تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۱۵
کد مطلب : ۴۴۳۵۹۱
آیا صرفاً تغییر آدم‌ها و دستک و میزشان برای آموزش و پرورش مفید است؟

بیانیه‌ی جمعیت فرهنگیان جوان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص انتخاب مدیر کل آموزش و پرورش

۲۵
۲
بیانیه‌ی جمعیت فرهنگیان جوان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص انتخاب مدیر کل آموزش و پرورش
کبنا ؛جمعیت فرهنگیان جوان استان و برخی فعالین حوزه‌ی تعلیم و تربیت در خصوص انتخاب مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیانیه‌ای را صادر کردند.
به گزارش کبنا، در این بیانیه آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
بیانیه‌ی حاضر، از طرف جمعیت فرهنگیان جوان و برخی فعالین حوزه‌ی تعلیم و تربیت استان کهگیلویه و بویراحمد که ناظر به روند فعلی انتخاب مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و تحولات دانشگاه فرهنگیان استان می‌باشد تقدیم، حضورتان می‌گردد؛
قبل از مطالعه متن بیانه توجه شما را به چند پرسش جلب می‌نماییم.
لازم است به تغییر کلمه‌ها، روندها و آدم‌ها دقت کرد.
 دلسوزان انقلاب!!
آیا صرفاً تغییر آدم‌ها و دستک و میزشان برای آموزش و پرورش مفید است؟!
از خودتان بپرسید که در آموزش و پرورش فرصت چه کاری مانده؟
و چه فرصت‌های طلایی که نابود شده است؟!
و اما انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و انتخاب آیت الله رئیسی به عنوان رئیس جمهوری منتخب مردم ایران بارقه امید را در دل دلسوزان و دغدغه مندان نظام اسلامی که طی هشت سال گذشته به نحو بی سابقه‌ای با بی مهری‌ها، غرض ورزی‌ها و تهمت‌ها روبه رو شده بودند، زنده کرد.
چه بخواهیم و چه نخواهیم دولت فعلی با وعده احیای شعارهای اصیل انقلاب مورد اقبال دلسوزان ودرد مندان واقعی اسلام وانقلاب واقع شد و بی گمان هر عملکردی که داشته باشد به عنوان ماحصل تفکر انقلابی قلمداد خواهد گردید.
فراموش نکرده‌ایم اجرای سند ۲۰۳۰ به عنوان راهبرد اصلی جریان لیبرال در بخش‌های مختلف آموزشی، تربیتی، علمی، اجتماعی و … با تمام توان از سوی دولت غربگرا پیگیری شد و اگر ایستادگی رهبر معظم انقلاب اسلامی در برابر این سند ننگین نبود، امروز آموزه‌های خسارت بار آن در بخش‌های مختلف اجرایی شده بود.
 دولت‌های بعد از انقلاب یکی پس از دیگری آمدند و رفتند. گاها ثمراتی به یادگار گذاشتند و اکثراً بی تدبیری‌هایشان در عدم بررسی بنیادین روندها، آسیب‌های جدی به بار آورده است.
این موارد نیازمند طراحی یک برنامه‌ی منسجم، متشکل از ایده‌های خلاق و نوآورانه‌ای از شجاعت، تحول‌خواهی و جوان‌گرایی خواهد بود.
برنامه‌ای که افزودن الگوی عملیاتی ویژه‌ای برای اجرا، آن را به تراز یک برنامه‌ی مطلوب و مورد اتفاق لازم می‌داند. بافت تعلیم و تربیت کیفی است.
هر نگاهی برای تغییر باید بلند نظرانه و مبتنی بر روش‌های تحقیقی و عملیاتی کیفی باشد.
دانشگاه فرهنگیان و به تبع آن آموزش و پرورش از یک طرف درگیر مشکلات مزمن و ریشه‌دار و از طرف دیگر درگیر بحران‌های مقطعی اما ذوابعاد و سرنوشت‌ساز است.
یاس غالب در بین نیروهای اداری و ستادی که میراث دولت گذشته هست در همه‌ی مناطق نیازمند درمان فوری و دقیق است.
در کنار همه مسائل بیماری کرونا و آسیب‌های تحصیلی-تربیتی آن، کار را برای اصلاح روندها دشوارتر خواهد کرد.
