تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۱
کد مطلب : ۴۴۳۵۳۵
ستاد کرونا در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

بوی مرگ در تودیع و معارفه‌های کهگیلویه و بویراحمد / کمبود واکسن نداریم / خطر جدی اُمیکرون در استان / ساده‌انگاری کار دست مردم و مسئولان داد (+ فیلم )

۵
۰
بوی مرگ در تودیع و معارفه‌های کهگیلویه و بویراحمد / کمبود واکسن نداریم / خطر جدی اُمیکرون در استان / ساده‌انگاری کار دست مردم و مسئولان داد (+ فیلم )
کبنا ؛معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: تهدیدهای امیکرون را جدی بگیرید، بیشتر جان افراد غیرواکسینه و جوانان را تهدید می‌‌کند.
به گزارش کبنا، صبح امروز ( 25 دی ماه 1400) جلسه ستاد کرونا استا کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید جواد هاشمی و با حضور شهرام مهدوی‌مطلق فرماندار شهرستان بویراحمد و پرویز یزدان‌پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و جمعی از مدیران عضو ستاد برگزار شد.
در ابتدای این نشست پرویز یزدان‌پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گزارشی از آخرین وضعیت کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد ارائه داد و اظهار داشت: خبرهای خوبی از وضعیت کرونا در استان وجو دارد. از جمله این که میانگین مبتلایان استان کهگیلویه و بویراحمد که تا پیش از این نسبت به کشور درصد بسیاری بالایی بود به پایین‌ترین حد خود در دو سال اخیر رسیده است.گ
وی افزود: همچنین تعداد فوتی‌های هفته گذشته در استان سنین بالایی داشته‌‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نباید خاطرجمع شویم چرا که با ورود امیکرون در استان پیک سختی را تجربه خواهیم کرد.
تودیع و معارفه‌هایی که بوی مرگ می‌دهد!



محمدمهدی بانشی معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد
در این نشست گفت: پیش بینی عید مرگباری را خواهیم داشت و در ماه‌های فروردین و اردیبهشت پیک امیکرون را تجربه خواهیم کرد.
بانشی اظهار داشت: اکنون در یک آرامش قبل از طوفان قرار داریم با توجه به اینکه یک بیمار امیکرونی می‌تواند ۱۰ نفر را مبتلا کند به مثابه بمب نوترونی می‌ماند که یک کشور در سریعترین زمان ممکن درگیر این ویروس خواهد شد در کشورهایی که امیکرون شایعه شده سه برابر دلتا و آلفا مردم آن کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه شاید امیکرون مرگ و میر کمتری داشته باشد اما با توجه به رشد ۳ برابری باید مرگ یک و نیم برابری آن را نسبت به آلفا و دلتا پیش بینی کنیم افزود: اگر به این مرز برسیم هم کشور و هم استان و به خصوص شهرستان کهگیلویه دچار مشکل خواهد شد.
وی با بیان اینکه فکر می‌کنم ۱۵ بهمن به بعد از نظر بستری وضعیت حادی در استان داشته باشیم گفت: پیش بینی عید مرگباری را خواهیم داشت و در ماه‌های فروردین و اردیبهشت پیک امیکرون را تجربه خواهیم کرد.
این مسئول با بیان اینکه متاسفانه امیکرون در سنین پایین‌تر درگیری ایجاد می‌کند یادآور شد:  متاسفانه اینکه هنوز فرزندان زیر ۱۲ سال خود را در کشور واکسینه نکرده‌ایم و اینگونه جامعه را در خواهد نوردید.
وی افزود: خواهش من این است که تصمیم قاطعانه در استان کهگیلویه و بویراحمد گرفته شود زیرا خطر جدی بوده باید تجمعات را در استان کم کنیم در مدارس بیشتر به سمت فضای مجازی برویم.
این مسئول خاطرنشان کرد: بحث دیگر هم تودیع و معارفه‌ها در استان است که اکنون تعداد آن بسیار شده و شکل خوبی هم ندارد پیش بینی این است تا عید ۵۰ تا ۶۰ جلسه تودیع و معارفه داشته باشیم که همین باعث دغدغه جدی شده و باید محدودیت‌ها را تا آنجا که می‌توانیم جدی بگیریم تا پیک امیکرون ملایمت بیشتری داشته باشد اما در این که وارد پیک خواهیم شد شکی نیست.

