کرد و گفت: در شهرستان گچساران سویه جدید اومیکرون ورود کرده و احتمال هست که در شهرستان بویراحمد این سویه جهش یافته انتقال پیدا کند و باید آمادگی لازم باشد.

یزدانپناه اظهار کرد: مدیران شهرستان بویراحمد با مرکز بهداشت همکاری داشته باشند و گزارش‌های خود را به ستاد کرونا ارائه دهند.
وی گفت: از ادارات حامل‌های انرژی از جمله اداره آب، برق، گاز خواستاریم که جهت پرداخت قبوض فشار نیاورند و بصورت اقساط پرداخت شود.
رئیس مرکز بهداشت بویراحمد با بیان اینکه ادارات روابط بهداشتی خود را هنوز به شبکه بهداشت معرفی نکرده‌اند، بیان کرد: ادارات مختلف از جمله اداره آموزش و پرورش رابط بهداشتی خود را معرفی کنند. رعایت پروتکل‌ها در ادارات و اصناف بالاتر از 80 درصد ولی از جانب مراجعان کمتر از 70 درصد است، اگر ادارات رابطان بهداشتی خود را معرفی کنند رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزایش خواهد یافت.
دکتر امیرعبداله آزادی رئیس بیمارستان شهدای گمنام یاسوج با اشاره به ترافیک در حلوی این بیمارستان، گفت: نقطه حادثه خیزی است. با توجه به تردد زیاد افراد امیدوارم در این خصوص چاره‌اندیشی شود.
وی به موضوع فضای مجازی اشاره و بیان کرد: فضا و شرایط روانی جامعه ارتباط مستقیمی با میزان مراجعه مردم به مراکز درمانی دارد، زمانی که شرایط روانی جامعه در وضعیت خوبی باشد، میزان مراجعه مردم به مراکز بهداشت و درمان کم می‌شود و زمانی که فضای جامعه منفی باشد میزان مراجعه مردم به مراکز درمانی افزایش می‌یابد.

آزادی اظهار داشت: از فرماندار شهرستان خواستارم بحث فضای مجازی و رسانه‌ها مورد توجه زیادی قرار بگیرند، اطلاع رسانی‌ها صورت بگیرد. اخبار و اطلاعات منفی در فضای مجازی اثرگذار است. یک خبر منفی بازدیدهای بیشتری دارد. خواستارم اخبار مثبت مورد توجه قرار بگیرد. خبرهای منفی در فضای بسته مورد بررسی قرار بگیرد. خبرهای منفی صدها لایک می‌خورند، اما خبرهای مثبت چند لایک بیشتر نمی‌خورند.
چابک رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بویراحمد در این جلسه با گلایه از فرمانداران سابق گفت: در هیچ دوره‌ای فرمانداران قبلی شهرستان بویراحمد از کتابخانه‌های عمومی بازدید نداشتند و به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اهمیتی نمی‌دادند، امیدواریم که حضرتعالی به کتاب و کتابخوانی توجه داشته باشید.
وی اضافه کرد: 9 کتابخانه در سطح شهر یاسوج وجود دارد و به آحاد مردم خدمت رسانی می‌کند.
شریعتی نماینده بانک رفاه در این جلسه با بیان اینکه جلسات را نباید خسته کننده کنیم، افزود: باید بیشتر تابع بازار کار باشیم البته این جلسه مستثنی است.
وی اضافه کرد: خیلی از موارد را می‌توان در کمیته‌های مرتبط و خاص بررسی کنیم و بعد در جلسه شورای اداری مورد بررسی قرار داد.
وی در پاسخ به صحبتی گفت: ما بانک‌ها بیشتر از همه کار می‌کنیم و کمتر از همه حرف می‌زنیم. هر کس به اندازه عملش حرف بزند، جهان را سکوتی عجیب فرا می‌خواهد.
شریعتی در ادامه گفت: بانک‌ها به میزانی که منابع دارند خدمت رسانی می‌کنند، استان ما وضعیت اقتصادی خوبی ندارند، اگر می‌خواهیم کاری کنیم، باید به فکر منابعی باشیم که از استان خارج می‌شوند.
نماینده بانک رفاه در ادامه دست روی مسئله مهمی گذاشت و گفت: خروج منابع از استان، اقتصاد استان کهگیلویه و بویراحمد را تهدید می‌کند و معضل بزرگی است. به طورمثال؛ منابع ایستگاه تقویت فشار گاز منطقه شترخون واقع در شهرستان دنا، گرد و خاکش را مردم این استان می‌خورند و نفعش را اصفهانی‌ها می‌برند.

