تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۴۴۳۵۲۱
کبنا گزارش می دهد؛

سقط جنین مرگ و میر بیشتری دارد یا کرونا ؟

۰
سقط جنین مرگ و میر بیشتری دارد یا کرونا ؟
کبنا ؛
در کرونا سالی ۷۰ هزار مرگ و میر داریم و کل کشور درگیر موضوع شده است، اما سقط جنین حداقل ۵ برابر آمار کرونا مرگ و میر دارد آن هم در شرایطی که در تهدید جمعیتی هستیم ولی هنوز حساسیت واقعی در کشورمان اتفاق نیفتاده است.
به گزارش کبنا نیوز، در سال گذشته (1399)، حدود 12 هزار تقاضای سقط درمانی به پزشکی قانونی ارائه شد که از این تعداد حدود 10 هزار متقاضی مجوز گرفتند.
آنچه موجب نگرانی در حوزه سقط جنین است، بحث سقطهای جنایی است. در این سقطها گاهی آمار تا 600 هزار مورد در سال نیز می رسد.
آخوندی، رئیس انجمن علمی جنین‌شناسی در سال گذشته گفته است: آمارها نشان می‌دهد روزانه بیش از ۱۰۰۰ جنین در ایران بیش از آنکه امکان تولد پیدا کنند،‌ به حیاتشان خاتمه داده می‌شود یعنی حدود ۳۰۰ تا۵۰۰ هزار سقط در سال. آماری که از کشته‌شدگان تصادفات جاده‌ای خیلی بیشتر است. ابعاد این فاجعه بسیار عمیق و گسترده است.
 
*حجت الاسلام خادمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گچساران
سقط جنین، به‌معنای پایان یافتن بارداری در هر مرحله‌ای است که زندگی نوزاد در جریان است، اگرچه غالباً به‌لحاظ فنی و تخصصی، خاتمه یافتن بارداری به‌واسطهٔ جراحی یا خارج کردن جنین یا رویان از رحم را (پیش از آنکه قادر به ادامه حیات باشد) سقط جنین می‌گویند؛ سقط جنین قانونی در اسلام تا زمانی مجاز است که به‌اعتقاد مسلمانان روح در جنین دمیده نشده باشد.سقط‌ جنین قانونی می‌تواند به‌دلایل طبی (نجات جان مادر) یا ناهنجاری‌های جنینی انجام شود؛ این موضوع در کشور ما، علاوه بر تشخیص پزشک معالج زنان، باید توسط سه پزشک متخصص دیگر تأیید شود و در نهایت به تأیید نهایی پزشک قانونی برسد؛ این نوع سقط‌ها با رضایت آگاهانه و کتبی مادر و در سن بارداری زیر 19 هفته در مراکز درمانی به‌صورت آشکار و با صدور مجوز قابل انجام است، غیر از این مورد باقی موارد سقط جنین حرام و غیرقانونی است.
رسیدگی به این مسئله ابعاد مختلفی دارد، و لزوما مسئله ای نیست که تک بعدی باشد، دولت، مجلس و سیاستگذاران باید در این خصوص برنامه های کارشناسی حمایتی از مادران و خانواده را ارائه کنند تا میزان مرگ جنین در کشور کاهش یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

«من همیشه از اکبر می‌ترسیدم. وحشت داشتم که با او مخالفت کنم. برای همین مجبور بودم که ...
مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

اجرای نادرست نظام رتبه‌بندی معلمان ضمن سوزاندن فرصت‌های اعتلای کیفیت نظام آموزشی و اعتلای ...
ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج در نسل اول سیاسی‌ها یا سنتی در قالب معرفی دوست و خانواده بوده یا در خلال مبارزه ...
فایل های مرتبط
1