سیدجواد هاشمی مهر معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، داشت: امیکرون برای جان افرادی که واکسن نزده‌ اند، تهدید بسیار بزرگ و جدی محسوب می ‌شود. 
هاشمی تاکید کرد: آخرین اطلاعات علمی در خصوص این بیماری خطرناک از سوی دانشگاه علوم پزشکی و از طریق صدا و سیما و رسانه های استان بیان شود.
وی با بیان اینکه، تاکنون ۸۸۳ نفر مبتلا به امیکرون در کشور شناسایی شده است، تصریح کرد: بیشترین فراوانی مبتلایان به امیکرون سنین ۳۵ تا ۴۰ سال بوده است. 



هاشمی با اشاره به اینکه، این سویه سرعت شیوع آن فوق العاده است بر تزریق دز سوم واکسن، افزایش نظارت ها و بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی، ماسک زدن و کاهش تجمعات تاکید کرد.  
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری بر مراقبت و نگهداری از شرایط موجود تاکید کرد و افزود: حفظ شرایط موجود و بهبود آن نیازمند رعایت همه شیوه ‌نامه‌های بهداشتی و تزریق واکسن می باشد.
وی ساده‌ انگاری و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری مراسمات و تجمعات بزرگ را عامل تغییر و شکنندگی وضعیت کنونی بیان کرد. 
وی تصریح کرد: برای اینکه سلامت عموم جامعه در آینده به خطر نیافتد، برای انجام محدودیت ها در ماه های پیشرو برنامه ریزی شود.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری با بیان اینکه، کلاس ها و امتحانات مدارس و دانشگاه ها در ترم آینده حضوری خواهند بود گفت: ضرورت دارد همه شرایط برای بازگشایی حضوری مدارس و دانشگاه ها فراهم شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هم گفت: هم اکنون ۸۳ بستری مبتلا به کرونا در استان داریم که یک نفر هم در بخش ویژه بستری است.
پرویز یزدانپناه با بیان اینکه، روند ابتلا کاهشی است، افزود: مسئله عادی انگاری بالا است و این مسئله هشداری جدی می باشد.
وی با بیان اینکه، کمبود واکسن نداریم، اظهار داشت: تاکنون در استان یک میلیون ۱۰۵ دز واکسن تزریق شده است. 
وی خواهان نظارت و کنترل بیشتر و اعمال مهدودیت ها شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اقای هاشمی چرا میگی؟
کی گفته کمبود واکسن نداریم؟
الان چند روزه که کمبود واکسن آسترازانکا داریم و تا الان نزدیک ب چند هفته است ک ۱ دونه تزریق نشده؟
چرا با مردم ب صداقت حرف نمیزنی
سیدجواد
Iran, Islamic Republic of
عکس خبرتون واقعا ارتباط کاملی با محتوا داره...
همشهری
Iran, Islamic Republic of
با سلام
عالیجنابان//مگر انروز که مراسم فاتحه خانم استاندار در مسجد محموداباد بود یادتان رفته
انروز که همه شماها به صف ایستاده بودید انجور ان مراسم شلوغ را برگزار می کردید
انروز مدیران کل با کارکنانشان و نیروهای نظامی و انتظامی همه گروه گروه برای فاتحه منتظر بودند جایی خالی بشود و زیر بارش رحمت الهی ایستاده بودید
اگه قانونی باشد باید اول شماها را محاکمه کنند
شماها باعث بدبختی مردم هستید
ضمن تشکر از آقای بانشی.
برای سرعت در روند تعویض مدیران قبل از همه گیری امیکرون
توصیه می کنم اول خود آقای بانشی را بردارید تا دغدغه نداشته باشند بعد بروید سراغ سایر مدیران
فاتحه خوانی مراسم همسر آقای استاندار را بیاد آورید !!!!!
بعد برای مردم نسخه بپیچید.
ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

«من همیشه از اکبر می‌ترسیدم. وحشت داشتم که با او مخالفت کنم. برای همین مجبور بودم که ...
مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

اجرای نادرست نظام رتبه‌بندی معلمان ضمن سوزاندن فرصت‌های اعتلای کیفیت نظام آموزشی و اعتلای ...
ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج در نسل اول سیاسی‌ها یا سنتی در قالب معرفی دوست و خانواده بوده یا در خلال مبارزه ...
فایل های مرتبط
1