تأخیر چند ماهه در انتخاب وزیر و بروکراسی مریض و عقب افتاده در ساختار تعلیم و تربیت کشور و تلمبار شدن مسائل و بحران‌ها کار را سخت و سخت‌تر کرده است. سطوح مدیریتی و اداری استان بلاتکلیف و سرد، شب و روز می‌گذارند.
متاسفانه گزینه‌های مطرح شده برای انتخاب مهم‌ترین فرد ساختار تعلیم و تربیت در استان برای حل چالش‌ها و بحران‌های پیشرو ناامید کننده هستند.
به‌جای دقت نظر برای انتخاب فردی تحول‌خواه و جسور که بتواند ریل‌گذاری فرسوده ساختار موجود را عوض کند بیشتر گعده‌های اطراف نمایندگان مجلس و طوایف را به تحرک واداشته تا لقمه‌ای برای خود و اطرافیان کسب کنند.
فراموش نکرده‌ایم که دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش در طول هشت سال گذشته جولانگاه سیاسیون و لیبرال‌ها بوده که برای هدایت جریان فکری فرهنگیان، دانش آموزان و دانشجویان به سمت و سوی لیبرالیسم و سکولاریسم از هیچ تلاشی دریغ نکردند.
آقای وزیر!!
دلسوزان و کاربلدهای این مملکت را نا امید از بررسی و درگیر شدن با مسائل و بحران‌های دستگاه تعلیم و تربیت نکنید.
واقعیت این است که برون رفت از وضعیت موجود، جز با شجاعت و استقامت بر این رویکرد، ممکن نخواهد بود. حتماً یکی از مهمترین حلقه‌های این تحول‌خواهی، ایجاد یک تغییر جدی و بنیادین در چرخه‌ی مدیریتی فعلی دستگاه آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در سطح کلان و منطقه بخصوص در این استان مظلوم است.
جمعیت فرهنگیان جوان استان کهگیلویه و بویراحمد صریح و بدون تعارف نسبت به عدم اصلاح روندها در انتخاب و انتصاب‌ها و نسبت به دخالت‌های وحشتناک نمایندگان مجلس نگران می‌باشد.
متاسفانه با شنیدن اسامی مطرح شده برای مدیرکلی آموزش و پرورش استان و دانشگاه فرهنگیان معین استان تغییرات پیش‌رو  را بازگشت به گذشته و ذبح  بیرحمانه شعارهای اصیل انقلاب اسلامی می‌داند.
ایجاد دستگاه آموزش و پرورش و اثبات دانشگاه فرهنگیان جوان، تحول‌گرا، برنامه‌مند و پرکار، به پشتوانه‌ی گستره‌ی وسیع فعالان مؤمن، مسئولیت‌پذیر و خوش‌فکری که اتفاقاً در این سال‌ها در سطوح و حوزه‌های مختلف تعلیم و تربیت در کشور مجرب شده‌اند، تنها مسیری است که می‌توان برای عبور از وضعیت فعلی در آموزش و پرورش به آن امیدوار بود.
جمعیت فرهنگیان جوان و دلسوزان به آرمانهای اصیل انقلاب اسلامی به هیچ وجه روند انتصابات وتحولات پر از ایراد، ادوار گذشته دانشگاه فرهنگیان وآموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد را که با حذف شایسته سالاری همراه بود و شرایط آموزش وپرورش و دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد را در وضعیت بغرنجی قرار داده تحمل نمی‌کند.
این مجموعه دلسوز و آگاه به جایگاه رفیع آموزش و پرورش و دانشگاه معلم ساز فرهنگیان پس از مطرح شدن گزینه‌های مدیر کلی آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان استان، شکوه و گلایه خود را به دلیل عواقب جبران ناپذیر آن تقدیم دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی)، حضرت آیت الله ملک حسینی نماینده محترم مجلس خبرگان رهبری دراستان، حضرت آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه و جناب آقای دکتراحمدزاده به عنوان عالی‌ترین مقام دولت در استان"استاندار دولت مردم" می‌نماید.                                       
 و من الله التوفیق
جمعیت فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد
 