شریعتی تاکید کرد: مدیران بررسی کنند اندک کارخانه‌هایی که در بویراحمد حضور دارند، ببینند پول این کارخانه‌ها کجا می‌رود؟ گرد و خاک و آلودگی این کارخانجات برای مردم است و پول این کارخانه‌ها به فارس و اصفهان و تهران واریز می‌شود.
وی در خصوص فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای نیز گفت: این فروشگاه‌ها کارتخوان سیار دارند و حساب خود را در شهرهای بزرگ فارس، تهران و... باز می‌کنند و پول به آنجا واریز می‌شود. در واقع دستگاه‌های کارت‌خوان این فروشگاه و مراکز اقتصادی از استان‌های دیگر می‌آید.
20 میلیارد بدهی ادارات به شهرداری پرداخت شود
فتاحی معاون خدمات شهرداری یاسوج در این نشست به عدم همکاری ادارات با شهرداری و معوق شدن حقوق کارگران اشاره کرد و اظهار داشت: بصورت ماهیانه 3 میلیارد تومان هزینه جمع آوری پسماند شهری بویراحمد می‌شود، شهرداری از طریق بخش خصوصی و 500 نفر کارگر خدماتی این کار را انجام می‌دهد، قریب 20 میلیارد تومان از ادارات مختلف بابت عوارضات پسماند طلبکاریم.
فتاحی با بیان اینکه «کارگران شهرداری را دریابید، این کارگران 6 ماه حقوقشان معوق شده است» اظهار کرد: وضعیت مالی شهرداری یاسوج بخاطر عدم پرداخت عوارض پسماند در مضیقه است.

