تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب : ۴۴۳۴۰۷
کبنا گزارش می دهد؛

«بلیسک» گچساران به عنوان منطقه ویژه اقتصادی پیشنهاد شد

۰
کبنا ؛منطقه بلیسک در نزدیکی دژسلیمان گچساران با وسعت 2500 هکتار وسعت به عنوان منطقه ویژه اقتصادی گچساران دررحال مطالعه است.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، روز چهارشنبه (22 دی ماه 1400) در خصوص راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان گچساران گفت: فعلا در حال مکان یابی هستیم و منطقه بلیسک فعلا در دست مطالعه است، در صورتی که این منطقه ویژه راه اندازی شود با شرایط ویژه ای اداره خواهد شد که در آن قوانین کسب و کار و تجارت با سایر نقاط کشور متفاوت است و از نظر مالیاتی، تجارتی، گمرک شرایط خاصی دارد و شبیه یک دولت مستقل خواهد بود.
سید احسان عسگری اظهار کرد: در بازدیدی که از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان استان قم داشتیم، می توانیم چنین مدلی را در منطقه بلیسک، در جنوب شهرستان گچساران اجرایی کنیم.
عسگری اظهار کرد: منطقه بلیسک در نزدیکی دژسلیمان گچساران با وسعت 2500 هکتار متفاوت از سلفچگان و برتری هایی نیز دارد. چرا که تأمین آب و گاز و دیگر انرژی ها در اینجا سهل تر است و هم اینکه ما در نزدیکی بندر هستیم و این ها مزیت هایی است که این منطقه بر سلفچگان دارد.
مدیر شهرک های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز  گفت: منطقه بلیسک گچساران برای استقرار منطقه ویژه اقتصادی پیشنهاد شده است، همچنین مکان یابی شهرک صنعتی سوم گچساران نیز باید سریعتر انجام بگیرد.
موسوی با بیان اینکه این طرح همچنان عقیم مانده، اظهار کرد: هر دو موضوع مصوبه دولت است و امیدواریم مسئولان شهرستان گچساران و فرمانداری همکاری لازم را داشته باشند و این طرح مشمول زمان بیشتر نشود. 
موسوی افزود: هر جای استان بخواهیم طرحی را پیاده کنیم معارضاتی دارد که باید از طرق قضایی و قانون حل و فصل شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

«من همیشه از اکبر می‌ترسیدم. وحشت داشتم که با او مخالفت کنم. برای همین مجبور بودم که ...
مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

اجرای نادرست نظام رتبه‌بندی معلمان ضمن سوزاندن فرصت‌های اعتلای کیفیت نظام آموزشی و اعتلای ...
ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج در نسل اول سیاسی‌ها یا سنتی در قالب معرفی دوست و خانواده بوده یا در خلال مبارزه ...
1