کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشتی از مصطفی داننده؛

اقای علی عسگری! اگر قبول نمی‌کردی، جهاد فی‌سبیل‌الله بود

28 دی 1400 ساعت 11:14

تا روزی که شما به این کرسی تکیه زده‌اید این علامت سؤال را در ذهن ما می‌ماند که چرا این پست را قبول کرده‌اید بدون اینکه حتی یک دقیقه سابقه کار در صنعت پتروشیمی داشته باشید.


 مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: علی عسگری در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، گفت: «معقتدم کار در هلدینگ خلیج‌فارس، جهاد فی سبیل الله است.»
 این سخنان از انتصاب رئیس سابق صداوسیما هم عجیب‌تر است. مگر می‌شود آدم، با سابقه‌ای کاملاً فرهنگی وارد یک کار نفتی و کاملاً فنی شود و بعد آن را جهاد هم بخواند؟
 این چه جهادی است که سازمان بازرسی کل کشور 5 سؤال در مورد آن دارد و از وزیر نفت می‌پرسد که چرا چنین انتصابی داشته‌اید؟ به قول عادل فردوسی‌پور که در زمان زعامت علی عسگری در صداوسیما، توسط مدیر جوان شبکه سه یعنی فروغی از گزارش فوتبال و اجرای برنامه نود محروم شد، «می‌توانم در مورد جهاد جهاد فی سبیل الله، قانع نشوم و سرم را روی میز بکوبم؟»
 مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس اگر این پست را قبول نمی‌کردید و در نامه‌ای خطاب به وزیر نفت و با رونوشت به رئیس جمهور، می‌نوشتید که من تخصصی در زمینه پتروشیمی ندارم و بهتر است این کار را به اهلش بسپارید و من همچنان دوست دارم که در عرصه فرهنگ فعالیت کنم.
 اگر ما چنین نامه‌ای از شما می‌دیدیم، خودمان می‌گفتیم که جناب عسگری، جهاد فی سبیل‌الله کرده‌اند. هرگاه خواستیم به مسئولی که در جای نادرست، نشسته است، این جهاد را به او یادآوری می‌کردیم که مثل علی عسگری باش.
الان اما تا روزی که شما به این کرسی تکیه زده‌اید این علامت سؤال را در ذهن ما می‌ماند که چرا این پست را قبول کرده‌اید بدون اینکه حتی یک دقیقه سابقه کار در صنعت پتروشیمی داشته باشید.
 نه تنها شما، بلکه آنهایی که برای شما حکم زدند هم باید پاسخ افکار عمومی را بدهند که چرا رئیس سابق صداوسیما را به عنوان مدیرعامل شرکت پتروشیمی خلیج فارس انتخاب کرده‌اند.
 نکته بعدی این است که مطمئناً اهالی رسانه، از امروز دوربین‌های خود را روی عملکرد شما در صنعت پتروشیمی قفل می‌کنند تا عملکرد شما را به مردم گزارش کنند.

 اگر به روزی برسیم آنهایی که مسئول هستند، فقط در حوزه خود فعالیت کنند و فکر نکنند می‌توانند در هر حوزه‌ای حضور داشته باشند و به کشور خدمت کنند، قطعاً آن روز به سمت کشوری بهتر حرکت خواهیم کرد.
 نمونه اینگونه تصمیم‌ها را در فوتبال هم می‌توانیم ببینم. جنابشان تعداد بازیکنان یک تیم در زمین را نمی‌داند اما به عنوان مدیرعامل باشگاه ورزشی منصوب می‌شود و با ذوق این سمت را قبول می‌کند و از آن لحظه حرف‌های تخصصی فوتبالی هم می‌زند!
 امیدوارم روزی به این سمت حرکت کنیم که البته به خاطر اشتیاق دوستان به خدمت به مردم بعید می‌دانم این اتفاق بیفتد.
مهلت سه روزه سازمان بازرسی به وزیر نفت درباره انتصاب علی عسگری
 سازمان بازرسی در نامه ای به تاریخ ۲۱ دی ماه خطاب به ‎اوجی وزیر نفت، از او خواسته ظرف ۳ روز به ایرادات قانونی انتصاب ‎علی عسگری در ‎هولدینگ خلیج فارس پاسخ دهد.

بیشتر بخوانید:

انتصاب‌هاي فاميلي و اتوبوسي را تمام كنيد لطفا


کد مطلب: 443646

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/443646/اقای-علی-عسگری-اگر-قبول-نمی-کردی-جهاد-فی-سبیل-الله

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1