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
شلوغش نکنید قطعا يک گزینه دارید که بدون در نظر گرفتن توانايي هاش میخواهید قالب کنید تا بوده بعضی ها ديوار خودی و بی خودی کشیدید الانم همه میگن میدونن بهترین گزینه تاریخ آموزش و پرورش زارع پور بوده هرچند از نزدیکان تاجگردون بود و من از این جهت راضی نیستم ولی واقعیت سخته
Iran, Islamic Republic of
جناب زارع پور حاصل همان تفکری است که لیبراسیم میگویید همانندی ندارد ونخواهدآمد شماها راقبلش دیدیم وباز هم خواهیم دید آموزش پرورش باتفکر بسته پیشرفت نخواهد داشت
Iran, Islamic Republic of
به پیر به پیغمبر گزینه های روشنفکر هیچکدومشون توانایی یه مجتمع ندارند آقای استاندار بنا نیست چون روشنفکر بقیه جاها نیرو بدرد بخور نداشت و بقیه ادارات رو از دست داد یا دادن آموزش و پرورش اونو به خرابی بکشونند
Iran, Islamic Republic of
اخ و بخت ای استان و ای گزینیل که رتن مصاحبه دوشت دارم قیافه وزیر موقع دیدن سوابقشو بینم
Iran, Islamic Republic of
مسئولیت این انتخاب ها با شخص استاندار
استاندار ک چ عرض کنیم دکور
Iran, Islamic Republic of
درود
لطفا گزینه خودتون را هم پیشنهاد می دادید
Iran, Islamic Republic of
به نظر من خودت می توانی درستش کنید ماشاالله فکر کنم چیزی دستگیر تو نشده
Iran, Islamic Republic of
حتما بايد از بنكو،ايشانل بووو تا اصيل انقلابي متعهد!!باشه واقعا خجالت اوره بيانيه تون
Iran, Islamic Republic of
جمعت فرهنگیان جوان....؟؟؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
اموزش و پرورش با بیانیه دادن سر و سامان نمی گیرد
ان هم از سوی تشکلی که معلوم نیست کی هستند و کجایند
Iran, Islamic Republic of
تو این 40 سال . با برف زمستان بیدار شدین ... تازه باید بخواب زمستانی میرفتین
معلم...
Romania
انصافا گزینه‌های مطرح شده برای مدیرکلی قادر به اداره یه مجتمع آموزشی عشایری با مسائل و مشکلات خاص خودش نیستن . مدیر آینده باید بتونه پیکر بی‌جان شده آو پ رو احیا کنه . تا وقتی با دیدگاه‌های بسته قومی_قبیله‌ای با مسائل آ و پ برخورد می‌کنیم وضعیت همینه و حتی خیلی بدتر .
نورابادی
Iran, Islamic Republic of
دکتر فروغی واقعا انسان متین و کار بلدی هستند احسن به این انتخاب نمایندگان و استاندار محترم
ایلم باباکان
Iran, Islamic Republic of
با توجه به شناختی که از اقای فروغی دارم واقعا شایستگی این صندلی رو دارند بهترین انتخاب هست
گچساران شهر نفت و افتاب
Iran, Islamic Republic of
انتخاب اقای فروغ فر جز بهترین انتخاباهای استاندار خدوم و مردمی و فروتن استان هست دست مریزاد به این درایت و ریز بینی و انتخاب هوشمندانه و انقلابی
کی معلم از طایفه کی گیوی
Iran, Islamic Republic of
خدا شاهده به دور از جانبداری واقعا دکتر فروغی بهترین انتخاب هستند
Iran, Islamic Republic of
به همون خدایی که ایگی فروغی باید همطراز زارع پور دانشی اصنافی آسپار وبقیه مدیر کل ها باشه تورابه خدا فروغی کجا کار بلده تورابه خدا تقدس گرایی را بزارید کنار
Iran, Islamic Republic of
هرکه باشه فروغ فرنیست البته فروغ فرتوانایی خوبی دارد اما از ندای وحدت کسی صاحب این مقام نمیشود
Iran, Islamic Republic of
سلام آموزش وپرورش اول باید معیشت فرهنگیان را حل کند اگر معلم از هر نظر تامین شود درسش را خوب کارمی کند مدیر کل هر کسی می خواهد باشد ،باشد مدیر کل که نمی خواهد درس بدهد معلم است که می خواهد درس بدهد باید با انگیزه و راضی باشد اولین اولویت در آموزش و پرورش حل مشکلات معیشتی معلم است
ناصح
Romania
زارع پور مدیر اخلاق مدار در ظاهر ولی دربحث مدیریت آنقدر ضعیف بود که هیچ وقت نمی توانست بین دونفر حکمیت کند ونظارتی بر ادارات نداشت
Iran, Islamic Republic of
بهترین گزینه مرحوم حسین خان بود که اجل مهلتش نداد
لودابی
Iran, Islamic Republic of
حسنعلی عزت خواه رسمأ مدیرکل آ_پ شد.
Iran, Islamic Republic of
بابا هرکی بیاد فرق نداره آخه آموزش دیگه کاملا رها شده بیچاره ما معلما که نمیدونیم و نمیتونیم به چپ نگاه کنیم یا به راست. اداره آموزش و پرورش هم سیاسی شده، لعنت بر سیاست که داخل هر پدیده و کاری ورود کنه چیزی جز بدبختی از اون خارج نمیشه ...
Iran, Islamic Republic of
میگن وقتی میخای زن بگیری به مادرش نگاه کن ... حالا اگه میخوای مدیر انتخاب کنی چه فایده داره که به استاندار نگاه کنی یا به هئیت وزیران یا به رئیس جمهور ... مملکتی که این اوضاع و احوالشه و داره از سوء مدیریتها ناله ها سر میدهد همون بهتر که هیچ نخبه ای در آن پستی نگیره .
شرف نفس به جود است و کرامت به سجود
هر که این هر دو ندارد عدمش به که وجود
قیمت خود به مناهی و ملاهی مشکن
گرت ایمان درست است به روز موعود
الف
Iran, Islamic Republic of
اسناندار خواهشا مستقل از نماینده ها تصمیم بگیر...
ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

«من همیشه از اکبر می‌ترسیدم. وحشت داشتم که با او مخالفت کنم. برای همین مجبور بودم که ...
مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

اجرای نادرست نظام رتبه‌بندی معلمان ضمن سوزاندن فرصت‌های اعتلای کیفیت نظام آموزشی و اعتلای ...
ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج در نسل اول سیاسی‌ها یا سنتی در قالب معرفی دوست و خانواده بوده یا در خلال مبارزه ...
1