وی افزود: عید و سال جدید نزدیک است و خانواده‌های این کارگران نیز چشم انتظار دریافت حقوق خود هستند. در این خصوص شهرداری را یاری کنید.
رئیس آب و فاضلاب مادوان گفت: شهر مادوان شهر مهاجرپذیری است که مشکلات زیادی دارد، در کل استان و کشور، هیچ شهری وضعیت مهاجرپذیری شهر مادوان را ندارد. این شهر در زمینه زیرساخت‌های آب و فاضلاب، در خصوص ذخیره آب و انتقال آب مشکلات زیادی وجود دارد، که خواستاریم بصورت کوتاه مدت فعلاً فکری برای حل این وضعیت شود، چرا که تابستان آینده با مشکلاتی در حوزه آب و فاضلاب مواجه خواهیم شد.
شهربانو بختیاری رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 1700 دانش آموز استثنایی در استان کهگیلویه و بویراحمد مشغول به تحصیل هستند، که از این میزان 32 درصد در شهر یاسوج هستند.
بختیاری اظهار داشت: دانش آموزان استثنایی به دستگاه‌ها و امکاناتی نیاز دارند و همچنین زیرساخت‌هایی که هزینه زیادی می‌برند، انتظار داریم مسئولان به این موضوع توجه کنند.
ذکاوت شهردار مادوان گفت: بلهزار ورودی شهر ما است، کلیه عوارض دهیاری‌ها به حساب بنیاد مسکن می‌رود. منطقه 20 متری منطقه دانشگاه آزاد وضعیت بحرانی دارد، قرار بر این بوده که بنیاد مسکن همکاری کند، چون دهیاری بودجه‌ای ندارد. انتظار از بنیاد مسکن و فرمانداری داریم که این مشکل را حل کنند.
وی خطابه به راهداری نیز گفت: پل‌های اصلی جاده سی سخت مسدود است، نامه زده‌ایم، اداره راهداری باید قبل از فصل زمستان این پل‌ها را باز می‌کرد و هنوز مسدود است.
معاون اورژانس 115 شهرستان بویراحمد گفت: اورژانس 115 دارای 16 پایگاه در شهرستان بویراحمد است، که بصورت 24 ساعته به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی افزود: خواهشمندیم از پایگاه‌ها بازدید کنید، چون تاکنون هیچ توجهی به اورژانس نمی‌شده، با توجه به حجم مأموریت اورژانس که بطور میانگین هر پایگاه 10 مأموریت دارد، فشار کاری موجب می‌شود کارکنان دچار آسیب شوند.  انتظار داریم توجه بیشتری به مراکز اورژانس این شهرستان شود.
علیرضانژاد نماینده بانک سپه استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه به موضوع نماینده خزانه بانک‌ها در استان اشاره کرد و گفت: اگر بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد پولی نیاز داشته باشند، باید صبر کنند تا نماینده خزانه از استان فارس بیاید و پول را به بانک‌ها تحویل بدهد و یا بانک‌ها به استان فارس بروند و پول مورد نیازشان را بیاورند.
وی افزود: شما تصور کنید که بانکی بخواهد یک میلیارد تومان تسهیلات به سرمایه گذاری بدهد، باید نماینده خزانه که در استان فارس حضور دارد، بیاید و این پول را بدهد. نماینده خزانه هر دو هفته یک بار به استان می‌آید. گاهی هم بیشتر می‌شود. 
نماینده بانک سپه گفت: باید فکری به حال این قضیه کرد. 

بیشتر بخوانید:

اجحاف حقوق معلولان در معابر و اماکن شهر یاسوج

فرمانداری بویراحمد: پیش روندگی و پیش برندگی در مدل مدیریت تحولی لازم است / اگر تحول ایجاد نشود، دچار سکون و مرگ می‌شویم / هشدار می‌دهم به فروشگاه‌های زنجیره‌ای / هر جا منابع طبیعی را نگاه می‌کنیم، دچار مسئله و مفسده شده است / برای برون رفت از بن بست‌ها نگاه‌های کوتاه و مقطعی جواب نمی‌دهد / اصل‌هایی که فرماندار بویراحمد به مدیران گوشزد کرد



 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
این جلسات کشک هم توشون نیست .مشکلی حل نمیشه به خدا فقط دارین پول بیت‌المال رو به هدر میدید
مطلع
Iran, Islamic Republic of
/ مدعی هستی دکتری علوم سیاسی آنهم ناقص خوندی چرا با این چرت و پرت هات اختلاف بین استانها درست می کنی
رییس سازمان
Iran, Islamic Republic of
پس بقیه چی شد؟؟؟؟؟
خیلی‌ خیلی از نحوه ی انتشار اخبار شما متأسفم

افسوس.......
سعید جلیلی اپوزیسیون دولت می‌شود؟

سعید جلیلی اپوزیسیون دولت می‌شود؟

یک واقعیت غیر قابل انکار وجود دارد و آن هم این است که سعید جلیلی در روزهای پساروحانی ...
برنامه‌هایی که بیشترین حجم اینترنت را در گوشی مصرف می‌کنند

برنامه‌هایی که بیشترین حجم اینترنت را در گوشی مصرف می‌کنند

میزان استفاده از اینترنت در برنامه‌های مختلف و محبوب در بین کاربران در این خبر بررسی ...
اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

قطع همکاری یا به زبان خودمانی اخراج دو استاد دانشگاه بهشتی و صنعتی شریف باعث شد تا جمعی ...
1